نزدیک به 94هزار تعاونی در کشور فعالیت دارند


نزدیک به 94هزار تعاونی در کشور فعالیت دارند

سمنان- ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 93 هزار و 944 تعاونی در کشور فعالند و با فعالیت آن‌ها بیش از یک میلیون و 740 هزار شغل ایجاد شده است.

ابراهیم صادقی فر شامگاه چهارشنبه پس از پایان سفر خود به استان سمنان در گفت و گو با ایرنا، افزود: بیشترین تعاونی‌های کشور در حال حاضر در بخش خدمات فعالیت دارند که تعداد آن‌ها به ۲۶ هزار و ۱۹۳ تعاونی می‌رسد.

وی اضافه کرد: تعداد ۲۲ هزار تعاونی در بخش کشاورزی، ۹ هزار و ۶۵۵ تعاونی در بخش مسکن و چهار هزار و ۶۰ تعاونی در بخش تولیدی توزیعی فعالیت دارند.

وی ادامه داد: ۱۶ هزار و ۴۰۰ تعاونی کشور نیز در حوزه صنعتی فعالیت دارند که در این تعاونی‌ها، زمینه اشتغال ۱۸۰ هزار و ۶۸۵ نفر ایجاد شده است.

صادقی فر تصریح کرد: در هفته تعاون امسال، ۶۴۳ طرح با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۵ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: بیش از ۷۰ درصد طرح‌های افتتاحی امسال به ارزش ۱۱ هزار و ۴۰ میلیارد ریال مربوط به طرح های مسکن و تعاونی های توزیع بوده است.

صادقی فر گفت: ۲۴درصد طرح های افتتاحی نیز متعلق به تعاونی های تولیدی و ۶درصد در طرح های خدماتی است که چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در این ۲ بخش سرمایه گذاری شده است.

وی به فعالیت تعاونی های کشور در زمینه فرش دستباف اشاره کرد و اظهار داشت: یک هزار و ۷۷۰ تعاونی کشور در این زمینه با اشتغالزایی ۴۲ هزار و ۷۵۸ نفر فعالیت دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: در دنیای امروز، تعاونی‌ها با اقدام‌های خود نقش بسیار مثبتی در ایجاد اشتغال و پیشبرد اهداف جامعه بر عهده دارند.

در یکسال گذشته سه هزار و ۵۵۷ تعاونی با عضویت ۷۳ هزار و ۸۷ نفر و ظرفیت اشتغال برای ۵۲ هزار و ۴۸۷ نفر در کشور ایجاد شده است.

صادقی‌فر، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور شرکت در جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر و افتتاح چند طرح ورزشی و چند تعاونی تولیدی به شهرهای سمنان، دامغان و مهدیشهر در استان سمنان سفر کرد.

در تقویم جمهوری اسلامی ایران، از ۱۱ تا ۱۷ شهریور به نام هفته تعاون نام گذاری شده است.

۹۸۵۶/۷۴۰۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا