طراحی ظروف بهینه سازی برای محلول های تزریقی در مشهد


طراحی ظروف بهینه سازی برای محلول های تزریقی در مشهد

مشهد- ایرنا- پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به طراحی و ساخت ظروف بهینه سازی شده برای بسته بندی محلول های تزریقی و خوراکی شدند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز شنبه به نقل از یکی از اعضای تیم تحقیقاتی پروژه یاد شده گزارش داد: لوازم پلاستیک یک بار مصرف که در محیط زیست نیز تجزیه ناپذیر هستند، تهدیدی برای سلامتی محسوب می شوند لذا ظروف بهینه سازی شده برای بسته بندی محلول های تزریقی و خوراکی طراحی و ساخته شد که در زیر خاک تجزیه شده و مشکلات زیست محیطی ندارند.
دکتر حمید رضا رحیمی افزود: مشکل بزرگ در حوزه لوازم مصرفی پزشکی، لوازم یک بار مصرف است که باید کاری کرد که اینگونه زباله ها به چرخه طبیعت برگردند و تجزیه پذیر باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: در این طرح شکل ظروف نیز به نحوی طراحی شده که بیمار به راحتی بتواند از آن استفاده کند و این طرح در حال حاضر در مرحله آزمایش های مختلف است و داروهای گوناگون داخل این ظروف ریخته می شوند.
وی گفت: هم اکنون با دو شرکت تولید کننده تجهیزات پزشکی یک بار مصرف در این زمینه صحبت شده که در مرحله عقد قرارداد با آنها هستیم.
رحیمی افزود: این ظروف مشابه خارجی ندارند و اگر اداره استاندارد و محیط زیست استفاده از آنها را ضروری بدانند دستکم تا ۵۰ درصد اینگونه مواد مصرفی تبدیل به مواد تجزیه پذیر می شوند.
براساس این گزارش اعضای تیم تحقیقاتی ظروف بهینه سازی شده برای بسته بندی محلول های تزریقی و خوراکی شامل جواد کریمی دارای دکترای شیمی، شیرین بمانی دانشجوی دکترای نانو تکنولوژی پزشکی، نانوتکنولوژی دارویی، پزشکی مولکولی، ابراهیم دین محمدی داروساز و دکتر حمید رضا رحیمی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.

۳۰۲۷/۶۰۵۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا