تخلف در بخش خصوصی، صدای عده‌ای را در باقرشهر بلند کرد


تخلف در بخش خصوصی، صدای عده‌ای را در باقرشهر بلند کرد

شهرری- ایرنا- فرمانداری شهرستان ری امروز (چهارشنبه) شاهد حضور عده‌ای از فعالان صنفی بخش صنایع مزاحم بود که آمده بودند تا اعتراضشان را به گوش مسئولان برسانند؛‌ اعتراضی که گفته می‌شود مالک یک مجتمع بخش خصوصی عامل آن بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا این افراد که تعدادشان حدود ۵۰ نفر برآورد می‌شد خود را دست‌اندرکار حوزه تولید بخش مشاغل کاذب و مزاحم ( پلاستیک، کارگاهی و ...)‌ خواندند که پس از خرید زمین از یک نفر مالک، قصد ساخت واحدهای صنفی‌شان را در فاز سوم مجتمع فرخی باقرشهر دارند اما شهرداری اجازه ساخت به آنان نمی‌دهد زیرا می‌گوید که مالک اصلی، فراتر از مجوز و مفاد پروانه، با فروش زمین به تعداد بیشتری از آنچه در جواز قید شده، اقدام کرده است.

مسئولان شهری باقرشهر می‌گویند باتوجه به موضوع حریم، رعایت فاصله خطوط انتقال انرژی و دیگر مسائل زیست محیطی موجود، پروانه ساخت تابع ضوابط قانونی صادر می‌شود اما مالک پس از کسب مجوز، بدون در نظر گرفتن مفاد پروانه و با فروش زمین‌ها به تعداد بیشتری از افراد، زمینه بروز این مشکل را ایجاد کرده است.

به دنبال حضور این تجمع کنندگان مقابل ساختمان فرمانداری ری، فرماندار نیز در جمع آنان حاضر شد و پس از آنکه از نزدیک در جریان مشکلات این افراد قرار گرفت، از همان محل در گفت و گوی تلفنی با شهردار باقرشهر، رسیدگی به مشکلات ذینفعان این مجتمع را خواهان شد.

پس از پیگیری موضوع توسط فرماندار ری، این تجمع نیز پایان یافت و افراد محل را ترک کردند.

چرا اعتراض

خبرنگار ایرنا به دنبال این تجمع برای کسب اطلاعات بیشتر هم با برخی تجمع کنندگان و هم مسئولان متولی گفت و گو کرد.
«محمد» یکی از تجمع کنندگان که قصد احداث واحد صنفی در فاز سوم مجتمع فرخی دارد می‌گوید:‌ سال ۹۱ برای احداث این واحد همه هزینه ها را از ما گرفته‌اند اما اینک اجازه ادامه فعالیت برای بهره‌برداری به ما نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه ۲ فاز این مجتمع هم اکنون در حال فعالیت هستند افزود: از آنجا که ما هزینه کرده‌ایم باید به ما هم اجازه فعالیت بدهند.

خبرنگار ایرنا سپس موضوع را از شهردار باقرشهر جویا شد که وی اظهارداشت: مجتمع فرخی در جاده قمصر باقرشهر، محل ساماندهی مشاغل مزاحم شهری است و این مکان بر اساس مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال ۸۷ برای ساماندهی مشاغل مزاحم انتخاب شد.

علیرضا ناصری‌پور تصریح کرد: احداث این مجتمع در سه فاز توسط بخش خصوصی دیده و مجوزهای لازم نیز ارائه شد.

وی اضافه کرد: تکمیل فاز ۳ نیز از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و مالک این مجتمع مجوز ۸۷ واحد صنفی در ۱۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا را از شهرداری باقرشهر گرفت ولی برخلاف قانون، نقشه و جواز شهرداری، تعهد حدود ۲۰۰ واحد را به دیگر افراد داده و به این تعداد نیز فروخته است تا کارگاه احداث کنند.

شهردار باقرشهر عنوان کرد: مالک اصلی تخلف کرده است و بدون توجه به حریم، فاصله خطوط انتقال انرژی و مسائل مندرج در ضوابط و قوانین و تنها براساس طرح اولیه خود اقدام به فروش، به تعداد بیشتر از آنچه در مجوز آمده، کرده است.

وی ادامه داد: شهرداری که در جریان این رویداد و فروش بخش‌هایی از مجتمع به تعداد بیشتری از شهروندان قرار گرفته، آماده همکاری برای حل مشکل است اما برای انجام موارد اصلاحی این پروژه نیز، مراجعه مالک اصلی به شهرداری مورد نیاز است که اقدام نمی‌کند، این افراد (خریداران) را می‌فرستد و حضور وی لازم است.

تلاش ایرنا برای گفت و گو با مالک اصلی در فاز ۳ که مجوز بهره‌برداری را گرفته تا لحظه انتشار خبر بی‌نتیجه ماند اما مسئولان شهری باقرشهر و شهرستان ری وعده داده‌اند پیگیر حل این موضوع هستند.

به گزارش ایرنا باقرشهر با مساحت ۵۵ کیلومترمربع و جمعیتی بالغ بر ۵۹ هزار نفر در ۱۳ کیلومتری جنوب شهرستان ری قرار دارد.

شهرستان ری به مرکزیت شهرری و با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب تهران واقع شده و دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن‌آباد است.

۳۲۱۸/۶۰۰۳/ ۱۰۰۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟