علما و بزرگان اهل سنت همواره ارادت ویژه ای به امام حسین(ع) دارند


علما و بزرگان اهل سنت همواره ارادت ویژه ای به امام حسین(ع) دارند

سنندج- ایرنا- امام جمعه موقت سنندج، ایام محرم را فرصتی برای شناخت و پیروی از سیره زندگی اهل بیت (ع) اعلم کرد و گفت: علما و بزرگان اهل سنت احترام و ارادات خاصی به امام حسین (ع) دارند.

ماموستا سید احسن حسینی روز پنجشنبه در مراسم اطعام محرومان در قالب اجرای نیت موقوفه امان الله خان اردلان که با حضور ۲۰۰ خانواده محروم استان برگزار شد، اظهار داشت: ماه محرم فرصتی برای شناخت و پیروی از سیره و سلوک زندگی اهل بیت پیامبر(ص) است که باید از آن به بهترین نحو ممکن بهره برد.

وی با اشاره به وجود اشعار و روایات فراوانی نسبت به ارادت اهل سنت به امام حسین (ع) افزود: دانشمندان اهل سنت در اشعار و نوشته های خود نشان داده‌اند که مرید و مخلص اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده‌اند.

امام جمعه موقت سنندج با اشاره به شعری از اقبال لاهوری از دانشمندان اهل سنت با این مضمون "رمز قرآن را از حسین(ع) آموختیم، زآتش او شعله ها افروختیم" یادآور شد: اینگونه اشعار نشان دهنده درک فیلسوفان اهل سنت از امام حسین (ع) و قیام ایشان است.

وی اظهار داشت: قیام دلیرانه و مسئولانه امام حسین (ع) دربرابر انحرافات سیاسی آن روزگار، برخاسته از هسته اندیشه توحیدی و معطوف به احیای ویژگی‌های یک جامعه برآمده از لا اله الا الله بوده و رنگ و سرشت اصیل اسلامی داشته است.

ماموستا حسینی دربخش دیگری از سخنان خود سنت حسنه وقف را یکی از شاخص های سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: خیرین کردستانی سالیان متمادی با ثبت موقوفات بزرگی همچون موقوفه امان الله خان پیشقراول امور خیر و مذهبی بوده اند و چشمه جاری این موقوفات از صدها سال پیش تاکنون جاری است.

بیش از ۲ هزار مسجد و ۷۰ مکان مذهبی اعم از آرامگاه، مقبره و امامزاده و مکان استقرار چهار قرآن تاریخی در استان کردستان وجود دارد.

۷۳۴۸ / ۳۰۳۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی