آش رشته یکی از غذاهای سنتی ایران است که در مناسبت های مذهبی نیز مورد استقبال قرار می گیرد. این آش را اغلب برای مجالس مختلف می پزند و یا در روزهای خاصی از سال از جمله ماه رمضان، ماه محرم و… به صورت نذری پخش می گردد. در اینگونه مواقع آنچه که علاوه بر نحوه پخت آش رشته مورد توجه قرار می گیرد، چگونگی تزیین آش رشته نذری است که به شکل های مختلف انجام می گیرد و هر فرد با سلیقه و خلاقیت خود سعی می کند زیباترین تزیینات را داشته باشد.

مدل های تزیین آش رشته نذری با کشک، نعناع، پیاز و سیر

در ایام ماه محرم و ماه رمضان ندری های زیادی پخش می گردد و همانطور که گفتیم تزیین کردن هر یک اهمیت زیادی دارد، تزیین شله زرد، تزیین حلوا، تزیین خرما، تزیین آش و دیگر غذاهای نذری هر یک با توجه به آداب و رسوم هر منطقه و شهری صورت می گیرد، اما آنچه که در همه آنها مشترک است به کارگیری ابتکار و خلاقیت است که سلیقه فرد را نشان می دهد. حال ما قصد داریم نمونه هایی از رایج ترین مدل های تزیین آش را ارائه دهیم که از جمله زیباترین تزیینات می باشند و برای تزیین کردن آش های نذری و مراسم مختلف مفید هستند.

تزیین آش رشته نذری ساده و شیک با ایده های جدید

توجه داشته باشید که در اغلب این تزیینات از کشک سفید، کشک زعفرانی، پیاز داغ، سیر داغ، نعناع و… استفاده شده است که علاوه بر زیبایی بخشیدن به آش رشته در طعم و مزه آن نیز تاثیر زیادی دارند، البته می توانید به دلخواه هر یک از این موارد را حذف نموده و یا از دیگر مواد خوراکی برای تزیین کردن روی ظرف آش استفاده نمایید.

تزیین آش رشته نذری ساده و شیک با ایده های جدیدتزیین آش رشته نذری ساده و شیک با ایده های جدیدتزیین آش رشته نذری ساده و شیک با ایده های جدیدتزیین آش رشته نذری ساده و شیک با ایده های جدیدتزیین آش رشته نذری ساده و شیک با ایده های جدیدتزیین آش رشته نذری ساده و شیک با ایده های جدیدتزیین آش رشته نذری ساده و شیک با ایده های جدیدتزیین آش رشته نذری ساده و شیک با ایده های جدیدتزیین آش رشته نذری ساده و شیک با ایده های جدیدتزیین آش رشته نذری ساده و شیک با ایده های جدید

در صورتی که قصد دارید آش رشته را به مقدار زیاد بپزید و پخش نمایید بهتر است از تزیینات ساده تر استفاده کنید تا در زمان نیز صرفه جویی شده و بتوانید قبل از سرد شدن آش نذری، آن را به دست دیگران برسانید. تصاویر زیر نمونه هایی از تزیین ظرف آش نذری می باشند که می توانید از آنها به عنوان الگو استفاده نماید.

تزیین آش رشته نذری ساده و شیک با ایده های جدیدتزیین آش رشته نذری ساده و شیک با ایده های جدیدتزیین آش رشته نذری ساده و شیک با ایده های جدیدتزیین آش رشته نذری ساده و شیک با ایده های جدیدتزیین آش رشته نذری ساده و شیک با ایده های جدیدتزیین آش رشته نذری ساده و شیک با ایده های جدید

عکس هایی که مشاهده نمودید تا حد زیادی شما را با چگونگی تزیین کردن آش برای مراسم مذهبی مختلف آشنا نمود، حال می توانید با ایده گرفتن از این مدل ها بهترین و زیباترین تزیینات را داشته باشید. البته در صورت تمایل می توانید از دیگر مدل ها و تزیینات انجام شده در بخش تزیین آش نیز دیدن نموده و سپس بهترین دیزاین را انتخاب و انجام دهید.