معنی شوگر ددی و شوگر مامی چیست؟ مزیت‌ها و معایب ارتباط با آنها را بدانیم!


معنی شوگر ددی و شوگر مامی چیست؟ مزیت‌ها و معایب ارتباط با آنها را بدانیم!

شوگر ددی و شوگر مامی به ترتیب مرد مسن و زن مسن پولدار هستند که با دختر یا پسر جوان‌تر از خود وارد رابطه می‌شوند. طرف مقابل آنها شوگر بیبی نامیده می‌شود.

معنی شوگر ددی و شوگر مامی چیست؟ مزیت‌ها و معایب ارتباط با آنها را بدانیم!
ستاره | سرویس روانشناسی - فکر می‌کنید رابطه‌ها در این روزها پیچیده و متنوع شده‌اند یا همه آنها از قبل وجود داشته‌اند و فقط اسم‌هایشان متفاوت شده است؟ به عنوان مثال یکی از انواع رابطه با جنس مخالف رل زدن با «شوگر ددی» است که چند سالی می‌شود بر سر زبان‌ها افتاده است و بعضی دختران جوان خواستار آن هستند. البته پسران جوان نیز بیکار ننشسته‌اند و به دنبال رابطه با «شوگر مامی» هستند. اختلاف سنی در این رابطه‌ها عموماً بیشتر از بیست و پنج سال است. رابطه‌هایی که مشکل بتوان آنها را رابطه عاطفی نامید و بیشتر رابطه‌ای مالی و یک راه کسب درآمد است. در این مطلب قصد داریم درباره این دو کلمه توضیح بدهیم. با خواندن ادامه مطلب همه چیز را شوگر ددی و شوگر مامی بدانید.

چنانچه مطالعه بخش خاصی از این مطلب مدنظر شماست، با استفاده از فهرست زیر می‌توانید به موضوع دلخواه خود برسید.

معنی شوگر ددی، شوگر مامی و شوگر بیبی مزیت ها و معایب ارتباط با شوگر ددی مزیت ها و معایب ارتباط با شوگر مامی شوگر ددی‌ها در ایران از کجا پیدا شدند؟ شوگر ددی و شوگر مامی در جوامع شوگر ددی و شوگر مامی در شبکه‌های اجتماعی

معنی شوگر ددی و شوگر مامی چیست؟ مزیت‌ها و معایب ارتباط با آنها را بدانیم!


معنی شوگر ددی، شوگر مامی و شوگر بیبی

شوگر ددی (sugar daddy): شوگر ددی قابل ترجمه واژه به واژه نیست. هنوز برای این کلمه معادل فارسی تصویب نشده‌است و بابا قندی معادلی طنز به‌نظر می‌رسد.
در هر حال پدری که به شیرینیِ قند و شکر باشد، پدر نیست؛ یک مرد مسن پولدار است که به پشتوانه پولش وارد رابطه با دختران و زنان جوان می‌شود. بسیاری از شوگر ددی‌ها آنقدرها هم پیر نیستند؛ افرادی میانسال‌اند که دخترانی در آغاز جوانی را می‌پسندند. چنین مردهایی سال‌های جوانی‌شان را در راه کسب ثروت گذاشته‌اند، حالا از گذشته خود رضایت ندارند و در زندگی‌شان بخصوص در روابط جنسی احساس کمبود می‌کنند. آنها پولی را که به‌دست آورده‌اند، به پای زنی بسیار جوان‌تر از خودشان می‌ریزند، به این شرط که حاضر شود رابطه جنسی برقرار کند؛ البته حد و حدود این رابطه به توافق طرفین بستگی دارد.

شوگر مامی (sugar mummy) یا شوگر ماما‌ (Sugar Mamma): شوگر مامی نیز با همین لفظ بین جوانان مصطلح است و کسی به دنبال فارسی‌سازی آن نیست تا به سبک بابا قندی بگوید مامان شکری!
شوگر مامی یک زن مسن پولدار است که با پسران جوان خوش‌تیپ رابطه احساسی و جنسی برقرار می‌کند؛ پسرانی که فاصله سنی مادر و فرزند با او دارند. زن‌های پولدار بیوه یا مطلقه که عموماً از مردان قبلی زندگی‌شان سرخورده شده‌اند، حاضرند باقی‌مانده عمرشان را با پسر یا مردی جوان سر کنند؛ مردی که شوگر مامی را به‌خاطر پولش دوست دارد.

شوگر بیبی (Sugar Baby): این فرد در مقابل دو نفر قبلی قرار می‌گیرد. فرد کم‌سن و سال عزیز و شیرین(!) که با شوگر ددی و شوگر مامی رابطه دارد، اصطلاحاً شوگر بیبی نامیده می‌شود.
شوگر بیبی جوانی‌ست که بنا به دلایل خاص خودش، رابطه با شوگر ددی و شوگر مامی را دوست دارد و در قبال پول تعهد می‌کند که خواسته‌های آنها را بپذیرد، مثلاً در مهمانی‌ها و جشن‌ها، کافی‌شاپ و مسافرت همراه فرد مسن باشد، او را ساپورت جنسی نموده و دیگر خواسته‌های او را برآورده کند. برای بعضی افراد «شوگر بیبی بودن» یک شغل است و بعضی آن را ناشی از مشکلات عاطفی روانی می‌دانند.

معنی شوگر ددی و شوگر مامی چیست؟ مزیت‌ها و معایب ارتباط با آنها را بدانیم!


مزیت ها و معایب ارتباط با شوگر ددی

دختری که از لحاظ جذابیت جنسی کم و کسر ندارد اما با مشکل مالی روبروست، ممکن است بخواهد برای خودش یک شوگر ددی دست و پا کند. این کار مزایا و معایب خاص خودش را دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌شود.

مزیت‌ها: کسب درآمد هدف اصلی و مزیت این رابطه است. بسته به میزان تعهدات، یک مرد مسن پولدار که هدیه‌های گرانبها برای دختری جوان می‌خرد و او را به مسافرت‌های خارجی می‌برد، مزیت محسوب می‌شود و برای بعضی از دختران رؤیایی است. یکی دیگر از مزیت‌های ارتباط با شوگر ددی کسب تجربه و رشد و تکامل شخصیتی و عاطفی است. دختر جوان می‌تواند تجربه‌های زندگی شوگر ددی را از او بیاموزد و در رابطه‌های عاطفی بعدی موفق‌تر عمل کند. شوگر ددی چون از لحاظ سنی به‌اصطلاح سرد و گرم چشیده است، درک بالاتری از خواسته‌ها، تمایلات جنسی و رفتار دختر دارد.

معایب: شوگر ددی به دنبال رابطه جنسی است و می‌خواهد آن را با پول بخرد در حالی‌که دختران جوان تمایلات عاطفی دارند. شوگر ددی از جوانی و بدن و انرژی شوگر بیبی لذت می‌برد، در مقابل نمی‌تواند او را از لحاظ عاطفی تأمین کند. بعید نیست که دختران از ارتباط با شوگر ددی خسته و ناامید شوند مگر آنکه بخش زیادی از احساسات خود را به‌خاطر پول کنار بگذارند. ارتباط با شوگر ددی اگر خارج از حیطه ازدواج باشد یا حتی ازدواجی که مرد حاضر به فرزندآوری نباشد، فرصت مادر شدن را از شوگر بیبی می‌گیرد و ممکن است حین رابطه با شوگر ددی، سال‌های ایده‌آل برای بچه‌دار شدن را از دست بدهد.

مزیت ها و معایب ارتباط با شوگر مامی

پیشنهاد آغاز ارتباط شوگر بیبی و شوگر مامی می‌تواند از طرف پسر جوان یا از طرف زن مسن صورت بگیرد و از هر طرف که باشد؛ فرد نمی‌تواند به این کار فقط چشمداشت مالی داشته باشد و باید در آغاز کار خوبی‌ها و بدی‌های آن را در نظر بگیرد. در ادامه مزایا و معایب ارتباط با شوگر مامی نوشته شده است.

مزیت‌ها: فایده شوگر مامی علاوه بر رسیدن به پول، داشتن یک همسر قدرتمند است که کمبودهای عاطفی و شخصیتی پسر را برطرف کند. پسری که توانسته اعتماد یک زن عاقل ثروتمند را به خود جلب کند، اعتماد به نفس بالاتری را در خود حس خواهد کرد. با شوگر مامی مردان جوان یک حمایت‌کننده مالی دارند و زندگی راحتی را در کنار زنی کامل سپری خواهند کرد تا بدون داشتن دغدغه مالی به بلندپروازی‌های خودشان فکر کنند. شوگر مامی کمتر از یک دوست دختر جوان پسر را کنترل می‌کند و پسر آزادی بیشتری خواهد داشت تا چند رابطه موازی را پیش ببرد. چنین زنی می‌تواند به مرد کمک کند تا وارد مجامع عالی شود و راه و روش کسب ثروت و قدرت را بیاموزد.

معایب: پسری که با شوگر مامی وارد رابطه می‌شود، بسته به فرهنگ جامعه، باید نگاه تند اطرافیان، دوستان و خانواده‌اش را تحمل کند. ممکن است برخی ارتباطات خانوادگی، دوستانه و صمیمی حتی کاری را به‌خاطر رابطه با شوگر مامی از دست بدهد. حالت برعکس این مورد نیز دیده شده است؛ برخی دوستان همجنس به علت موقعیت خاصی که شوگر بیبی به آن رسیده است، قصد سوء استفاده از او را دارند و دوستی‌های منفعت‌طلبانه با او برقرار می‌کنند. آخرین عیب چنین رابطه‌ای اینست که بجز موارد معدود شوگر مامی چندان جذابیت جنسی نخواهد داشت و قادر نیست یک جوان را ارضا کند.

معنی شوگر ددی و شوگر مامی چیست؟ مزیت‌ها و معایب ارتباط با آنها را بدانیم!


شوگر ددی‌ها در ایران از کجا پیدا شدند؟

اصطلاح شوگر ددی از خارج وارد ایران شد. اولین بار در سال ۱۳۹۴ بی‌بی‌سی فارسی گزارشی درباره کسب درآمد دختران جوان امریکایی بخصوص دانشجوها پخش کرد و در آن از رابطه با مردان مسن پولدار تحت عنوان شوگر ددی خبر داد.
این گزارش اعلام می‌کرد که در امریکا درصد بالایی از شوگر بیبی‌ها را دانشجویانی تشکیل می‌دهند که برای ادامه تحصیل به پول نیازمندند و بدهی‌های سنگینی به‌بار آورده‌اند. این افراد در شرایطی که هیچ راه امیدی برای خود نمی‌بینند، رابطه جنسی در برابر پول را انتخاب می‌کنند، تا جایی‌که سایت‌هایی برای ثبت‌نام شوگر ددی و متقاضیان شوگر ددی ساخته شده است.
از آن به بعد این کلمه وارد فرهنگ ما شد؛ کاربران شبکه‌های اجتماعی آن را گسترش دادند و پست‌هایی در این‌باره به اشتراک گذاشتند و به‌این‌صورت اصطلاح شوگر ددی رایج و فراگیر شد و البته ایرانی‌سازی هم شد! چراکه در غرب این رابطه، رابطه‌ای مالی و شغل است اما در ایران فاز عاطفی هم جزئی از آن شده است. با وجود تغییرات زیاد و باز شدن فضای جامعه ما، رابطه دوست پسر و دوست دختر رابطه‌ای علنی و رسمی نیست، به همین‌خاطر رابطه با شوگر ددی در بسیاری از مواقع به سمت ازدواج پیش می‌رود.
با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، داده‌های سطح جامعه از گسترش این نوع رابطه و میل و رغبت جوانان به آن خبر می‌دهد. شوگر بیبی شدن طرفداران زیادی پیدا کرده است و در تلگرام کانال‌های ثبت‌نام شوگر بیبی و شوگر ددی وجود دارد. به هر حال تعداد شوگر مامی‌ها از شوگر ددی‌ها کمتر است.

معنی شوگر ددی و شوگر مامی چیست؟ مزیت‌ها و معایب ارتباط با آنها را بدانیم!

شوگر ددی و شوگر مامی در جوامع

چنین شغلی برای دانشجویان فقط در بعضی کشورها مثل امریکا جنبه عادی دارد و حتی در بسیاری از کشورهای غربی نیز تابو است. به عنوان مثال سال ۲۰۱۷ در فرانسه چنین کاری شرم‌آور اعلام شد و تبلیغات خیابانی شوگر مامی و شوگر مامی برای تأمین هزینه دانشگاه در پاریس جمع‌آوری شدند.
در ایران رابطه‌های جنسی طولانی‌مدت با اهداف صرفاً مالی کمتر یافت می‌شود، سایت‌های معتبر رسمی برای سازماندهی این کار وجود ندارند و از نظر عرفی و قانونی ناپسند است. در مورد وجود چنین رابطه‌هایی در فرهنگ ما، ازدواج با زن مسن‌تر یا ازدواج با مرد همسن و سال پدر دختر، از دوران گذشته صورت می‌گرفته؛ اما در قدیم این رابطه‌ها ازدواج بود و نه روابط آزاد، تقریباً بدون رضایت دختر انجام می‌گرفت و الزاماً سود و منفعت مالی مطرح نبود. در زمان ما دختر به این رابطه علاقه دارد و حتی گاهی با وجود مخالفت خانواده، در پیشنهاد دادن به مرد پیشقدم می‌شود.
اینکه چنین رابطه‌هایی چقدر با فرهنگ ما سازگار هستند یک بخش قضیه است. بخش دیگر انگیزه‌ها و اهداف پنهان و همچنین شفافیت در نیت دو طرف است. هرچه هم بخواهیم فرهنگ سرزمینمان را والا و برتر بدانیم، اخبار و آمار چیز دیگری می‌گوید. باید اخاذی، بازی با احساسات و خطرات به دام افتادن جوانی که تجربه کمی از زندگی دارد و خوشبختی را در پول می‌بیند را در نظر گرفت. برای وارد شدن به رابطه با شوگر ماما و شوگر ددی بایستی با احتیاط بیشتری قدم برداشت و درباره کلاهبرداری، دروغگویی و تظاهر به پولدار بودن برای به‌دام انداختن تحقیق شود. در ایران شوگر ددی و شوگر مامی ممکن است به سلامت روان شوگر بیبی ضربه جبران‌ناپذیر وارد کند.

معنی شوگر ددی و شوگر مامی چیست؟ مزیت‌ها و معایب ارتباط با آنها را بدانیم!


شوگر ددی و شوگر مامی در شبکه‌های اجتماعی

برای شناختن یک پدیده باید نظر افراد جامعه را درباره آن بدانیم. شوگر ددی و شوگر مامی حقیقتی تلخ است اما بسیاری از مطالبی که در شبکه‌های اجتماعی درباره شوگر ددی و شوگر مامی گذاشته می‌شوند جنبه طنز دارند. در ادامه تعدادی از جملات و مطالب کاربران توئیتر فارسی را برای شما آورده‌ایم با این هدف که دیدگاه عامه مردم ایران را راجع به آن بدانید.

شوگر ددی اونیه که پول داشته باشه تنها داشتن سن خر پیر نمکی کافی نیست. امروز تو رستوران یه شوگر ددی بالای ٥٠ سال رو دیدم با یه دختر نهایت ٢٥ سال و به جای تأسف خوردن خوشحال شدم که با سعی و تلاش و پول میشه تو پیری هم ٢٥ ساله تور کرد. آقایی که خیابون رو تا پایین دنبال بنده اومدی، خودت حس نمی‌کنی واسه شوگر ددی شدن ال ۹۰ ماشین مناسبی نیست؟ شوگر ددی یا شوگر مامی‌ای که سکس گریز باشه با معدن طلا فرق خاصی نداره. پیدا کنی برد خالصه. دیگه با شوگر ددی و شوگر مامی‌هاتون جر و‌ بحث نکنین، پیرن گناه دارن! با این اوضاع اقتصادی دیگه یه دونه شوگر ددی هم جواب نمیده باید چندین تا شوگر ددی داشت. یکی از دوستان ما یه شوگر ددی خیلی خفن زده (دستش رو سرمون) و این ددی براش بنز خریده، بعد این ... تو ماشین! با این وضعیتی که دارم، فک کنم دوران پرشکوه شوگر ددی را نتونم ببینم و قبلش دار فانی را وداع بگم. شوگر ددی و شوگر مامی همون تیغ‌زنیه، اسمش رو شیک کردند. خدایا، الان که جوانم پول برسون؛ نمی‌خوام فردا شوگر ددی باشم. ندی که هیچی دیگه میرم دنبال شوگر مامی! جامعه‌ای که در آن یکی بنز هدیه بگیرد و دیگری لَنگ نان شب باشد و این عمل به عنوان ارزش تلقی شود، نه که اسلامی نیست، جامعه هم نیست، و جنگل و بدتر از آن است.

معنی شوگر ددی و شوگر مامی چیست؟ مزیت‌ها و معایب ارتباط با آنها را بدانیم!

سخن پایانی

ارتباط با شوگر ددی یا شوگر مامی ممکن است منافع مالی زیادی به همراه داشته باشد، اما باید از زوایا و جنبه‌های دیگر زندگی سنجیده شود تا بتوان عاقلانه وارد چنین رابطه‌ای شد. کسی که به دنبال پیدا کردن شوگر ددی یا شوگر مامی مناسب است، نیاز دارد به مشاور مراجعه کند تا تله‌های ذهنی خود را بشناسد و تغییر در نحوه تفکر را بیاموزد.
اکنون نوبت شماست که برای تکمیل شدن این مطلب عقیده‌تان را بیان کنید، بنویسید درباره شوگر ددی و شوگر مامی چه نظری دارید؟ آیا حاضرید به‌خاطر پول با شوگر ددی یا شوگر مامی وارد رابطه شوید؟ دیدگاهتان را با دیگر مخاطبان ستاره به اشتراک بگذارید. همچنین اگر به آشنا شدن با انواع رابطه‌های جدید علاقه‌مند هستید، از مطلب کراش داشتن بازدید کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو