فعالیت ٤٠ گروه تعزیه در دامغان


فعالیت ٤٠ گروه تعزیه در دامغان

گروه فرهنگی- سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان از فعالیت ٤٠ گروه تعزیه در ایام محرم و صفر در این شهرستان خبر داد.

فعالیت ٤٠ گروه تعزیه در دامغان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، حسن امینیان،سرپرست این اداره در دامغان با اشاره به ایام محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالحسین (ع) گفت: ٤٠ گروه تعزیه در ماههای محرم و صفر فعالیت‌های خود را آغاز کرده و فعالیت گروههای تعزیه به ویژه در دهه نخست ماه محرم با رونق بیشتری همراه است.

وی با اشاره به انواع مختلف تعزیه گفت: گروه‌هایی که در شهرستان دامغان فعالیت دارند، از تعزیه میدانی، تعزیه سکو، تعزیه دوره یا کاروانی را به اجرا می‌گذارند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان با تاکید بر ضرورت ساماندهی و جلوگیری از تحریف در اشعار، لباس‌های نامناسب و ساماندهی اجراهای گروه‌های تعزیه در شهرستان دامغان این گروهها باید با نظارت و مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت کنند.

وی ادامه داد: جایگاه تعزیه در دامغان به خاطر قدمت و علاقه وافر مردم شهیدپرور این دیار به اهل بیت (ع) به ویژه ارادات خالصانه به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است و این مساله باعث شده شبیه خوانان این شهر و روستاهای همجوار با حضور در سوگواره‌های کشوری و همایش‌های بین المللی ثابت کنند این هنر را به خوبی شناخته و آن را خالصانه تقدیم عزادران می کنند.

دامغان همه ساله میزبان سوگواره استانی تعزیه است و این شهرستان در هنر تعزیه چهره های مطرح از جمله استاد نادعلی زاده پیشکسوت شبیه خوانی و پژوهشگر هنر دینی تعزیه را به کشور معرفی کرده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ 5 اردیبهشت + دانلود غزل حافظ