دانش‌آموزان تهرانی در حرم عبدالعظیم(ع) عزاداری کردند


دانش‌آموزان تهرانی در حرم عبدالعظیم(ع) عزاداری کردند

شهرری- ایرنا- 2 هزار دانش آموز عزادار تهرانی امروز شنبه با اجتماع در مصلای حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در ویژه برنامه‌ای تحت عنوان احلی من العسل برای شهادت حضرت قاسم بن الحسن(ع) در واقعه عاشورا سوگواری کردند.

به گزارش ایرنا، دانش آموزان عزادار در هفتمین روز از ماه محرم با اجتماع در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع)، شهادت مظلومانه نوجوان ۱۳ ساله دشت نینوا را گرامی داشته و اشک ماتم ریختند.

مراسم "احلی من العسل" با حضور دانش‌ آموزان ۱۳ ساله پسر از مدارس مختلف تهران به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی و ولایت ‎پذیری نوجوان ۱۳ ساله دشت کربلا حضرت قاسم بن الحسن(ع) در مصلای آستان عبدالعظیم(ع) برگزار شد.

در این مراسم مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) به اجرای مرثیه‌ سرایی و عزاداری پرداختند و دانش آموزان عزادار همنوا با مداحان شعارهایی از جمله "لبیک یا حسین"، "مظلوم کربلا، حضرت قاسم" سر داده و به سوگواری و سینه زنی پرداختند.

عبارت «احلی من العسل» پاسخ حضرت قاسم بن الحسن (ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش حضرت ابا عبدالله‌الحسین (ع) است که پرسیدند: مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان ۱۳ ساله در جواب حضرت گفت که "مرگ در نزد من، شیرین تر از عسل (احلی من العسل) است".

سوگواره احلی من العسل همزمان در تهران و ۷۵۰ نقطه از کشور به مناسبت ششم محرم برگزار شد.

۶۰۰۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !