برگزاری میزگرد تخصصی «منطق حسینی» در ایکنای کردستان + عکس


برگزاری میزگرد تخصصی «منطق حسینی» در ایکنای کردستان + عکس

گروه اجتماعی- میزگرد تخصصی «منطق حسینی» در راستای چگونگی برگزاری عزاداری حسینی و احترم گذاشتن به حق‌الناس با حضور علما و اساتید دانشگاهی امروز، 16 شهریورماه در دفتر خبرگزاری ایکنای کردستان برگزار شد.

برگزاری میزگرد تخصصی «منطق حسینی» در ایکنای کردستان + عکس

به گزارش ایکنا از کردستان، میزگرد تخصصی «منطق حسینی» در راستای چگونگی برگزاری عزاداری حسینی و احترم گذاشتن به حق الناس با حضور علما و اساتید دانشگاهی امروز، 16 شهریورماه در دفتر خبرگزاری ایکنای کردستان برگزار شد.
در این میزگرد حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی شاهرودی، معاون فرهنگی و اجتماعی نماینده ولی فقیه در استان کردستان، حجت‌الاسلام مجید بگی، مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، دکتر صادق زمانی، معاون علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی سنندج، علی خزاعی، رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان حضور داشتند.
در این میزگرد حجت‌الاسلام مصطفی حسینی، معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در استان به بحث ورود دشمنان به مباحث عزاداری‌های حسینی اشاره کرد و گفت: تعطیل کردن عزاداری‌های حسینی و به انحراف کشیدن عزاداری سرور و سالار شهیدان به منظور ضربه زدن به اسلام از دو هدف اصلی دشمنان برای ورود به این موضوع است.
حجت الاسلام مجید بگی، مسئول دفتر نهاد ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی به آثار و برکات عزاداری‌های محرم و صفر اشاره کرد و گفت: مردم کشورمان به صورت خودجوش به موضوع ماه محرم و عزاداری‌های امام حسین از گذشته‌های دور ورود پیدا کرده‌اند اما مطلوبیت اجرا شدن این مراسم از لحاظ شکل ظاهری و محتوایی آن، در مطابقت با قرآن و موازین اسلامی است.
دکتر سیدصادق زمانی، معاون علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی سنندج نیز در این میزگرد مباحث خود را پیرامون انجام طرح پژوهشی به منظور بررسی آسیب‌های عزاداری محرم و دلیل ایجاد انگیزه در جوانان برای رغبت به انجام این امور مطرح کردند.
علی خزاعی، رئیس شورا هیئات مذهبی استان کردستان نیز بر ایجاد گفتمان اصیل عاشورایی در هیئات مذهبی استان کردستان تأکید کرد و وجودآسیب‌‌های عزاداری را یک نوع ظلم به فرهنگ عاشورایی دانست.
متن کامل این میزگرد به زودی بر روی سایت خبرگزاری ایکنای کردستان قرار می‌گیرد.
برگزاری میزگرد تخصصی «منطق حسینی» در ایکنای کردستان + عکسبرگزاری میزگرد تخصصی «منطق حسینی» در ایکنای کردستان + عکسبرگزاری میزگرد تخصصی «منطق حسینی» در ایکنای کردستان + عکسبرگزاری میزگرد تخصصی «منطق حسینی» در ایکنای کردستان + عکسبرگزاری میزگرد تخصصی «منطق حسینی» در ایکنای کردستان + عکسبرگزاری میزگرد تخصصی «منطق حسینی» در ایکنای کردستان + عکسبرگزاری میزگرد تخصصی «منطق حسینی» در ایکنای کردستان + عکس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه