انتقال نیروهای آموزش و پرورش به مناطق دیگر ممنوع است


انتقال نیروهای آموزش و پرورش به مناطق دیگر ممنوع است

اردبیل _ ایرنا _ مدیر آموزش و پرورش خلخال گفت: به علت کمبود شدید نیروی انسانی در سیستم آموزشی این منطقه با تقاضای نقل و انتقال فرهنگیان به مناطق دیگر موافقت نمی‌شود.

به گزارش ایرنا ،سخاوت بیرامی روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خلخال افزود: کمبود نیروی انسانی در سیستم آموزشی این منطقه بدلیل بازنشسته شدن تعداد زیادی از نیروهای شاغل و همچنین جایگزین نشدن نیروهای جدید در سال‌های گذشته بشدت احساس می‌شود.

او با بیان اینکه هرگونه موافقت با متقاضیان انتقال از این منطقه تنها در صورت معرفی فرد جایگزین امکان‌پذیر است ، اظهار داشت: حساسیت بالای کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش این منطقه سبب شده تا بیشترین سهم جذب نیروهای جدید از دانشگاه فرهنگیان کشور برای سیستم آموزشی استان اردبیل به این شهرستان اختصاص یابد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش خلخال با هزار و ۸۹۲ ساعت کمبود نیروی انسانی مواجه است، افزود: بلحاظ حاد بودن مشکل کمبود نیرو و بر این اساس از بین ۴۲ نیروی جدید تخصیص یافته از دانشگاه فرهنگیان به این شهرستان۳۴ نفر در مناطق آموزش و پرورش خلخال و ۹ نفر نیز در مناطق شاهرود و خورش‌رستم این شهرستان جذب خواهند شد.

بیرامی گفت: آموزش و پرورش همچنین برای جبران مشکل کمبود نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید از نیروهای سرباز معلم ،روحانیون طرح هجرت و نیروهای حق‌التدریس استفاده خواهد کرد.

وی از کسب یک رتبه ۲ رقمی زیر ۵۰ و ۲۲ رتبه سه رقمی توسط دانش‌آموزان خلخالی در آزمون سراسری کنکور امسال خبر داد و این موفقیت را در سایه تلاش و پیگیری نماینده مردم منطقه در محل و مسئولان اجرایی شهرستان در تغییر منطقه‌بندی خلخال از منطقه ۲ به سه کشوری دانست.

دکتر بشیر خالقی ، نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با قول مساعد برای پیگیری مشکل کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش خلخال اظهار کرد: انتظار از مسئولان آموزش و پرورش این منطقه همکاری با انجمن کتابخانه‌های عمومی در ساخت کتابخانه مرکزی در محل کتابخانه قدیمی این شهر و متعلق به آموزش و پرورش است.

او با بیان اینکه این کتابخانه در خیابان امام خمینی شهر به عنوان قدیمی‌ترین و اولین کتابخانه عمومی استان اردبیل است ولی شرایط موجود ساختمان شایسته علاقه‌مندان به مطالعه کتاب نیست، افزود: برای تامین اعتبار مورد نیاز برای ساخت کتابخانه جدید در این محل تلاش خواهد کرد.

او گفت: قول‌های داده شده از سوی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور در سفر به خلخال باید عملیاتی شده و پروژه‌های عمرانی

نیمه‌کاره آموزش این شهرستان تکمیل شود.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش