تبادل زندانیان بین روسیه و اوکراین /بازگشت اتباع روس آزاد شده به مسکو


تبادل زندانیان بین روسیه و اوکراین /بازگشت اتباع روس آزاد شده به مسکو

روند تبادل افراد بازداشت شده بین مسکو و کی‌یف ظهر امروز آغاز شد و تعدادی از اتباع روسی آزاد شده در اوکراین به مسکو پرواز کرده و تقریباً بطور همزمان 24 ملوان دستگیر شده اوکراینی نیز به این کشور برگردانده شدند.

تبادل زندانیان بین روسیه و اوکراین /بازگشت اتباع روس آزاد شده به مسکو
به گزارش فانوس، روزنامه «کامرسانت» امروز نوشت: در ساعت 12 ظهر (به وقت محلی) یک فروند هواپیمای «توپولف-204» در پروازی ویژه با همراه داشتن اتباع روسی که در چارچوب توافقات دوجانبه درباره تبادل زندانیان بین روسیه و اوکراین آزاد شده‌اند، از کی‌یف به مسکو به پرواز درآمده و دقایقی قبل در فرودگاه «ونوکوا» پایتخت روسیه به زمین نشست. در میان افراد آزاد شده، "کیریل ویشنسکی" مدیر دفتر خبرگزاری «نووستی» در اوکراین هم حضور داشت. بدین ترتیب روند تبادل افراد بازداشت شده و زندانیان بین روسیه و اوکراین آغاز شد.

یک فروند هواپیمای «آنتونوف-148» اوکراینی نیز از مسکو 24 ملوان اوکراینی دستگیر شده در حادثه نقض حریم دریایی روسیه توسط کشتی‌های اوکراینی در تنگه کرچ در ماه نوامبر سال 2018 را به کی‌یف منتقل کرد.

انتظار می‌رود که در جریان این تبادل گسترده 35 نفر از هر یک از دو طرف مبادله شوند. البته هنوز فهرست رسمی از افراد اوکراینی وجود ندارد.

مذاکرات درباره تبادل افراد بازداشت شده در دو کشور پس از نخستین گفت‌وگوی تلفنی "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه و "ولادیمیر زلنسکی" رئیس جمهوری اوکراین در اواسط ماه جولای سال جاری آغاز شد.

رئیس جمهوری روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که تبادل گسترده زندانیان بین دو کشور در آینده بسیار نزدیک انجام خواهد گرفت و این اقدام مهمی در جهت عادی سازی روابط روسیه و اوکراین خواهد بود.

روز جمعه نیز اعلام شد که رئیس جمهوری اوکراین زندانیان روسی که از طرف این کشور آزاد می‌شوند را مورد عفو قرار داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا