عوامل سریال «بیگانه‌ای با من است» از چگونگی ساخت این مجموعه می‌گویند


عوامل سریال «بیگانه‌ای با من است» از چگونگی ساخت این مجموعه می‌گویند

بیگانه‌ای در تلویزیون

احمد امینی جزو کارگردانان خوشنام سینما و تلویزیون است که همیشه گزیده کار می‌کند و بیشتر دست روی درام‌های خانوادگی می‌گذارد تا بتواند با یک داستان سرگرم‌کننده مخاطبان را پای جعبه جادویی بنشاند و هم این‌که تلنگرهای اجتماعی هم به بینندگان می‌زند، به همین دلیل در درام‌هایی که می‌سازد به شکل غیر‌مستقیم به معضلات مبتلا به جامعه هم می‌پردازد. حالا این کارگردان که تا به امروز سریال‌هایی همچون اولین شب آرامش، بی‌گناهان، داوران، ماه و پلنگ و... را در کارنامه‌اش به ثبت رسانده این بار دست روی یک درام خانوادگی متفاوت گذاشته است. او سریال بیگانه‌ای با من است را به تهیه‌کنندگی بهروز مفید می‌سازد که او هم جزو تهیه‌کنندگان با‌سواد محسوب می‌شود که تا به امروز سریال‌های ملودرام اجتماعی پر‌مخاطبی را ساخته است. فضای این سریال تلویزیونی که برای شبکه دو تولید می‌شود در دهه ۶۰ می‌گذرد و داستان بیگانه‌ای با من است در دو فصل تولید می‌شود که فصل اول در ۳۱ قسمت به نویسندگی فروغ فروهیده نوشته شده و درباره جابه‌جایی یک زن خدمتکار با عروس یک خانواده است که یک درام خانوادگی را تشکیل می‌دهد. البته باید به انتظار نشست که این بار قرار است احمد امینی چطور مخاطبان را با چنین درامی غافلگیر کند. به گفته تهیه‌کننده بیگانه‌ای با من است، جزو سریال‌های پر شخصیت است و به غیر از تهران در شهرهای دیگر هم تصویربرداری می‌شود. نقش محوری این سریال را شبنم قلی‌خانی بازی می‌کند که ایفاگر زنی به نام نساست و از دیگر بازیگران بیگانه‌ای با من است می‌توان به پژمان بازغی، پوراندخت مهیمن، مهران رجبی، میلاد میرزایی، پرویز پورحسینی، نگار عابدی، ایوب آقاخانی، سوگل‌طهماسبی، شیوا ابراهیمی، نسرین بابایی، لیلی فرهادپور، فرهاد شهریزی، فریبا ترکاشوند، مهرداد ضیایی، امیریل ارجمند و مهدی فقیه اشاره کرد.

عواقب قضاوت عجولانه

بهروز مفید که تهیه‌کنندگی سریال‌های هشت و نیم دقیقه، محکومین و ... را دارد، درباره تولید این اثر به جام‌جم می‌گوید: سریال بیگانه‌ای با من است برای گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما تهیه و تولید می‌شود. در این سریال به مفاهیم متفاوتی می‌پردازیم، مفاهیمی همچون قضاوت کردن و این‌که قضاوت‌های عجولانه منجر به پیشامد چه عواقبی می‌شود. همچنین دروغ از دیگر مفاهیمی است که در قصه سریال به آن پرداخته می‌شود، زیرا دروغ باعث سلب آرامش خانواده‌های قصه می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: در حال حاضر گروه در محلی واقع در میدان هروی مشغول ضبط هستند و هنوز بخش‌های تهران تصویربرداری می‌شود. شیراز و بوشهر از دیگر شهرهایی است که برای ادامه کار به سراغ‌شان می‌رویم. سریال بیگانه‌ای با من است در دو فصل تولید می‌شود. فاز اول در ۳۱ قسمت و فاز دوم در ۳۰ قسمت تولید خواهد شد که در حال حاضر فاز اول ضبط می‌شود. این تهیه‌کننده با اشاره به این‌که فروغ فروهیده فیلمنامه این سریال را نوشته، می‌گوید: فیلمنامه کامل نوشته شده و ما کار را با فیلمنامه آماده شروع کردیم. مفید درباره این‌که چطور شد احمد امینی را برای کارگردانی این سریال انتخاب کردید، توضیح می‌دهد: مسلما برایم اهمیت داشت که سکان این سریال را به دست چه کسی بسپارم. او رزومه مناسبی دارد و چند سریال خوب هم ساخته است. امیدوارم این سریال مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد. قهرمان اصلی این سریال هم دختری به نام نساست که نقش آن را شبنم قلی‌خانی بازی می‌کند.

وی درباره انتخاب قلی‌خانی برای بازی در این سریال می‌افزاید: بعد از جمع‌بندی‌ها به انتخاب خانم قلی‌خانی رسیدیم. البته تجربه قبلی هم با این هنرمند در سریال هشت و نیم دقیقه داشتیم که راضی بودم. بنابراین برای انتخاب نسا به شبنم قلی‌خانی رسیدم. این مجموعه تلویزیونی جزو سریال‌های پر کاراکتر است و حدود ۸۰ شخصیت دارد.

ایفای یک مادر متفاوت

پوراندخت مهیمن که در این مجموعه بازی می‌کند درباره نقشش می‌گوید: من قبل از سریال بیگانه‌ای با من است با آقای امینی تجربه همکاری داشتم و حساسیت‌های او را نسبت به کاری که می‌سازد، می‌شناسم که با چه تعهدی کار می‌کند. ضمن این‌که کارگردانی هر اثری هم نمی‌پذیرد، مگر آن‌که بداند کار خوبی شده است. وی ادامه می‌دهد: وقتی هم فیلمنامه را خواندم دوست داشتم و احساس کردم نقشم هم جای کار برای من گذاشته است.

در این سریال نقش مادری را بازی می‌کنم که ویژگی‌های متفاوتی دارد. در مجموع مادر قصه سریال بیگانه‌ای با من است با دیگر مادرهایی که بازی کردم متفاوت است. البته مهربانی این مادر مثل دیگر مادرهاست، اما قصه فرمی دارد که روحیات این مادر را متفاوت می‌کند. در مجموع نقش را خیلی دوست داشتم و با علاقه آن را بازی می‌کنم.

مهیمن اشاره می‌کند: از سوی دیگر آقای امینی جزو کارگردانانی است که تعامل بسیار خوبی با بازیگران دارد و بسیار با‌اخلاق و انسان خوبی است. خوشبختانه بازیگر وقتی با او کار می‌کند از همکاری‌اش لذت می‌برد و مشکلی ندارد.

این بازیگر در پاسخ به این سؤال که آیا نقش‌های خوبی برای بازیگران میانسال نوشته می‌شود یا نه، می‌گوید: اگر فیلمنامه‌ای به من پیشنهاد شود که خوب نباشد، قطعا نمی‌پذیرم و در حال حاضر شش کار دارم که آماده پخش است. در تله فیلم بیا از گذشته حرف بزنیم به کارگردانی حمید نعمت‌ا... بازی کردم، اما نمی‌دانم چرا هنوز پخش نشده، اما خدا را شاکرم که تا به امروز نقش‌های خوبی را بازی کرده‌ام.

یک زن درد کشیده، اما جسور

نگار عابدی درباره نقشش در سریال بیگانه‌ای با من است و ویژگی هایش می‌گوید: من در این سریال نقش سمیه را بازی می‌کنم که ویژگی‌های خاص خودش را دارد. او خیلی پویاست و وقتی با مشکل یا چالشی در زندگی‌اش رو‌به‌رو می‌شود به هیچ وجه ضعیف برخورد نمی‌کند و با شجاعت، جسارت و یک‌تنه تحقیقات لازم و کارهایش را انجام می‌دهد.

وی در ادامه گفت‌وگو با جام‌جم عنوان می‌کند: سمیه، شخصیت محکمی دارد و نمونه زنان قدرتمند است که می‌تواند برای بقیه الگو باشد. او با وجود رنج‌های بسیاری که تحمل می‌کند تا زمانی که از چیزی مطمئن نشود به زبان نمی‌آورد. او در اجتماع فعال است، اما مخاطب او را در خانه هم می‌بیند که چطور در خانه به امورات می‌رسد.

این هنرمند که برای اولین بار است با احمد امینی همکاری می‌کند، می‌گوید: افتخار می‌کنم با این کارگردان با‌سواد و خوش اخلاق کار می‌کنم. واقعا کارگردان خوشفکری است و می‌داند در صحنه چه می‌خواهد و همین بازیگر را به وجد می‌آورد که با انرژی بیشتر کارش را انجام بدهد. البته هر بازیگری نقشش را با نگاه هنرمندانه خودش به تصویر می‌کشد و من هم سعی کردم تا نقش سمیه را متفاوت و آن طور که نویسنده به تحریر در آورده و کارگردان می‌خواهد بازی کنم.

قلی‌خانی در لباس قهرمان قصه

شبنم قلی‌خانی از آن دست بازیگران است که باید نقش به دلش بچسبد تا آن را بپذیرد و در غیر این صورت قبول نمی‌کند. آخرین بازی او در تلویزیون به سریال تلویزیونی آنام به کارگردانی جواد افشار برمی‌گردد که سال ۹۶ در آن بازی کرده بود و از شبکه سه پخش شد. او بازی در سریال‌هایی همچون نردبام آسمان، سرزمین کهن، هشت و نیم دقیقه، پنج کیلومتر تا بهشت، سال‌های برف و بنفشه و... را در کارنامه دارد.

شبنم قلی‌خانی درباره پذیرش نقش نسا در سریال بیگانه‌ای با من است به جام‌جم می‌گوید: چند سال پیش با آقای احمد امینی کار کرده بودم و در سریال اولین شب آرامش ساخته او بازی کرده بودم. کار کردن با این کارگردان را خیلی دوست دارم، چون آقای امینی کارگردان با سوادی است و کارش را بلد است. واقعا بازیگر خیالش راحت است که با او کار می‌کند، چون می‌داند که دانش او بالاست.

وی ادامه می‌دهد: خیلی وقت بود دوست داشتم فرصتی فراهم شود تا با آقای امینی دوباره همکاری کنم تا این‌که پیشنهاد بازی در سریال بیگانه‌ای با من است به من شد. خوشبختانه فیلمنامه کامل آماده و ۳۰ قسمت نوشته شده بود. به همین دلیل فیلمنامه را هم خواندم و نقشم را خیلی دوست داشتم.

قلی‌خانی عنوان می‌کند: شخصیت نسا در قصه با فراز و نشیب‌های بسیاری رو‌به‌رو می‌شود و همین به ویژگی‌های نقش اضافه کرده است. به هر حال بازیگر خانم به دنبال این هست که در اثری بازی کند که نقش محوری آن زن باشد تا در قصه تاثیر بگذارد. به همین دلیل برایم خیلی مهم بود که بعد از سریال آنام در سریالی بازی کنم که نقشم تاثیرگذار باشد. البته بازی در خیلی از سریال‌هایی که الان پخش شده یا تولید می‌شود به من پیشنهاد شد، اما قبول نکردم. چون می‌خواستم نقش تاثیرگذاری را بازی کنم که شرایطش در سریال بیگانه‌ای با من است، فراهم شد.

jamejamda​ily.‎​ir

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟