صف‌آرایی موافقان و مخالفان برگزیت در خیابان‌های انگلیس +عکس


صف‌آرایی موافقان و مخالفان برگزیت در خیابان‌های انگلیس +عکس

صدها نفر از هواداران نخست‌وزیر بریتانیا و حامیان خروج این کشور از اتحادیه اروپا در لندن دست به تجمع زدند.

به گزارش مشرق، هنگامی که صدها شهروند لندنی با تجمع در خیابان‌های این شهر به تصویب قانون جلوگیری از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بدون توافق با بروکسل اعتراض کرده و خواستار اجرای برگزیت شدند، مخالفان برگزیت نیز در صحنه حاضر شده و به تظاهرات پرداختند.

بیشتر بخوانید:

جانسون تخت‌گاز در جاده بن‌بست

بوریس جانسون به زندان می‌رود؟

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، تظاهرات روز شنبه حامیان اجرای برگزیت در لندن که توسط یک گروه ورزشی ترتیب داده شده است قرار است در شهرهای دیگر این کشور مانند «منچستر» و «بیرمنگهام» نیز برگزار شود.

حامیان اجرای برگزیت توسط «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، در میدان مقابل ساختمان پارلمان تجمع یافته و شعارهایی نظیر «خداحافظ اتحادیه اروپا»، «دموکراسی را اجرا کنید» و «ما انگلیسی هستیم» را سر دادند.

از سوی دیگر دقایقی پس از آغاز تظاهرات حامیان راست‌گرای افراطی حامی برگزیت، مخالفان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز با در دست گرفتن پرچم‌های انگلیس و اتحادیه اروپا در میدان مقابل ساختمان پارلمان حاضر شدند و درگیری لفظی بین دو گروه شروع شد.

شمار زیادی از نیروهای پلیس اسکاتلندیارد از ساعاتی قبل در این مکان حضور یافته‌اند تا از به‌ خشونت کشیده شدن تظاهرات جلوگیری کنند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» به‌طور همزمان در «برلین» پایتخت آلمان ده‌ها تظاهرکننده تحت رهبری گروه «کودتا را متوقف کنید» خواهان باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا شدند.

صف‌آرایی موافقان و مخالفان برگزیت در خیابان‌های انگلیس +عکس

معترضان طوماری را به امضا رسانده و قصد دارند آن را به سفیر انگلیس در آلمان تحویل دهند. در متن این طومار آمده است: «این تعلیق حساب شده پارلمان تهدیدی برای دموکراسی بریتانیایی است و موجب بحران قانون اساسی در زمان بحران ملی می‌شود».

پارلمان انگلیس با وجود هشدار جانسون در خصوص برگزاری انتخابات زودهنگام، لایحه‌ای را تصویب کرد که از اقدام جانسون برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا در ۳۱ اکتبر (۹ آبان) جلوگیری می‌کند. حتی گروهی از هم‌حزبی‌های جانسون به این طرح رأی مثبت دادند.

این اقدام پارلمان در پی اظهارات جانسون مبنی بر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا با توافق یا بدون توافق با بروکسل در تاریخ ۳۱ اکتبر (۹ آبان) صورت گرفت.

مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال ۱۳۹۵ در یک همه‌پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای امسال تکمیل شود، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در مورد وضعیت رابطه سیاسی و اقتصادی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

«ترزا می» نخست‌وزیر مستعفی انگلیس سه بار توافق با اتحادیه اروپا را به پارلمان ارائه کرد اما قانون‌گذاران هر سه بار این طرح را رد کردند. او سوم خرداد امسال با اعلام شکست تلاش‌هایش برای حصول توافق با بروکسل برای خروج از اتحادیه اروپا استعفای خود را اعلام کرد و در تاریخ هفتم ژوئن (۱۷ خرداد) رسماً از سمت خود کناره‌گیری کرد.

صف‌آرایی موافقان و مخالفان برگزیت در خیابان‌های انگلیس +عکس

تجمع مخالفان برگزیت در برلین

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو