به گزارش خبرنگار مهر، زهرا افتخاری پیش از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران پیرامون این رویداد، گفت: در دو نوبت اجرای برنامه «پویش فصل گرم کتاب» بروشورهای تبلیغاتی برگزاری «کارگاههای مهارتهای مثبت» توسط مربیان مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ شیراز توزیع شد و با استفاده از ظرفیت پیامرسانها و فضای مجازی، درباره این کارگاهها اطلاعرسانی وسیع صورت گرفت.
وی اضافه کرد: کارگاه «خودباوری» برای دختران و پسران نوجوان از ابتدای شهریورماه آغاز شد که تاکنون ۳ جلسه مثبت اندیشی با محوریت خودباوری برای نوجوانان پسر و ۲ جلسه برای دختران نوجوان برگزار شده است؛ مدت زمان هر کارگاه ۶۰ تا ۹۰ دقیقه و تعداد اعضای مشارکتکننده نیز ۱۰ تا ۱۵ نفر هستند.
مدیر کانون پرورش فکری فارس، ادامه داد: دختران نوجوان در این جلسه ابتدا در قالب نمایش با شارژ شدن فرضی، به شکل یک ربات مثلاً دانشمند، ورزشکار یا هنرمند درآمده و درباره خودشان از زبان ربات حرف میزدند، بعد از آن یکی ربات مثبت و دیگری ربات منفی میشد؛ آنها با هم یک گفتگو ساخته و درباره احساس خود در آن لحظه حرف میزدند، سپس با بازی «این توپ توپی شیطونه»، هر کس که توپ در دست میماند به سوالهای مربی پاسخ میداد.
وی، افزود: در ادامه یک بروشور از موقعیتهای پر انرژی یا بدون انرژی بودن خود طراحی و درباره آنها صحبت کردند، سپس درخت شخصی خود را خلق کردند و ۵ ویژگی مثبت خود را روی شاخههای اصلی نوشتند.
به گفته افتخاری، در ادامه برگزاری این کارگاهها، نوجوانان پسر یک کاغذ را از وسط تا کردند و بعد دو نیم رخ از خودشان روی کاغد کشیدند که یک نیمرخ حالت ناراحتی و یک نیمرخ شادی را نشان میداد و شناسنامه احساسی خود و اینکه چه احساس خوب یا بدی نسبت به خود دارند را نوشتند، سپس این نیمرخ را به دوستشان دادند و دوست مقابل باید در قالب یک نامه از ویژگیهای مثبت دوستش برایش مینوشت.
مدیرکل کانون پرورش فارس با بیان اینکه کلاس ادبی مرکز با نصب پوستر «حال خوش زندگی» آماده شد، افزود: با اعلام زمان قبلی به اعضای ثبتنام شده رأس ساعت ۱۱.۳۰ روز دوشنبه ۴ شهریور ماه جلسه اول این مهارت با حضور ۱۰ عضو نوجوان پسر شروع شد؛ ابتدا درباره کارگاههای مثبتاندیشی نوجوانان برای آنها توضیح کامل ارائه شد و اینکه چرا شرکت در این کارگاهها به آنها کمک میکند تا آینده بهتری داشته باشند، در ادامه از آنها سوال شد که آیا تا به حال با انسان مهمی روبرو شده و چه احساسی داشتهاند؟ بر اساس موارد مطرح شده در کتاب کار وسایل لازم در اختیار اعضا قرار گرفت تا برای خود یک آگهی تبلیغاتی ساخته، آن را تزئین کنند و ویژگیهای اخلاقی، توانمندیها و موفقیتهایشان را در آن بنویسند سپس نوشتهها روی تابلو نصب شد و ویژگیهای تبلیغی اعضا مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
به گفته افتخاری، «کارگاههای مهارتهای مثبت»، با تمرکز بر ۸ مهارت منتخب شامل امید، خوشبینی، شادی و نشاط، عزت نفس، ابراز وجود، هوش هیجانی، روابط مثبت و معنویت، و با بهرهگیری از گروه روانشناسان با تجربه در این حوزه، در کانون اجرا میشود و هدف آن تقویت و توانمندی نوجوانان در حوزهی هیجانات و صفات مثبت با رویکرد پیشگیرانه و آیندهنگر، آگاهیبخشی و بهروزرسانی توانمندی مربیان به منظور شناخت مهارتهای مثبت و به کارگیری آن در فعالیتهای کانون و برندسازی مجدد کانون از طریق تعریف دورههای جدید آموزشی در راستای ارتقای مهارتهای مثبت روانشناختی است و مخاطب آن نوجوانان ۱۰ تا ۱۶ سال هستند.
به گزارش خبرنگار مهر، «کارگاههای مهارتهای مثبت»، تا پایان شهریور در قالب ۸ جلسه برگزار شود.
به گزارش خبرنگار مهر، زهرا افتخاری پیش از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران پیرامون این رویداد، گفت: در دو نوبت اجرای برنامه «پویش فصل گرم کتاب» بروشورهای تبلیغاتی برگزاری «کارگاههای مهارتهای مثبت» توسط مربیان مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ شیراز توزیع شد و با استفاده از ظرفیت پیامرسانها و فضای مجازی، درباره این کارگاهها اطلاعرسانی وسیع صورت گرفت.
وی اضافه کرد: کارگاه «خودباوری» برای دختران و پسران نوجوان از ابتدای شهریورماه آغاز شد که تاکنون ۳ جلسه مثبت اندیشی با محوریت خودباوری برای نوجوانان پسر و ۲ جلسه برای دختران نوجوان برگزار شده است؛ مدت زمان هر کارگاه ۶۰ تا ۹۰ دقیقه و تعداد اعضای مشارکتکننده نیز ۱۰ تا ۱۵ نفر هستند.
مدیر کانون پرورش فکری فارس، ادامه داد: دختران نوجوان در این جلسه ابتدا در قالب نمایش با شارژ شدن فرضی، به شکل یک ربات مثلاً دانشمند، ورزشکار یا هنرمند درآمده و درباره خودشان از زبان ربات حرف میزدند، بعد از آن یکی ربات مثبت و دیگری ربات منفی میشد؛ آنها با هم یک گفتگو ساخته و درباره احساس خود در آن لحظه حرف میزدند، سپس با بازی «این توپ توپی شیطونه»، هر کس که توپ در دست میماند به سوالهای مربی پاسخ میداد.
وی، افزود: در ادامه یک بروشور از موقعیتهای پر انرژی یا بدون انرژی بودن خود طراحی و درباره آنها صحبت کردند، سپس درخت شخصی خود را خلق کردند و ۵ ویژگی مثبت خود را روی شاخههای اصلی نوشتند.
به گفته افتخاری، در ادامه برگزاری این کارگاهها، نوجوانان پسر یک کاغذ را از وسط تا کردند و بعد دو نیم رخ از خودشان روی کاغد کشیدند که یک نیمرخ حالت ناراحتی و یک نیمرخ شادی را نشان میداد و شناسنامه احساسی خود و اینکه چه احساس خوب یا بدی نسبت به خود دارند را نوشتند، سپس این نیمرخ را به دوستشان دادند و دوست مقابل باید در قالب یک نامه از ویژگیهای مثبت دوستش برایش مینوشت.
مدیرکل کانون پرورش فارس با بیان اینکه کلاس ادبی مرکز با نصب پوستر «حال خوش زندگی» آماده شد، افزود: با اعلام زمان قبلی به اعضای ثبتنام شده رأس ساعت ۱۱.۳۰ روز دوشنبه ۴ شهریور ماه جلسه اول این مهارت با حضور ۱۰ عضو نوجوان پسر شروع شد؛ ابتدا درباره کارگاههای مثبتاندیشی نوجوانان برای آنها توضیح کامل ارائه شد و اینکه چرا شرکت در این کارگاهها به آنها کمک میکند تا آینده بهتری داشته باشند، در ادامه از آنها سوال شد که آیا تا به حال با انسان مهمی روبرو شده و چه احساسی داشتهاند؟ بر اساس موارد مطرح شده در کتاب کار وسایل لازم در اختیار اعضا قرار گرفت تا برای خود یک آگهی تبلیغاتی ساخته، آن را تزئین کنند و ویژگیهای اخلاقی، توانمندیها و موفقیتهایشان را در آن بنویسند سپس نوشتهها روی تابلو نصب شد و ویژگیهای تبلیغی اعضا مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
به گفته افتخاری، «کارگاههای مهارتهای مثبت»، با تمرکز بر ۸ مهارت منتخب شامل امید، خوشبینی، شادی و نشاط، عزت نفس، ابراز وجود، هوش هیجانی، روابط مثبت و معنویت، و با بهرهگیری از گروه روانشناسان با تجربه در این حوزه، در کانون اجرا میشود و هدف آن تقویت و توانمندی نوجوانان در حوزهی هیجانات و صفات مثبت با رویکرد پیشگیرانه و آیندهنگر، آگاهیبخشی و بهروزرسانی توانمندی مربیان به منظور شناخت مهارتهای مثبت و به کارگیری آن در فعالیتهای کانون و برندسازی مجدد کانون از طریق تعریف دورههای جدید آموزشی در راستای ارتقای مهارتهای مثبت روانشناختی است و مخاطب آن نوجوانان ۱۰ تا ۱۶ سال هستند.
به گزارش خبرنگار مهر، «کارگاههای مهارتهای مثبت»، تا پایان شهریور در قالب ۸ جلسه برگزار شود.
کد خبر 4711947