اقتصاد یونان چگونه نجات پیدا کرد؟


اقتصاد یونان چگونه نجات پیدا کرد؟

عصر اعتبار- تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی یونان از افزایش کم‌سابقه قیمت مسکن در این کشور تحت تاثیر اجرای طرح «ویزای طلایی» حکایت دارد.

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، بر پایه این گزارش، نرخ رشد قیمت‌ها در بازار املاک یونان به بالاترین حد در 12 سال گذشته رسیده و تحت تاثیر این رشد ضمن افزایش رونق اقتصادی یونان، جذابیت سرمایه‌گذاری در این بازار برای افراد خارجی افزایش یافته است.

املاک و مستغلات در یونان بخش مهمی از دارایی خانواده‌ها را تشکیل می‌دهد و بر همین اساس 80 درصد یونانی‌ها مالک هستند که از نرخ متوسط 70 درصدی اتحادیه اروپا بالاتر است. مطابق اعلام بانک مرکزی یونان، قیمت هر متر مربع آپارتمان در سه ماه دوم سال 2019 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 7.7 درصد افزایش یافته و شتاب رشد آن نسبت به سه ماهه نخست سال جاری نیز 1.3 درصد بالاتر رفته است.

بالاترین میزان افزایش قیمت مسکن در آتن، پایتخت یونان گزارش شده که در فاصله یک سال گذشته متوسط بهای ملک مسکونی در این شهر 11.1 درصد افزایش یافته است. بخش قابل توجهی از این رشد، متاثر از اجرای برنامه «ویزای طلایی» است که در ازاء سرمایه‌گذاری 250 هزار یورویی در املاک به سرمایه‌گذاران خارجی اقامت 5 ساله قابل تمدید اعطاء می‌شود.

همچنین گسترش استفاده از سیستم اجاره خانه‌های اشتراکی در قالب اپلیکیشن‌هایی همچون اِیربی‌اَندبی نرخ بازگشت سرمایه‌گذاری در بازار مسکن یونان را افزایش داده است. بهای مسکن در یونان و در پی آغاز دوران رکود اقتصادی در فاصله سال‌های 2008 میلادی تا 2017 میلادی 42 درصد کاهش یافت. اکنون با بازگشت رونق به بازار مسکن یونان، بار دیگر امیدواری‌ها نسبت به آینده اقتصاد این کشور افزایش یافته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد