نتیجه نخستین بنچمارک آیفون 11 منتشر شد؛ بهبودهایی جزئی


نتیجه نخستین بنچمارک آیفون 11 منتشر شد؛ بهبودهایی جزئی

نتیجه نخستین بنچمارک منتسب به آیفون 11 (iPhone 11) منتشر شده است که از بهبودهایی جزئی در عملکرد چیپست و حافظه پرچمدار جدید اپل نسبت به نسل قبلی خبر می‌دهد. به زودی خانواده آیفون 11 معرفی خواهند شد تا پس از گمانه‌زنی‌های بی‌شمار در مورد مشخصات این گوشی‌ها به طور رسمی با ویژگی‌ها و سخت‌افزار موبایل‌های... نوشته نتیجه نخستین بنچمارک آیفون 11 منتشر...

نتیجه نخستین بنچمارک منتسب به آیفون 11 (iPhone 11) منتشر شده است که از بهبودهایی جزئی در عملکرد چیپست و حافظه پرچمدار جدید اپل نسبت به نسل قبلی خبر می‌دهد.

به زودی خانواده آیفون 11 معرفی خواهند شد تا پس از گمانه‌زنی‌های بی‌شمار در مورد مشخصات این گوشی‌ها به طور رسمی با ویژگی‌ها و سخت‌افزار موبایل‌های جدید اپل آشنا شویم. هنوز نمی‌دانیم در مقابل دوربین‌های چندگانه موبایل‌های هوشمند، اپل چه سیاستی را اتخاذ خواهد کرد ولی احتمالا شاهد دوربین سه‌گانه در تمامی نسخه های iPhone 11 خواهیم بود. همچنین بخش صفحه نمایش پرچمداران جدید این گوشی‌‌ساز آمریکایی در هاله‌ای از ابهام قرار داد.

سال گذشته اپل در موبایل‌های خود از پردازنده A12 استفاده کرد و قاعدتا پردازنده گوشی‌های 2019 این کمپانی A13 نام خواهند گرفت. بنابر ادعای وبسایت MacRumors، آیفون ۱۱ که جایگزین آیفون XR خواهد بود، با اسم کد iPhone 12,1 خوانده می‌شود.

اگرچه در تصویر پایین مستقیما به اسم چیپست A13 اشاره نمی‌شود، اما کاملا مشخص است با چیزی پیشرفته‌تر از آن و چیپستی قوی‌تر از چیزی که بر روی آیفون XR دیدیم مواجه هستیم. این پردازنده شش هسته‌ای دو هسته قدرتمند با سرعت کلاک 2.66 گیگاهرتز خواهد داشت، لازم به ذکر است در نسل قبلی سرعت کلاک 2.49 گیگاهرتز بود. متأسفانه گیک‌بنچ اطلاعات دقیق‌تری از چیپ A13 در اختیارمان قرار نداده است، اما می‌دانیم که این تراشه توسط TSMC و با لیتوگرافی ماوراءبنفش (EUV) برپایه معماری 7 نانومتری طراحی شده تا بازدهی بالاتری داشته باشد.

بررسی نتیجه نخستین بنچمارک آیفون 11

نتیجه نخستین بنچمارک آیفون 11 منتشر شد؛ بهبودهایی جزئینتیجه نخستین بنچمارک آیفون 11 منتشر شد؛ بهبودهایی جزئی

نکته قابل توجه دیگری که می‌توان از تصویر بالا دریافت استفاده از 4 گیگابایت رم در آیفون 12.1 است که نسبت به نسل قبل شاهد پیشرفت در این زمینه هستیم و حالا باید دید آیا اپل مقدار رم آیفون‌های ایکس اس و ایکس اس مکس را هم ارتقاء داده یا خیر.

معمولا نتایج بنچمارک نشان دهنده واقعیت نیستند و تفاوت‌هایی میان عملکرد گوشی‌ها در دنیای واقعی و این نتایج می‌بینیم، اما به طور کلی این بررسی‌ها ملاک قابل اتکایی برای سنجش قدرت و توانایی موبایل‌ها در دنیای گجت ها و گوشی های هوشمند هوشمند است. با توجه به نتیجه نخستین بنچمارک آیفون 11 شاهد فرکانس 2.66 گیگاهرتزی پردازنده هستیم که نسبت به فرکانس 2.49 گیگاهرتزی در A12 Bionic کمی افزایش داشته است. بهبودهای آیفون 11 R در این زمینه چندان زیاد نیست و می‌توان آن‌ها را جزئی خواند. برای این موبایل امتیاز بخش چند هسته‌ای مشابه به گوشی‌های نسل قبل هستند در حالی که در بخش تک هسته عملکرد گوشی جدید در حدود 12 درصد پیشرفت داشته است.

#gallery-2 { margin: auto; } #gallery-2 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 50%; } #gallery-2 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-2 .gallery-caption { margin-left: 0; }

این میزان بهبود شانس موفقیت خانواده آیفون 11 را در مقابل پرچمداران اندرویدی که از چیپست اسنپدراگون 855 یا 855+ استفاده می‌کنند کم می‌کند و قاعدتا اسنپدراگون 865 می‌تواند قاعده بازی را به نفع موبایل‌های اندرویدی تغییر دهد و به همین خاطر سامسونگ با گلکسی اس 11 این شانس را خواهد داشت که در تست‌های چند هسته‌ای آیفون 11 را شکست دهد، موضوعی که سال گذشته سامسونگ در رقابت گلکسی اس 10 و آیفون 10 در رسیدن به آن ناکام بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !