شهید جعفری مقسمی: از خط امام خمینی(ره) جدا نشوید


شهید جعفری مقسمی: از خط امام خمینی(ره) جدا نشوید

بندرعباس- ایرنا- شهید جعفری مقسمی یکی از شهیدان دفاع مقدس هرمزگان در وصیت‌نامه‌اش آورده است: هیچ وقت از خط امام خمینی(ره)و روحانیت مبارز جدا نشوید چون شرق و غرب از همین امام عزیزمان شکست خورده است.

شهید محمد جعفری مقسمی یادگار قاسم و زهرا یکم شهریور ۱۳۴۲ در روستای مقسم از توابع بندرعباس به دنیا آمد.

وی سال‌های ۴۸ تا ۵۳ را در مقطع ابتدایی تحصیل کرد و تحصیلات خود را تا سوم متوسطه ادامه داد.

شهید جعفری مقسمی زمانی که نوزاد بود و سال ۴۲ که شروعی قدرتمند برای سرنگونی رژیم طاغوت بود را هنوز به خوبی درک نکرده بود اما سال‌های ۴۹ که کمی بزرگتر شده و به سن مدرسه رفتن رسیده بود اهمیت حرکت عاشورایی ۱۵ خرداد و سرآغاز شدت گرفتن مبارزات نهضت اسلامی از سوی علما و جوانان این مرزوبوم ضد رژیم طاغوت را تا حدودی از زبان بزرگان خود شنیده بود.

دهه ۵۰ برای شهید جعفری مقسمی آغاز دوران نوجوانی و پر از نشاط بود؛ جوانانی دیروزی که آرمان‌های استادان و متفکرانی نظیر استاد شهید مرتضی مطهری و باهنر که در مسجدها و حسینیه‌ها به دنبال تغذیه فکری نسل جوان انقلابی بودند در سر داشتند.

وی سال‎های ۵۷ که دوران تحصیلات متوسطه و شور جوانی را پشت سرمی‌گذاشت تظاهرات‌های مردمی در بندرعباس و آشوب‌های ماموران ساواک در مراسم شهیدان قم و مشهد، تبریز را به خوبی به یاد داشته است.

جوانان و نوجوانان امثال شهید جعفری مقسمی‌ها که روزهای سخت و پرآشوب دهه ۵۰ را پشت سرگذاشته بودند، ۱۲ فروردین ۵۸ به‌نام روز جمهوری اسلامی و یکی از ماندگارترین روزهای تاریخ انقلاب را نیز به خوبی به یاد داشتند؛ روزهایی که هر ایرانی با عزت و غرور از آن یاد می‌کند.

شهید جعفری مقسمی اما شهریور ۵۹ با شروع جنگ تحمیلی درحالی که حدود ۱۷ سال از سال‌های عمرش می‌گذشت راهی جبهه‌های جنگ شد؛ جنگی که حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان آن دوران حکایت ماندگاری از پایداری و دلاوری شهیدان و شاهدانی است که با خون و جان خود موجب زنده نگه داشتن و پویایی اسلام شدند.

وی سرانجام دهم اردیبهشت سال ۶۱ در حالی که ۱۹ ساله بود بر اثر اصابت ترکش خمپاره به دست در خرمشهر به شهادت رسید.

مزار شهید محمد جعفری مقسمی در گلزار شهیدان بندرعباس قرار دارد.

شهید محمد جعفری مقسمی در بخشی از وصیت‌نامه‌اش آورده است: خانواده‌ام از رفتن من به جبهه ناراحت نباشند و افتخار کنند که فرزندشان در جبهه است و ضد دشمنان اسلام می‌جنگد.

این شهید ادامه داده است: خواسته دیگرم این است که برادرم با رفتن من به جبهه به حقیقت پی‌ برده باشد و راه مرا ادامه دهد چون کسی که در این مواقع از زمان که از هر طرف به انقلاب اسلامی ما خیانت می‌کنند، بی‌طرف باشد آن شخص مسلمان نیست و با یک شخص کافر هیچ‌گونه فرقی ندارد.

وی پیروی از خط ولایت را دیگر خواسته‌های خود در این وصیت‌نامه دانسته و افزوده است: هیچ وقت از خط امام خمینی -(ره)- و روحانیت مبارز جدا نشوید چون شرق و غرب از همین امام عزیزمان شکست خورده است که امام عزیزمان درباره روحانیت می‌فرماید:«اگر روحانیت نبود اسلام هم نبودم» پس ما از این سخن اماممان نتیجه می‌گیریم که حافظ اسلام و نگه‌داری کننده اسلام همین روحانیون هستند.

۹۸۸۷ /۶۰۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!