18 تُن محموله چوب قاچاق در مهاباد کشف شد


18 تُن محموله چوب قاچاق در مهاباد کشف شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: یک محموله چوب درختان جنگلی به وزن 18 تن که به صورت قاچاق در حال انتقال از این شهرستان بود، کشف و توقیف شد.

مجید پاتو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این محموله که در یک دستگاه کامیون بارگیری شده بود، با همکاری عوامل انتظامی در ایست بازرسی «عبدالله کرده» در محور مهاباد - سردشت متوقف شد.

وی اضافه کرد: بار این کامیون درختان صنوبر و سیب بود که در روستاهای اطراف سردشت بارگیری شده و صاحبان آن قصد داشتند آن را از طریق محورهای مواصلاتی به یکی از شهرهای شمال کشور برای تهیه چوب و کاغذ منتقل کنند.

وی بیان کرد: در این زمینه یک دستگاه کامیون ۱۸ چرخ توقیف و راننده آن دستگیر شده و پرونده آن به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد از مردم طبیعت‌دوست، همیاران طبیعت، دهیاران، شوراهای اسلامی شهر و روستا خواست تا برای مشارکت در حفاظت از منابع طبیعی، گزارش‌های خود را مبنی بر تخریب، تصرف و قطع غیرمجاز درختان را به شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

پاتو گفت: در این شهرستان بیش از ۱۹۷ هزار هکتار مراتع روستایی و ییلاقی و یکهزار هکتار جنگل وجود دارد و جنگل‌های مهاباد بیشتر در مناطق غربی و در روستاهای «کاولان» و «کوران» واقع شده است.

در طول سال جاری ۱۲۰ تن انواع چوب قاچاق در محورهای مواصلاتی مهاباد کشف و ضبط شده است.

جنگل‌های این منطقه که جزو جنگل‌های زاگرس شمالی بوده در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی‌های اکوتوریستی و ارزش‌های زندگی، دارای اهمیت زیادی است.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا