مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آلیش در میامی برگزار می شود


مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آلیش در میامی برگزار می شود

شاهرود - ایرنا – رئیس هیات کشتی شهرستان میامی گفت : مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آلیش 28شهریورماه به میزبانی میامی برگزار می شود.

علیرضا کریمی شنبه در نشست هماهنگی برگزاری مسابقات کشتی آلیش در سالن جلسات شهید سیدکاظم موسوی فرمانداری میامی افزود : این مسابقات روزهای ۲۸ و ۲۹شهریور در مجموعه ورزشی ۹ دی برگزار می شود.
وی گفت : در پایان این مسابقات اعضای برگزیده به عضویت تیم ملی در آمده و به مسابقات جهانی ترکیه اعزام می شوند.

کریمی با بیان اینکه بیش از۱۰تیم دراین مسابقات از استان های مختلف حضور خواهند داشت اظهار داشت : تمهیدات لازم برای برگزاری این مسابقات اندیشیده شده است .

کریمی گفت : سرپرست تیم اعزامی شهرستان میامی را حسن نبی زاده که ازداوران ملی این رشته است، برعهده دارد.

اسماعیل اسدیان معاون سیاسی امنیتی واجتماعی میامی تبر در این جلسه با بیان اینکه این مسابقات رویدادی مهم است ؛ افزود : باشد ظرفیت و توانمندی های شهرستان برای مهمانان معرفی شود.

وی گفت : مسابقات انتخابی کشتی آلیش فرصت مناسبی است تا بتوانیم توانایی های خود را نشان داده و بسترهای لازم را برای برگزاری هر چه بهتر مسابقات و میزبانی شایسته در این شهرستان فراهم کنیم.

اسدیان با بیان اینکه مشارکت مردمی نیز دراین رویداد مهم ضرورت دارد اظهار داشت : دستگاه های اجرایی نسبت به همکاری و مشارکت با اداره ورزش و جوانان شهرستان میامی اقدامات لازم را به عمل آورند.

معاون فرماندار میامی افزود : برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی در سطح شهرستان میامی نقش مهمی در جذب جوانان ونوجوانان به ورزش دارد.
کشتی آلیش در بین روستاهای بخش حسین آباد کالپوش طرفداران زیادی دارد به طوری که به مهد این رشته ورزشی در استان سمنان معروف است.
معمولا بیشتر اعضای تیم های اعزامی از استان سمنان در این رشته ورزشی به مسابقات ملی ، کشتی گیران این منطقه تشکیل می دهند.
تیم کشتی آلیش شهرستان میامی تا کنون درمسابقه های مختلف ملی و بین المللی شرکت نموده و مقام های خوبی نیز به دست آورده است .
آلیش در زبان ترکی به معنای شروع کردن و گرفتن بوده و نام نوعی از کشتی به نام کشتی با شال هم می باشد.
این رشته ورزشی در کشورهای آسیای میانه مانند قرقیزستان، ازبکستان، لیتوانی و قزاقستان دارای ریشه ای قدیمی است ، در ایران نیز در استان های خراسان، گلستان، مازندران ،سمنان و چند منطقه دیگر خواهان فراوانی دارد.
شهرستان میامی با ۴۰ هزار نفر جمعیت ، در شرق استان سمنان واقع است .

۷۳۵۷/۶۱۶۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو