تاجیکستان در انتظار برگزاری بیست و هشتمین سالگرد استقلال


تاجیکستان در انتظار برگزاری بیست و هشتمین سالگرد استقلال

تهران - ایرنا - به مناسبت بیست و هشتمین جشن استقلال تاجیکستان از اتحاد جماهیر شوروی که قرار است دو روز دیگر در این کشور برگزار شود، صدها نیروی پلیس و هزاران دانشجو برای حفظ امنیت و شرکت در برنامه های مختلف این جشن، در حال تمرین و آماده شدن هستند.

سخنگوی وزارت کشور تاجیکستان اعلام کرد، که کارمندان این وزارتخانه برای برگزاری این جشن تلاش می کنند و در نهایت هدف همه ما برگزاری این جشن به بهترین نحو ممکن است.

استقلال تاجیکستان از شوروی سابق ۲۸ سال پیش در روز ۹ سپتامبر سال ۱۹۹۱ اعلام شد. هرساله روز نهم سپتامبر از این روز با عنوان روز استقلال تاجیکستان یاد کرده و آن را جشن می گیرند.

جشن استقلال در تاجیکستان هرساله پرشکوه برگزار می شود زیرا از نظر مقامات این یک واقعه بزرگ در تاریخ این کشور است؛ از این رو هر سال به بهانه این جشن مدارس یا کارخانه هایی به دست شخص رئیس جمهوری افتتاح می شود؛ امسال نیز برگزاری این جشن با مراسم راه اندازی چرخه دوم نیروگاه عظیم برقابی راغون همزمان شده است.

به گزارش رسانه های تاجیکستان ساخت این نیروگاه که از دوران شوروی آغاز شده و به علت جنگ داخلی متوقف شده بود، دوباره با کمک شرکت های خارجی از جمله چند شرکت از جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

همه ساله برنامه های مختلفی نظیر تئاتر، سرودخوانی با حضور دانشجویان سراسر کشور، برای این جشن تدارک دیده می شود؛ در همین راستا دولت تاجیکستان برنامه های جشن های استقلال را اعلام کرد. این برنامه ها طی ۵ روز از ۸ تا ۱۲ سپتامبر (۱۷ تا ۲۱ شهریور) در سراسر تاجیکستان اجرا خواهند شد.

در همین زمینه حکومت تاجیکستان از مردم این کشور خواسته است طی روز های جشن استقلال در محل برگزاری جشن ها حضور داشته باشند و برنامه های فرهنگی بسیاری در دوشنبه، پایتخت تاجیکستان برگزار خواهد شد.

قرار است روز ۹ سپتامبر هم، که سالروز استقلال تاجیکستان، مراسمی باشکوه با حضور «امام علی رحمان»، رئیس جمهوری تاجیکستان و دیگر مقامات عالی کشور و مهمانان خارجی در راغون محل افتتا نیروگاه عظیم برقابی برگزار شود.

تاجیکستان در انتظار برگزاری بیست و هشتمین سالگرد استقلال


تاجیکستان کشور فارسی زبان با بیش از ۹ میلیون نفر جمعیت در بین کشورهای چین، قرقیزستان، ازبکستان و افغانستان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر