صدای جوانان را باید شنید


صدای جوانان را باید شنید

یکی از کارهای فرهنگی که توسط این گروه جهادی انجام می‌شود آشنایی خانواده‌ها و افراد با فرهنگ عاشورایی است که به همین مناسبت روضه‌هایی با این موضوع برگزار می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی؛ ابوالفضل مرادی، طلبه جوانی است که در گروه جهادی سفیران امام خامنه‌ای مشغول به فعالیت است. این گروه جهادی در منطقه دلفان لرستان فعالیت دارد و خدماتی شامل کارهای عمرانی (آبرسانی و احداث مسجد) فرهنگ (ترویج فرهنگ عاشورا، یادواره شهدا، اعزام مبلغ ترویج احکام) آموزش (کارآفرینی و اشتغال‌زایی، کمک‌درسی، سبک زندگی ایرانی - اسلامی، بهداشت خانواده و همسرداری) ارائه می‌دهد. به گفته مسئولان گروه جهادی سفیران امام خامنه‌ای دلیل انتخاب منطقه دلفان لرستان برای محرومیت‌زدایی این بود که از نظر بهداشت، ضعف زیادی در این منطقه مشاهده می‌شود و بیکاری و فقر معیشتی رواج بسیاری دارد. همچنین وجود مشکلات فرهنگی از دیگر معایب این منطقه عنوان شده و تمرکز این گروه در این بخش بیشتر به چشم می‌خورد.

مرادی ۲۳ سال دارد و عاشق خدمت به مردم و محرومین است. این جوان جهادگر با بیان اینکه برای خدمت به محرومین از هیچ کاری دریغ نمی‌کنم می‌گوید: خدمت، سن و سال و لباس نمی‌شناسد و هر کسی با هر توانایی می‌تواند برای خدمت به محرومین اقدام کند.
مرادی درباره فعالیت خود در گروه جهادی سفیران امام خامنه‌ای اینطور توضیح می‌دهد: چند وقتی قصد داشتم یک گروه جهادی برای خدمت به فقرا تشکیل دهم که مطلع شدم یکی از دوستان ما این کار را انجام داده و ما هم برای خدمت اعلام آمادگی کردیم.
این جهادگر به اولین اردوی جهادی که رفته اشاره می‌کند و می‌گوید: من شیفته خدمت بودم و با یک گروه جهادی به کرمانشاه رفتم. وقتی دوباره پیگیر شدم که بخواهم به اردوی جهادی بروم اطلاع دادند که هنوز جهادگران آن گروه آمادگی اعزام ندارند، از این رو خودمان به صورت اختیاری به کرمانشاه رفتیم و در چند روزی که آنجا بودیم کارهای عمرانی انجام دادیم. تا اینکه با گروه جهادی سفیران امام خامنه‌ای آشنا شدم که برای اعزام افراد و برگزاری اردوهای جهادی اقدامات ویژه‌ای انجام می‌داد.
این طلبه جوان ادامه می‌دهد: زمانی که برای اردوهای جهادی اعزام می‌شدیم آماده هر کاری بودیم، از کارهای عمرانی گرفته تا فعالیت در حوزه‌های جهادی که از قبل برای آن برنامه‌ریزی می‌کردیم.
مرادی بخش فرهنگی گروه‌های جهادی را هسته اصلی محرومیت‌زدایی می‌داند و می‌افزاید: قبل از زمان اعزام گروه‌های جهادی، برنامه‌های فرهنگی ویژه در نظر می‌گیریم تا بتوانیم علاوه بر گسترش فرهنگ جهادی، افراد را نسبت به آینده کشور امیدوار کنیم. در یکی از اعزام‌هایی که داشتیم چندین ساعت به خانه اهل سنت می‌رفتیم که این کار با استقبال زیاد امام جماعت آنها همراه بود.
این طلبه جوان با بیان اینکه برای هر مناسبتی کمک‌ها متفاوت است، می‌گوید: علاوه بر اینکه کمک‌های کالایی برای معیشت خانواده‌ها در نظر گرفته می‌شود کمک‌های مناسبتی مانند تهیه لوازم‌التحریر برای کودکان خانواده‌های بی‌بضاعت با شروع سال تحصیلی را هم انجام می‌دهیم. همین موضوع باعث می‌شود تا سر زدن جهادگران به خانواده‌های محروم بیشتر و بابرنامه‌تر باشد که این اقدام با استقبال زیادی از سوی خانواده‌های محروم همراه شده است.
او می‌افزاید: یکی از کارهای فرهنگی که توسط این گروه جهادی انجام می‌شود آشنایی خانواده‌ها و افراد با فرهنگ عاشورایی است که به همین مناسبت روضه‌هایی با این موضوع برگزار می‌شود. اتفاقاً در همین مجالس است که برخی مشکلات نمایان می‌شود. به عنوان مثال در یکی از مراسم‌هایی که با موضوع عاشورا برگزار کردیم متوجه شدیم که خانه‌ای از نظر سکونت مشکل دارد و بعد از مراسم، جهادگران برای بررسی مشکلات به منزل آن فرد رفتند و از فردای همان روز مشغول به کار شدند.
مرادی به ارتباط با جوانان اشاره می‌کند: جوانان آینده این کشور هستند به همین دلیل باید حرف‌های آنها را شنید. برخی افراد در مورد مسائل اعتقادی سؤال دارند اما برخی دیگر در مورد وضعیت کشور و آینده انقلاب می‌پرسند که اگر به آنها پاسخ ندهیم تاثیرات منفی روی ذهن این افراد گذاشته می‌شود اما وقتی صحبت‌هایشان را می‌شنویم و پاسخ دریافت می‌کنند خودشان متوجه می‌شوند که کدام راه درست است.
این جهادگر جوان می‌افزاید: در مجالسی که با موضوع پرسش و پاسخ برگزار می‌شود بحث سیاسی هم آزاد است و برخی در مورد آینده انقلاب اسلامی و کشور سؤال می‌کنند و حتی نسبت به وضعیت امروز و جایگاهی که در آن قرار دارند انتقاد می‌کنند. بحث اصلی اینجاست که باید حرف نسل جوان را شنید تا بتوانیم به آنها راه درست را نشان دهیم. افرادی که در محله‌های فقیر زندگی می‌کردند و هیچ اعتقادی نداشتند اکنون در هیات هایی که تأسیس کردیم حضور دارند و پای ثابت هستند.
وی به جلسه با جوانان اشاره و تصریح می‌کند: یک کارگروه تخصصی برای فضای مجازی توسط چند طلبه راه‌اندازی کردیم که در زمان اعزام و برگزاری اردوهای جهادی از آن افراد برجسته بهره‌مند می‌شویم. در جلساتی که با جوانان داریم چگونگی استفاده از فضای مجازی را به آنها می‌گوییم و این افراد را از خطراتی که در این راه وجود دارد مطلع می‌سازیم.
مرادی معتقد است فضای مجازی مانند یک میدان مین‌گذاری‌شده است و اگر در مسیر مشخص و درست حرکت نشود مشکلاتی به وجود می‌آید که روح و جسم انسان را درگیر می‌کند. در جلساتی که با جوانان داریم خواسته‌های آنها را می‌شنویم و حتی در برخی موارد از مشورتشان استفاده می‌کنیم. صدای جوانان را باید شنید، به این دلیل که آنها صدای آینده انقلاب اسلامی و کشور هستند.
این طلبه جوان با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی زیادی به منطقه دلفان اعزام می‌شوند، می‌گوید: اعزام گروه‌های جهادی مختلف باعث می‌شود تا محرومیت‌زدایی با سرعت بیشتری انجام شود. گروه‌های دیگر اغلب در حوزه عمرانی فعالیت دارند اما گروه جهادی که ما خادم آن هستیم علاوه بر اقدامات عمرانی و کارگری برای روستاییان به فعالیت‌های فرهنگی نیز می‌پردازیم تا بتوانیم مشکلات را از ریشه حل کنیم.
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا