معلمان نگرش دانش‌آموزان را به آینده شغلی تغییر دهند


معلمان نگرش دانش‌آموزان را به آینده شغلی تغییر دهند

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: معلمان استان با اجرای طرح‌های مختلف علمی و کارشناسی نگرش دانش‌آموزان را به آینده شغلی و بازار کار تغییر دهند.

علیرضا آشناگر روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان سمنان در سالن غدیر استانداری افزود: آموزش و پرورش پایه رشد نخبگان برای توسعه کشور است که از این ظرفیت باید برای اشتغال و رونق اقتصادی بهره برد.

وی خاطر نشان کرد: توسعه کشور به اراده افراد مرتبط است و باید عزم ملی و تلاش تمامی اقشار جامعه از جمله معلمان و دانش آموزان برای توسعه کشور وجود داشته باشد.

استاندار سمنان تصریح کرد: توسعه به معنی تخصیص اعتبارهای کلان نیست بلکه با بودجه کم و ایده‌پردازی هم می توان برای توسعه کشور اقدام‌های جدی انجام داد.

آشناگر اضافه کرد: توجه به نشاط و شادی دانش آموزان در مدارس به عنوان رکن اساسی مدنظر قرار گیرد و برای آنکه جوانان و نوجوانان با نشاطی در جامعه داشته باشیم باید مکان‌های آموزشی و پرورشی سرشار از نشاط باشد.

وی ادامه داد: فعالیت هشت هزار و ۳۵۰ نفر در آموزش و پرورش استان سمنان ظرفیت قابل توجهی برای تربیت انسان‌های صالح برای جامعه است.

استاندار سمنان افزود: دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به اجرای طرح فناوری‌ روز و مهارت‌محور دارد که باید با اتخاذ رویکردهای اصولی دانش آموزان را به فعالیت در این مسیر پرسود هدایت کرد.

آشناگر اضافه کرد: وجود پارک‌های علم و فناوری در استان سمنان یک فرصت است و با افزایش دانش پژوهان و استفاده از این دست ظرفیت‌ها می توان برای تولید علم و کاهش نرخ بیکاری اقدام کرد.

استاندار سمنان گفت: معلمان محورهای اصولی برای توسعه کسب و کار و مهارت آموزشی و علمی را به دانش آموزان آموزش دهند و با این راهبرد اصولی می توان برای توسعه کسب و کار در استان قدم برداشت.

در این نشست حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، امیر بینایی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان، و جمعی از مدیران آموزش و پرورش استان حضور داشتند.

سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در استان سمنان یک‌هزار و ۱۶۲ مدرسه با پنج هزار و ۷۳۳ کلاس درس و هشت هزار و ۵۰۰ معلم پذیرای ۱۲۳ هزار و ۵۰۱ دانش آموز خواهد بود.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کی یف طی یک هفته بیش از 3500 سرباز خود را در محور دونتسک از دست داد