کمک هزینه یک میلیون تومانی جهیزیه مددجویان بهزیستی جوابگو نیست


کمک هزینه یک میلیون تومانی جهیزیه مددجویان بهزیستی جوابگو نیست

رشت - ایرنا- معاون مشارکت های مردمی بهزیستی گیلان گفت: با توجه به افزایش قیمت ها، کمک هزینه یک میلیون تومانی جهیزیه جوابگو نیست که بایستی در این باره به استان توجه شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ام البنین انساندوست روز چهارشنبه در جلسه شورای معاونان بهزیستی گیلان با حضور سرپرست اداره کل توسعه و نظارت بر موسسات و مراکز غیردولتی سازمان بهزیستی کشور در رشت اظهار داشت: در زمان حاضر، حدود ۷۶۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی در این استان پشت نوبت دریافت کمک هزینه جهیزیه هستند.

وی در ادامه با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال مددجویان بهزیستی استان گیلان یاداور شد: سال گذشته، با هدف کمک به اشتغالزایی جامعه هدف بهزیستی، سهمیه استان یک هزار و ۴۹۱ مورد شامل ۸۹۵ نفر شهری و ۵۹۶ نفر روستایی در نظر گرفته شده بود که خوشبختانه به یک هزار و ۶۰۶ مورد افزایش یافت.

وی با بیان این که در ارائه تسهیلات اشتغالزایی جامعه هدف ، تعامل بانک ها با بهزیستی استان کم است، خاطر نشان کرد: بانک ها در ارائه این تسهیلات، ضمانت زنجیره ای را نمی پذیرند که این مهم نیازمند توجه است.

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی گیلان تصریح کرد: هم افزایی موجب می شود تا جامعه هدف بهزیستی روز به روز بیشتر بر نیازمندی هایشان غلبه کنند و فضای مناسب برای رفع مشکلات این قشر فراهم شود.

انساندوست در بخش دیگری از سخنانش در جلسه شورای معاونان بهزیستی گیلان اظهار داشت: در زمان حاضر، یک هزار و ۳۵۰ کودک در بهزیستی استان تحت حمایت خیرین قرار دارند که در سه ماه سال جاری، ۱۷۰ میلیون تومان کمک کرده ایم.

وی با اشاره به نقش مهم خیرین در کمک به مجموعه بهزیستی اضافه کرد: تمام تلاشمان بر اینست تا خیرین سرشناس را جلب و از حمایت های آنها بهره مند شویم که در این رابطه استفاده از شیوه های نوین برای جلب مشارکت های مردمی را مورد توجه قرار داده ایم.

بحث و بررسی و تصمیم گیری درباره برخی از پرونده های مراکز تحت نظارت و بازدید از فعالیت های بهزیستی گیلان از برنامه های سفر سرپرست اداره کل توسعه و نظارت موسسات و مراکز غیردولتی بهزیستی کشور و کارشناسان این حوزه در این استان است.

بر اساس آخرین آمار، افزون بر ۶۵ هزار خانوار شهری و روستایی در استان تحت پوشش این نهاد حمایتی هستند.

۷۲۸۶ /6030

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه