آخرین آمادگی برای ظهور، اصلاح مدیران جامعه اسلامی است/رزمندگان اسلام کارآفرین هستند


آخرین آمادگی برای ظهور، اصلاح مدیران جامعه اسلامی است/رزمندگان اسلام کارآفرین هستند

یک استاد حوزه علمیه با بیان‌اینکه باید مرز مالکیت بین مومنان برداشته و مواسات جایگزین آن شود، گفت: آخرین آمادگی برای ظهور، اصلاح مدیران جامعه اسلامی است. حضرت(عج) برای حکومت خود از فرشتگان کمک نمی‌‌گیرند مردم باید آگاه باشند.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام «علیرضا پناهیان» به مناسبت سوگواری دهه اول محرم با موضوع «آخرین آمادگی برای ظهور: اصلاح مدیریت در خانواده و جامعه» در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) به سخنرانی پرداخت و گفت:‌ آمادگی دیگر مسلمانان برای ظهور ضجه‌های آنها است که امروز در یمن و کشمیر و سایر بلاد اسلامی شاهد این مساله هستیم.

این استاد حوزه علمیه افزود: یکی دیگر از آمادگی ها رابطه مومنان با یکدیگر است،‌ در این رابطه باید زندگی جمعی برای اقتصاد مقاومتی، اصلاح معیشت و رفع فقر و کسب ثروت با همدیگر را تمرین کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با تاکید بر اینکه در محیط معنوی خود جمع شوید و یک حرکت اقتصادی برای رشد جامعه مسلمانان انجام دهید، تصریح کرد: این بخشی از دینداری است، باید بین مومنان مرز مالکیت برداشته شده و بین آنها مواسات برقرار شود همانگونه که زمان ظهور شیعیان از هم سود نمی‌گیرند و گرفتن سود را مثل ربا حرام می‌دانند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مومنان باید بین خود تعاون برقرار کنند و استعدادها و طرح‌های خود را به تعاون بگذارند، اظهار کرد: مومنان باید تعاونی کار تولیدی راه‌اندازی کنند زیرا نیروهای دینی و انقلابی باید از نظر مالی قوی باشند ما به تنهایی نمی‌توانیم پیشرفت کنیم برای حفظ سلامت اقتصادی باید بین خود تعاون برقرار کنیم.

وی با بیان اینکه امام صادق(ع) کار اقتصادی انجام می‌دانند و از همین ناحیه بذل و بخشش داشتند، ابراز کرد: امروز برخی مومنان از وحشت و ترس متحجرین یا جاهلان نمی‌توانند مومنان یا چند طلبه را گرد هم آورده و کار اقتصادی انجام دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان افزود: راه‌اندازی دسته عزاداری و جهادی رفتن برای شما مومنان لازم اما کافی نیست بلکه باید رزمندگان اسلام کارآفرینی کرده و از طریق تولیدات حلال، ثروت داشته باشند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به نقص دیگر امروز مومنان، گفت: امروز کشور ما در شدت راه‌اندازی کسب و کار جزو کشورهای اول دنیا است که در این زمینه حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، ‌دولت، مجلس و قوه قضاییه مسئول هستند.

وی ادامه داد:‌ ما امیدواریم که روزی در کشورمان همانگونه که دزدی و رانت‌خواری جرم است و برای آن محاکمه و زندان در نظر گرفته می‌شود اگر مدیری هم کار مردم را انجام نداد او را محاکمه کرده و زندانی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه آخرین آمادگی برای ظهور اصلاح مدیران جامعه اسلامی است زیرا حکومت امام زمان(عج) فرج او چیزی از جنس مدیریت جامعه است، تاکید کرد: حضرت حجت(عج) برای حکومت خود از فرشتگان کمک نمی‌گیرند بلکه باید مردم نسبت به مدیران صالح اطلاعات و آگاهی کافی داشته باشند و آنها را یاری کنند.

این استاد حوزه علمیه افزود: مومنان باید ۳۱۳ نفر حکام صالح یا یاران امام زمان(عج) در زمین را بشناسند به همین منظور باید امروز نسبت به مدیریت درست اسلامی شناخت کافی کسب کنند و این شناخت را به مردم انتقال دهند.

وی تاکید کرد: اینکه مچ برخی با مطالبه گری گرفته شود تنها پنج درصد ماجرا است صرف دزد نبودن مدیر، کافی نیست بلکه همچون مربی فوتبال که اضافه بر اینکه نباید دزد باشد باید بتوانند بازیکنان را مدیریت کرده و آموزش خوب بدهد یک مدیر صالح هم باید برنامه‌ریزی و تدبیر درست و شایسته داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه فلسفه خلقت بشر و رسولان این نبوده که ما را چشم و گوش بسته به بهشت ببرند، خاطرنشان کرد: باید مردم به فهم و آگاهی لازم برسند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...