برنامه راهبردی گردشگری سلامت در خراسان رضوی تدوین شده است


برنامه راهبردی گردشگری سلامت در خراسان رضوی تدوین شده است

مشهد- ایرنا- معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: برنامه راهبردی ارتقاء گردشگری سلامت در این استان تدوین شده است.

محمد صادق براتی روز چهارشنبه در نشست مشترک با اعضای انجمن گردشگری سلامت خراسان رضوی افزود: آمادگی داریم بخشی از وظایف دستگاه‌های دولتی را به کمیته گردشگری سلامت استان واگذار کنیم تا این کمیته بتواند در راستای تسهیل فرآیند گردشگری سلامت اقدامات موثری انجام دهد.
وی ادامه داد: انجمن گردشگری سلامت خراسان رضوی با ورود جدی در این عرصه نسبت به شناسایی آسیب‌های دفاتر تسهیل‌گری و اصلاح برخی از آیین نامهها در جهت بهبود شرایط اقدام کند.
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی خطاب به اعضای انجمن گردشگری سلامت استان گفت: با توجه به اعلام آمادگی و همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، اعضای انجمن نسبت به تسهیل صدور پروانهها با رعایت ضوابط قانونی و دامن نزدن به برخی دیوان سالاریهای زائد، مسیر قانونی صدور پروانهها را با جدیت دنبال کنند.
براتی افزود: انجمن گردشگری سلامت، طرحها و پیشنهادهای خود را در زمینه ساماندهی لیدرهای گردشگری به کمیته گردشگری سلامت خراسان رضوی ارائه و پس از بررسی و تصویب، هرچه سریعتر نسبت به پیگیری آن اقدام کند.
وی ادامه داد: راه اندازی یک تارنمای جامع برای معرفی مراکز گردشگری سلامت در خراسان رضوی در راستای ارائه خدمات حوزه سلامت به گردشگران از نیازهای اساسی این انجمن است.
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به اجرای طرح موفق "مبدا تا مبدا زائران داخلی" گفت: این طرحها را می توانیم در کشورهای هدف نیز اجرا و گردشگر سلامت را از کشور خود طی یک برنامه ریزی مناسب مدیریت کنیم.
براتی افزود:کارهای زیادی در موضوع گردشگری سلامت در طول این سالها بر زمین مانده و توقع داریم این انجمن به بهترین شکل ماموریتهای خود را به سرانجام برساند.

گردشگری سلامت به گردشگری پزشکی، گردشگری درمان طبیعی و همچنین گردشگری صحت، تندرستی و نیز پیشگیری تقسیم بندی می‌شود.
هم اکنون ایران از مقاصد بزرگ گردشگری سلامت در منطقه است و کشورهای همجوار مانند عراق، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، افغانستان و سایر کشورهای منطقه متقاضی استفاده از خدمات و امکانات گردشگری سلامت در ایران هستند.
بر اساس برآوردها سالانه افزون بر ۲۰۰ هزار گردشگر سلامت وارد ایران می‌شوند که در این میان خراسان رضوی با جاذبهها و ظرفیتهای مختلف در جذب گردشگر سلامت پیشگام است.
سالانه بیش از دو میلیون زائر و مسافر خارجی به مشهد سفر می‌کنند.

۸۰۰۵/۱۹۲۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی