مشاهده 4 قلاده سیاه گوش در منطقه حفاظت شده آلمابلاغ استان همدان


مشاهده 4 قلاده سیاه گوش در منطقه حفاظت شده آلمابلاغ استان همدان

مدیر اداره محیط زیست اسدآباد از مشاهده 4 قلاده گونه نادر سیاه گوش در منطقه حفاظت شده آلمابلاغ این شهرستان خبر داد.

روح الله زال پور در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: روز گذشته توسط یگان حفاظت محیط زیست 4 قلاده سیاه گوش در حین گشت و کنترل منطقه مشاهده شده که از این تعداد قلاده، یک قلاده سیاه گوش نر به صورت مجزا و 3 قلاده سیاه گوش شامل سیاه گوش ماده و دو توله بوده اند.

وی با بیان اینکه آمار دقیقی از تعداد گونه سیاه گوش در منطقه حفاظت شده آلمابلاغ نداریم افزود: احتمال وجود تعداد بیشتری از گونه نادر سیاه گوش در این منطقه وجود دارد که ضمن گشت و کنترل ،در آینده نزدیک در راستای اطلاع از این امر نسبت به کاشت دوربین های تله‌ای در منطقه حفاظت شده آلمابلاغ اقدام خواهیم کرد.

زال پور اضافه کرد: سیاه گوش به عنوان یکی از هشت گربه سان وحشی ایران از گونه های بسیار نادر و کمیاب بوده که در این منطقه مشاهده شده است.

وی با اشاره به وجود گونه‌های مختلف حیوانات و پرندگان و نیز مراتع و پوشش گیاهی غنی منطقه حفاظت شده خاطرنشان کرد: منطقه حفاظت شده آلمابلاغ در سال 85 به عنوان منطقه شکارممنوع اعلام شده و در سال 89 این منطقه به مساحت 7738 هکتار به منطقه حفاظت شده ارتقاء سطح یافته است.

به گزارش ایسنا، سیاهگوش، یکی از هشت گربه سان وحشی ایران و بسیار نادر و کمیاب است و پیش از این، گونه سیاهگوش در استان همدان فقط در منطقه شکار ممنوع کرفس رزن دیده شده بود.

سیاهگوش یا لینکس با نام علمی "Euracian lynx" از راسته گوشتخواران و در زمره ۴ گربه سان کوچک ایرانی است و دست و پایی بلند و دمی بسیار کوتاه با توک پهن و سیاه رنگ و یک دسته مو به طول ۴ سانتیمتر روی گوش‌ها دارد که به علت داشتن جثه‌ای بزرگ و خال‌های روی بدنش، معمولا با پلنگ اشتباه گرفته می‌شود. غذای مورد علاقه آن معمولا بچه‌های گراز، شوکا، مرال و پستانداران کوچک است.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا