حملات پهپادی تروریست‌ها به پایگاه هوایی حمیمیم/ آموزش تروریست های سوری توسط آمریکا در خاک سوریه


حملات پهپادی تروریست‌ها به پایگاه هوایی حمیمیم/ آموزش تروریست های سوری توسط آمریکا در خاک سوریه

خبرگزاری آریا- منابع خبری از حمله پهپادی تروریست‌ها به پایگاه هوایی حمیمیم در لاذقیه واقع در غرب سوریه خبر دادند.

حملات پهپادی تروریست‌ها به پایگاه هوایی حمیمیم/ آموزش تروریست های سوری توسط آمریکا در خاک سوریه
خبرگزاری آریا- منابع خبری از حمله پهپادی تروریست‌ها به پایگاه هوایی حمیمیم در لاذقیه واقع در غرب سوریه خبر دادند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، عناصر تروریستی سه‌شنبه شب به پایگاه هوایی «حمیمیم» روسیه در شهر لاذقیه واقع در غرب سوریه حمله پهپادی کردند.
پایگاه خبری «الاعلام الحربی» گزارش داد که تروریست‌ها این پهپادها را از سمت منطقه کاهش تنش به سمت پایگاه نظامی «حمیمیم» در لاذقیه به پرواز درآوردند.
منابع خبری می‌گویند که ارتش سوریه با ضد هوایی در صدد مقابله با حملات پهپادی تروریست‌ها برآمده و موفق شده آن را دفع کند.

نقض آتش‌بس ادلب توسط تروریست‌ها
آتش‌بس در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه از شنبه نهم شهریور ماه آغاز شد و قرار است هشت روز برقرار باشد.
تروریست‌ها اما سه‌شنبه (روز گذشته) دو پهپاد به سمت پایگاه «حمیمیم» روسیه در استان لاذقیه ارسال کردند که نقض فاحش این توافق آتش‌بس به شمار می‌رود.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این دو پهپاد در نزدیکی حمیمیم منجفر شده و هیچ تلفات جانی و مالی بر جای نگذاشته است.
یک منبع میدانی که در جنوب ادلب حضور دارد، به روزنامه «الوطن» سوریه گفت که با وجود این تحرک تروریست‌ها، آتش‌بس اما برای چهارمین روز متوالی برقرار است و جنگنده‌های سوری و روس نیز تحرکات خود را در آسمان منطقه «کاهش تنش» متوقف کرده‌اند.
منطقه کاهش تنش از سلسله جبال شمال شرقی لاذقیه تا مناطق شمال غربی شهر حلب امتداد دارد و به حومه ادلب و حماه می‌رسد.
به گفته این منبع، نیروهای ارتش سوریه که در خطوط تلاقی با تروریست‌ها قرار دارند، آماده هستند که به محض پایان این آتش‌بس و صدور دستورات نظامی، عملیات خود را آغاز کنند.
وی اعلام کرد که ارتش سوریه می‌تواند تروریست‌ها را به صورت مفتضحانه‌ای شکست دهد و سایر مناطق تحت اشغال آنان را آزاد کند.

خروج النصره از معره النعمان صحت ندارد
منابع محلی حاضر در شهر «معره النعمان» واقع در جنوب ادلب نیز، خبرهای رسانه‌های معارض مبنی بر عقب‌نشینی عناصر تروریستی جبهه النصره از این شهر را تکذیب کردند.
این منابع تأکید کردند که عناصر النصره، حضور خود را در ایست و بازرسی‌های داخل و جنوب و جنوب شرق معره النعمان را افزایش دادند؛ زیرا فکر می‌کنند که عملیات ارتش سوریه از سمت شهر «خان شیخون» و شهرک «التمانعه» در جنوب شرق ادلب صورت خواهد گرفت.

تظاهرات در چند شهر ادلب در اعتراض به النصره
به گفته منابع محلی، شامگاه دوشنبه نیز در معره النعمان و شهرهای «أریحا»، «حارم»، «کفرتختریم»، «سلقین» و «سراقب»، تظاهرات‌هایی علیه النصره به راه افتاد.
تظاهرات‌کنندگان به وضوح خواستار اخراج عناصر النصره از این شهرها و سایر مناطق ادلب شدند تا سایه جنگ، درگیری و ویرانی از سر آنان دور شود.
عناصر النصره نیز برای متفرق کردن معترضان، به سمت آنان تیراندازی کردند که در شهرک «الارتاب» واقع در غرب حلب، سه نفر بر اثر این مسئله زخمی شدند.
کارشناسان نظامی به الوطن گفتند که احتمالا آتش‌بس تا شانزدهم ماه جاری میلادی ادامه خواهد داشت؛ یعنی زمان برگزاری نشست سه‌جانبه بین رؤسای جمهور روسیه، ترکیه و جمهوری اسلامی ایران در قالب مذاکرات «آستانه».
به گفته این کارشناسان، علت تظاهرات مردمی علیه النصره، تمایل ترکیه برای ملتهب کردن افکار عمومی علیه این گروه تروریستی است تا بتواند مقدمات «کودتا و انحلال آن» را فراهم کند؛ زیرا رئیس جمهور ترکیه به همتای روسی خود قول داد که النصره را منحل کند. روسیه نیز این آتش‌بس هشت روزه را به عنوان مهلتی در اختیار آنکارا قرار داد.
بر اساس این آتش‌بس قرار است، آنچه در نشست «سوچی» بر سر آن، توافق شد، اجرایی شود. بازگشایی مسیرهای بین‌المللی «حلب-حماه» و «حلب-لاذقیه» و خارج کردن تروریست‌ها از منطقه کاهش تنش بخشی از آن است.

اصرار اردوغان بر ایجاد `منطقه امن` در شمال سوریه
رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که طرح آنکارا در شمال سوریه ایجاد منطقه امن به عمق 30 تا 40 کیلومتر است.
«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه سه‌شنبه شب در نشست خبری مشترک با نخست‌وزیر چک در آنکارا گفت که «طرح آنکارا ایجاد منطقه امن در شمال سوریه به عمق 30 تا 40 کیلومتر است».
وی اعلام کرد که «ما نمی‌خواهیم با بستن درهای کشور به روی آوارگان سوری،‌ آنها را اخراج کنیم، اما امیداوریم بتوانیم منطقه امنی را در سوریه ایجاد کنیم و در این کار موفق خواهیم شد».
خبرگزاری آناتولی گفت که نخست‌وزیر چک اظهارات رجب طیب اردوغان درباره منطقه امن را تایید کرد و گفت که «پیشنهاد رئیس‌جمهور ترکیه برای حل معضل آوارگان سوری، ‌راهکار مناسبی است».
آمریکا و ترکیه اخیرا به توافق رسیده‌اند که در راستای درخواست‌های آنکارا برای دور کردن تهدید‌های تروریستی از مرزهای جنوبی خود، منطقه امنی در امتداد این مرزها با سوریه و به عمق 30 الی 40 کیلومتر ایجاد شود و شبه‌نظامیان کرد از مرز دور شوند.
به گفته وزارت دفاع ترکیه، اولین مرحله از توافق آمریکا و ترکیه برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه 30 مرداد ماه آغاز شده است.

شبه‌نظامیان کُرد سوری برخی استحکامات در مرز ترکیه را برمی‌چینند
سخنگوی شبه‌نظامیان کُرد سوری اعلام کرد در راستای توافق با آمریکا برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه، این نیروها به زودی برخی از پایگاه‌ها و استحکامات خود در نزدیکی مرز ترکیه را جمع‌آوری می‌کنند.
در بحبوحه منازعات ترکیه و ایالات متحده بر سر ایجاد منطقه امن در شمال سوریه، خبر می‌رسد که شبه‌نظامیان کُرد سوری به زودی تعدادی از پایگاه‌ها و سنگرهای خود در نزدیکی مرز ترکیه را برمی‌چینند.
به نوشته وبگاه شبکه «راشاتودی» سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرد شبه‌نظامیان این گروه عملیات گشت‌زنی را برای انتخاب استحکاماتی که باید از مرز ترکیه برچیده شوند، انجام داده است.
«مصطفی بالی» مسئول مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای دموکراتیک سوریه نیز در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت این عملیات گشت، روز سه‌شنبه در نزدیکی شهر «تل أبیض» انجام شده و به زودی برخی پایگاه‌ها در مناطق مرزی شمال سوریه را جمع‌آوری می‌کنند.
پیشتر هم گزارش‌هایی مخابره شده بود از اینکه شبه‌نظامیان کُرد سوری در راستای مذاکراتی که با آمریکا درباره ایجاد منطقه امن در شمال سوریه داشته‌اند، نیروهای خود را از شهرهای تل أبیض و «رأس العین» عقب کشیده‌اند.
بالی در این پیام توئیتری تصریح کرد که نیروهای دموکراتیک سوریه با ائتلاف آمریکایی همکاری می‌کنند تا توافق منطقه امن در شمال سوریه با موفقیت اجرا شود و تنش‌ها در مرز کاهش پیدا کند.

آموزش تروریست های سوری توسط آمریکا در خاک سوریه
کارشناسان نظامی آمریکا در اردوگاه های نظامی واقع در شمال شرق سوریه، هفتصد تروریست را که اکثر آنها عرب هستند تحت آموزش قرار دادند و به صفوف ی.پ .گ و پ.ک.ک ملحق کردند.
به گزارش خبرگزاری آناتولی؛ حمایت تسلیحاتی و آموزش نظامی و اطلاعاتی آمریکا از گروه های یاد شده در شرق سوریه به بهانه مبارزه با داعش ادامه دارد.
آمریکا قبلا در اردوگاه های نظامی عین عیسی و تل ابیض در نزدیکی مرزهای مشترک سوریه با ترکیه به نیروهای تروریستی ی.پ.گ و پ.ک.ک آموزش می داد. آمریکا بعد از آغاز مذاکرات با ترکیه درباره ایجاد منطقه امن در شمال شرق فرات سوریه؛ اردوگاه های آموزشی نظامی را به مناطق جنوبی تر و شرق سوریه منتقل کرد. آمریکا هفتصد نیروی تروریستی را در شهرک شدادی استان حسکه، در منطقه شمال مرکز استان رقه و طبقه را آموزش می دهد.
بنا به اطلاعات فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا، تروریست ها درباره روش تامین و حفظ امنیت داخلی، شناسایی و خنثی کردن بمب های دست ساز و عملیات ضد چریک تحت آموزش کارشناسان نظامی آمریکا قرار گرفته اند.
آمریکا در شرق سوریه دو هزار نیروی نظامی و هجده پایگاه نظامی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟