همایش شیرخوارگان حسینی در جنوب شرق استان تهران برگزار شد 


همایش شیرخوارگان حسینی در جنوب شرق استان تهران برگزار شد 

تهران– ایرنا- همزمان با ایام سوگواری سیدو سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان و در روز متعلق به حضرت علی اصغر(ع)، همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این همایش معنوی که روز جمعه و باحضور بسیاری از زنان همراه با فرزندان شیرخوار در مساجد، حسینیه ها و آستان امامزادگان مدفون در شهرستان های ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت برگزار شد، شرکت کنندگان به یاد مظلومیت شهادت حضرت علی اصغر(ع)،عزاداری کردند.
مادران عزادار شرکت کننده در این مراسم معنوی، در حالی که سربندهایی با نام علی اصغر(ع) بر پیشانی طفل شیرخوار خود بسته بودند، این واقعیت را بار دیگر به اثبات رساندند که مردم ایران اسلامی غم و مهر حسین(ع) را با شیر از مادر گرفتند.

همایش شیرخوارگان حسینی در جنوب شرق استان تهران برگزار شد 


عزاداران حسینی در حالی که اطفال شیرخوار خود را بر روی دست و به سوی آسمان بلند کردند، به یاد مظلومیت امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان اشک ماتم ریختند .
برخی از بانوان نیز با در دست گرفتن گهواره و سر دادن لالایی ، با حضرت ربابه مادر حضرت علی اصغر (ع) هم ناله شدند تا کودکانشان با فرهنگ حسینی و عشق به ولایت بزرگ شوند.

همایش شیرخوارگان حسینی در جنوب شرق استان تهران برگزار شد 


دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت که با زمزمه های خود کودکانی را که در دست گرفته بودند آرام می کردند به یاد لب تشنه کوچکترین شهید دشت کربلا گریستند و اشک های خود را تقدیم به بانو رباب ، همسر سردار تشنه کام کربلا و مادر کوچکترین شهید تاریخ کردند .
مداحان اهل بیت عصمت و طهارت نیز در این مراسم با سردادن ذکر مصیبت خاندان عصمت و طهارت و به یاد مظلومیت امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان نوحه سرایی کردند.
تهرام/۷۲۵۴//۶۱۳۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند