تجلی شور و شعور حسینی در مسجد جامع حضرت رقیه(س)/ مادرانی که سربازان نظام را تربیت می‌کنند


تجلی شور و شعور حسینی در مسجد جامع حضرت رقیه(س)/ مادرانی که سربازان نظام را تربیت می‌کنند

مسجد جامع حضرت رقیه(س) امروز یکی از میعادگاه‌های همایش «شیرخوارگان حسینی» بود، چشم‌‌های خیس از اشک مادرانی که ندای «لبیک یا حسین(ع)» آنها فضای مسجد را پر کرده بود و شیرخوارگانی که لباس عزا بر تن داشتند، زیباترین تصاویر را پیش چشم خلق می‌کرد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: نخستین جمعه ماه محرم به ابتکار دلسوختگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و به همت بچه مسجدی ها و هیاتی ها چند سالی است که متبرک به نام سرباز شش ماهه کربلا «حضرت علی اصغر (ع)»، بستر برگزاری همایش «شیرخوارگان حسینی» است.
مادران محب پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) ایشان، چند سالی است از مدت ها قبل از محرم، روزها را یک به یک می شمارند تا جمعه اول ماه محرم از راه برسد. صبح آدینه که طلوع می کند مادران لباس مشکی و سبز نوکری حضرت سیدالشهدا (ع) را بر تن شیرخوارگان خود کرده و رهسپار امکان مشخص برای برگزاری این همایش می شوند. البته مساجد در برگزاری این تجمعات عاشورایی پیشتاز هستند.
این همایش ماندگار که از برکات انقلاب اسلامی است، در سال های نخست عمدتا در برخی از تکایا و مصلی های نماز جمعه برگزار می شد تا اینکه ائمه جماعات و مدیران کانون های فرهنگی هنری و فرماندهان پایگاه های بسیج و اعضای هیات امنای مساجد دست به کار شدند تا در مسیر حرکت قافله عشاق، جا نمانند.
یکی از مساجدی که در این زمینه پیشگام شد، مسجد جامع حضرت رقیه (س) کیانشهر (واقع در تهران، منطقه کیانشهر، خیابان ابراهیمی، خیابان امیری) است که امسال برای چهارمین سال پیاپی میزبان همایش شیرخوارگان حسینی شد.
در این خانه خدا از ساعات اولیه صبح به روی دلسوختگان سرباز شش ماهه نهضت عاشورا باز شد و اهالی آن با روی خوش از مادران و فرزندان شیرخواره شان استقبال کردند.
حدود ساعت ۹ صبح ابتدا قاری، چند آیه ای از قرآن کریم را قرائت کرد و سپس حجت الاسلام والمسلمین «یونس ستاری» ضمن خیر مقدم به خانواده های سوگوار حضرت حسین بن علی (ع) گفت: حضور در چنین مجالسی و پیوند خانواده ها با قرآن و عترت (ع) و مساجد و هیات های مذهبی، نوزادان و کودکان جامعه ما را بیمه می کند و ان شاءلله این فرزندان جزو مدیران پاکدامن و بااخلاص آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند.
امام جماعت مسجد جامع حضرت رقیه (س) کیانشهر در ادامه بیان کرد: به پسرانی که نامشان علی یا علی اصغر و دخترانی که نامشان رقیه باشد، هدیه ای از سوی این خانه خدا تقدیم می شود.
به گزارش شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «مصطفی صبوری» در ادامه این مراسم معنوی و با صفا با بیان اینکه همایش شیرخوارگان حسینی و استقبال بی نظیر مادران ایرانی از آن یک بار دیگر نشان داد تلاش دشمن برای فاصله میان انداختن میان‌ مردم و دین بی فایده بوده است، اظهار کرد: برخی مدیران و مسئولان کشور که موجب بروز مشکلاتی برای کشور در حوزه های اقتصادی و فرهنگی و سیاسی شده اند، حتما تربیت درستی نداشته اند. اما فرزندانی که از شیرخوارگی در چنین مجالس معنوی ای شرکت می کنند حتما مدیران متعهد و موفقی برای کشور خواهند بود.
مدیر حوزه علمیه خاتم الاوصیا (ع) (واقع در تهران، خیابان دماوند، ایستگاه فرودگاه) در ادامه گفت: ما هرچه داریم از قرآن و اهل بیت (ع) است و در این میان، دستگاه حضرت امام حسین (ع) از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
بنا بر این گزارش، مداح همایش شیرخوارگان حسینی در میانه روضه خوانی خود، یادی از «محمدعلی منصوری» مداح جوان آذری زبان که حدود یک ماه پیش از دنیا رفت، کرد و گفت: وقتی از مرحوم منصوری پرسیده بودند، قشنگ ترین و سوزناک ترین روضه هایی که خواندی، چه بوده است، گفته بود: روضه هایی که برای حضرت رقیه (س) و حضرت علی اصغر (ع) خواندم.
پایان بخش این مراسم معنوی عزاداری مادرانی بود که با شیرخوارگان در آغوش خود ایستاده و دست ها را به نشانه عزا بر سر و سینه می زدند. اشک های روان بر گونه های این مادران یکی از زیباترین تصاویر را پیش چشم خلق می کرد.
پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری