گوشی ساده و مقاوم نوکیا 800 با قابلیت نصب انواع نرم افزار معرفی شد


گوشی ساده و مقاوم نوکیا 800 با قابلیت نصب انواع نرم افزار معرفی شد
نوکیا ۸۰۰ (Nokia 800) یک گوشی موبایل ساده و قدرت گرفته از سیستم عامل KaiOS است. این گوشی بسیار مقاوم، تحت فشار و بعد از سقوط از ارتفاع زیاد حتی روی بتن، جان سالم به در می‌برد!

شرکت اچ ام دی گلوبال برای زنده کردن مجدد نام نوکیا سنگ تمام گذاشت. این شرکت علاوه بر تولید گوشی های هوشمند اندرویدی تحت این برند، تعدادی گوشی موبایل ساده نیز به بازار عرضه کرد. مهمترین محصول در این دسته‌بندی را می‌توان نوکیا ۳۳۱۰ ۲۰۱۷ دانست. مدل اصلی نوکیا ۳۳۱۰، به اندازه‌ای مقاوم بود که در ویدیوهای تبلیغاتی آن شاهد شکستن گردو با گوشی یا کوبیدن آن به دیوار بودیم! نوکیا ۸۰۰ تا اندازه‌ای این انتظارات را برآورده خواهد کرد.

نوکیا ۸۰۰ با هدف زنده ماندن تحت بدترین شرایط ساخته شده است. این گوشی موبایل ساده فاقد اندروید است، اما همچنان می‌توان روی آن نرم افزارهای متعددی نصب کرد. سیستم عامل KaiOS به عنوان بستر نرم افزاری گجت، مرز بین گوشی های هوشمند و گوشی های ساده را به حداقل رسانده است. در دستگاه‌های دارای این سیستم عامل، نرم افزارهایی همچون واتس اپ، فیس بوک، یوتیوب، گوگل مپ و حتی دستیار هوشمند گوگل به صورت پیش‌‌فرض وجود داشته و امکان نصب برنامه‌های بیشتر با مراجعه به فروشگاه نرم افزاری مخصوص KaiOS وجود دارد.

گوشی ساده و مقاوم نوکیا 800 با قابلیت نصب انواع نرم افزار معرفی شد

مشخصات فنی نوکیا ۸۰۰

در بالای صفحه کلید فیزیکی گوشی، یک نمایشگر QVGA با اندازه ۲.۴ اینچ قرار گرفته است. یک درگاه میکرو یو اس بی روی بدنه در نظر گرفته شده و ۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی وجود دارد. می‌توان به وسیله استفاده از کارت حافظه جانبی، فضای ذخیره‌سازی فایل را تا ۳۲ گیگابایت افزایش داد. نوکیا ۸۰۰ یک گوشی مخصوص دوست‌داران مدیا نیست، اما همچنان در کوه و بیابان، نیاز به شنیدن موسیقی را برطرف خواهد کرد!

در پشت بدنه، یک دوربین ۲ مگاپیکسلی با فلاش ال ای دی وجود دارد. باتری ۲۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی گوشی، در صورت استفاده درست از آن، برای یک هفته دوام خواهد آورد. با یک مرتبه شارژ کامل باتری می‌توان برای ۱۲.۵ ساعت پیاپی مکالمه کرد. تحت شبکه GSM، حداکثر زمان قرارگیری گوشی در حالت آماده به کار، ۴۳ روز است!

یکی از ویژگی‌های بسیار مهم نوکیا ۸۰۰ به عنوان یک گوشی دو سیم کارته، امکان اتصال به شبکه ۴G است. به این ترتیب می‌توانید همانند زمان استفاده از یک گوشی هوشمند، در یوتیوب به تماشای ویدیو پرداخته یا در واتس اپ مکالمه تلفنی برقرار کنید.

گوشی ساده و مقاوم نوکیا 800 با قابلیت نصب انواع نرم افزار معرفی شد

نوکیا ۸۰۰ از استاندارد IP68 پشتیبانی کرده و به شدت در برابر سقوط مقاوم است. در صورت سقوط آن از ارتفاع ۱.۸ متری روی بتن، هیچ اتفاقی برای گجت نخواهد افتاد. علاوه بر IP68، از استاندارد نظامی MIL-STD-810G نیز پشتیبانی می‌شود.

به لطف آن، گوشی در صورت کاهش دما تا منفی ۲۰ درجه و در صورت افزایش آن تا سقف ۵۵ درجه، همچنان قادر به سرویس‌دهی خواهد بود. می‌توانید نوکیا ۸۰۰ برای نیم ساعت، همراه خود به عمق ۱.۵ متری آب ببرید. گفتنی است یک چراغ با توانایی انتشار نور تا سقف ۱۹۸ لومن روی لبه بالایی گوشی قرار گرفته است.

گوشی ساده و مقاوم نوکیا 800 با قابلیت نصب انواع نرم افزار معرفی شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زیبای من