ایجاد 314 فرصت شغلی در حوزه کشاورزی قیر و کارزین


ایجاد 314 فرصت شغلی در حوزه کشاورزی قیر و کارزین

مهدی همتی روز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران،گفت: تعهد جهاد کشاورزی امسال ایجاد ۳۱۱ فرصت شغلی بوده که با ثبت ۳۱۴ شغل ایجاد شده در سامانه رصد تعهدات داده شده به طور کامل محقق شده است.

به گفته وی از کل اشتغال محقق شده ۶۴ مورد دائم و ۲۵۰ مورد بصورت فصلی و موقت است.

این مقام مسئول افزود: با توجه به اینکه قیروکارزین قطب باغداری استان فارس است بیشترین میزان اشتغال در این بخش ایجاد شده و در جایگاه بعدی بخش امور دام و زنبور عسل قرار دارد.

همتی با اشاره به این مطلب که اشتغال و درآمد زایی از مهمترین مولفه‌های توسعه بخش کشاورزی است، تصریح کرد: اراضی حاصل‌خیز قیروکارزین ظرفیت مستعدی برای تولید محصولات کشاورزی و اشتغالزایی دارد که باید از این توانمندی به نحو مطلوب استفاده شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با دعوت از سرمایه گذاران برای ایجاد صنایع کشاورزی نظیر سردخانه، درجه بندی و بسته بندی گفت: در صورت ایجاد صنایع در بخش کشاورزی قطعا شاهد جهش بزرگی در حوزه اشتغال و افزایش درآمد خانوارهای این شهرستان خواهیم بود.

سالانه ۴۲۰ هزار تن مرکبات در قیر و کارزین تولید می‌شود ، ۴۳ درصد لیموشیرین و ۲۵ درصد لیمو ترش مصرفی کشور از طریق شهرستان قیر و کارزین استان فارس به عنوان قطب تولید لیموی کشور تامین می‌شود.

به غیر از مرکبات سالانه ۳۶ هزار تن خرما در این شهرستان تولید می‌شود.

همچنین این شهرستان دارای ۶۰۰ هزار رأس دام سبک، ۶ هزار رأس دام سنگین، ۴۰۰ کلنی زنبور عسل و مقدار قابل توجهی تولیدات دامی می باشد.

شهرستان قیر و کارزین در فاصله ۲۱۸ کیلومتری جنوب غرب استان فارس واقع شده است.

۹۸۷۳ /۶۱۱۳

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش