طرح تغییر مرز اصفهان با هدف تقسیم آب به نفع چهارمحال و بختیاری است


طرح تغییر مرز اصفهان با هدف تقسیم آب به نفع چهارمحال و بختیاری است

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: هدف از تغییر مرز استان اصفهان شاید به این دلیل است که می‌خواهند موضوع تقسیم آب را به نفع چهارمحال تغییر دهند که این امر ممکن است تبعات غیرقابل کنترلی داشته باشد.

محمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص نامه نمایندگان استان اصفهان به وزیر کشور در خصوص تغییر خطوط مرزی استان اصفهان، اظهار کرد: تاکنون دو مرتبه مرز استان اصفهان با چهارمحال و بختیاری تغییر پیدا کرده و در هر دو تغییر زمین‌ها و روستاهای متعددی از استان اصفهان، ضمیمه چهارمحال و بختیاری شده است. این تغییری که اکنون می‌خواهند انجام دهند تغییر سوم است که قصد دارند خط القعر زاینده‌رود را به عنوان مرز قرار دهند که همین امر موجب می‌شود روستاهایی از اصفهان به چهارمحال و بختیاری اضافه شود.

وی افزود: هدف از تغییر مرز استان اصفهان شاید به این دلیل است که می‌خواهند موضوع تقسیم آب را به نفع چهارمحال تغییر دهند. زمانی که آقای صولت مرتضوی – معاون امنیتی وزیر کشور وقت بود، یک مصوبه‌ای را در همین خصوص در وزارت کشور داشتند و خواسته بودند که آن را به تصویب هیئت دولت هم برسانند که تا حالا محقق نشده است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: همان مصوبه را هم‌اکنون دنبالش هستند که در هیئت دولت مطرح کنند که نمایندگان استان در این خصوص هشدارهای لازم را داده‌اند و هم‌اکنون هم مدعی هستیم که تصمیمات شورای عالی آب با وجودی که زیاد هم به نفع اصفهان نبود اجرا نمی‌شود و بارگذاری‌های جدید عمدتاً در چهارمحال و بختیاری و حتی در استان اصفهان هم انجام شده است که باید از این کار جلوگیری می‌شد.

ابطحی تصریح کرد: اعتراضات چند روز قبل کشاورزان و تجمع آنان را شاهد بودیم. اگر قانون مدنی و قانون توزیع عادلانه آب معیار باشد و همه به قانون تمکین کنند این مشکل قابل حل است. اما اگر این‌گونه نباشد هشدار می‌دهیم که موضوع تغییر مرز ممکن است تبعاتی داشته باشد که قابل‌کنترل نباشد.

وی گفت: به همین دلایل به وزیر کشور نامه نوشتیم که در این خصوص سنجیده و حساب شده عمل کنند. امیدواریم با سعه صدر به این نامه رسیدگی شود، البته امیدواریم موضوع تغییر مدیریت آب به نفع چهارمحال و بختیاری مطرح نباشد. ضربه را از جایی می‌خوریم که مدیریت یکپارچه آب را تکه تکه کردند و این امر حاصل کارهای نپخته است. امیدواریم که با درایت بیشتر مشکل حل شود و موضوع تغییر مرز استان اصفهان منتفی شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی