رئیس پلیس پیشگیری خراسان رضوی: رسانه‌ها باید مطالبه گر باشند


رئیس پلیس پیشگیری خراسان رضوی: رسانه‌ها باید مطالبه گر باشند

مشهد- ایرنا- رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: در چارچوب تلاش موثر برای کاهش آسیبهای اجتماعی، رسانه‌ها می‌بایست باید بیشتر مطالبه‌گر باشند.

سرهنگ محمد بوستانی روز پنجشنبه در دیدار با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان رضوی در مشهد بر تاثیر اطلاع رسانی و آگاه‌سازی افکار عمومی در مقابله با آسیبهای اجتماعی تاکید و بیان کرد: رسانه ها باید به همان میزان که دست اندرکار انعکاس بهنگام و جامع اقدامات نهادهای مختلف برای کاهش آسیبهای اجتماعی، نقش مطالبه گری خود را نیز نسبت به این مهم ایفا کنند.
وی ادامه داد: خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) با چتر گسترده و فعالیت خبری موثر و وسیع خود، نقش مهمی در اطلاع ر سانی و نیز مطالبه گری دارد. در همین راستا هم اینک رابطه موثر و تنگاتنگی بین ایرنا و پلیس در خراسان رضوی وجود دارد.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: بیشترین حجم فعالیتها در مجموعه نیروی انتظامی ماموریتهای "پلیس پیشگیری" است به طوری که بالاترین میزان مراجعات شهروندان به پلیس مربوط به این حوزه در سطح کلانتریها و پاسگاههای انتظامی است.

وی بر تکریم شهروندان در مراجعاتشان به پلیس تاکید و بیان کرد: کلانتریها برای مردم نماد نظام و حاکمیت جمهوری اسلامی هستند لذا اگر شهروندان از مراجعه به کلانتری رضایت خاطر کسب کنند این احساس خشنودی آنها به بعد کلان حاکمیت نیز تسری می‌یابد.
سرهنگ بوستانی افزود: ۳۶ کلانتری و ۱۵ پاسگاه پلیس در سطح این شهرستان فعالیت دارند. همچنین مشهد تنها شهر در سطح کشور است که "کلانتری ویژه بانوان" دارد که با بکارگیری بانوان پلیس به صورت کامل تمام ماموریتهای حوزه بانوان را انجام می دهد.
وی شمار کلانتریها و پاسگاههای انتظامی فعال در سطح خراسان رضوی را نیز ۲۲۰ واحد ذکر و بیان کرد: چهار کلانتری و سه پاسگاه پلیس از سال ۱۳۹۴ تاکنون در حاشیه شهر مشهد سازماندهی و تاسیس شده و همچنین پنج کلانتری ارتقاء ساختار یافته اند.
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: بر این اساس به لحاظ تعداد کلانتریها و پاسگاههای پلیس در سطح استان هیچگونه کمبود وجود ندارد. توسعه و ارتقا کلانتریها با توجه به شاخصهایی همچون رشد جمعیت و میزان جرایم بطور مستمر در دستور کار فرماندهی انتظامی خراسان رضوی قرار دارد.

تمهیدات ویژه ایام محرم و صفر
وی در ادامه به فرارسیدن ایام محرم و صفر و آیینهای عزاداری حضرت سیدالشهدا اباعبدالله الحسین(ع) اشاره و بیان کرد: همه تمهیدات انتظامی و امنیتی مرتبط با مراسم عزاداری در سطح استان اندیشیده شده و در قالب نشستهای متعدد با نهادها و دست اندرکارن فعال در این حوزه جوانب مختلف برای ارتقاء امنیت و نظم اجتماعی بررسی و برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.
سرهنگ بوستانی گفت: نهادهای متعددی نظیر شهرداری، اورژانس و جمعیت هلال احمر در موضوع ارتقاء امنیت، انضباط شهری، انتظامی و ترافیکی دخیل هستند اما پلیس در اولویت و خط مقدم این مهم قرار دارد.
۷۵۰۵/۱۸۵۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا