لغو دیدار محرمانه رئیس جمهور افغانستان با سرکردگان طالبان در آمریکا


لغو دیدار محرمانه رئیس جمهور افغانستان با سرکردگان طالبان در آمریکا

خبرگزاری آریا- قرار بود سرکردگان اصلی طالبان و به طور جداگانه رئیس جمهور افغانستان، روز یکشنبه به طور پنهانی با من در کمپ دیوید دیدار کنند؛ که این دیدار لغو شد.

لغو دیدار محرمانه رئیس جمهور افغانستان با سرکردگان طالبان در آمریکا
خبرگزاری آریا- ترامپ: قرار بود سرکردگان اصلی طالبان و به طور جداگانه رئیس جمهور افغانستان، روز یکشنبه به طور پنهانی با من در کمپ دیوید دیدار کنند؛ که این دیدار لغو شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در توئیتی نوشت ”تقریبا بدون اطلاع همه، قرار بود سرکردگان اصلی طالبان و به طور جداگانه رئیس جمهور افغانستان، روز یکشنبه به طور پنهانی با من در کمپ دیوید دیدار کنند.
وی افزود قرار بود آنها امشب به آمریکا بیایند. متأسفانه، آنها برای ایجاد اهرم دروغین، مسئولیت یک حمله در کابل را به عهده گرفتند که به کشته شدن یکی از سربازان بزرگ ما و 11 نفر دیگر منجر شد. من بلافاصله این دیدار را لغو و مذاکرات صلح را متوقف کردم.
ترامپ در ادامه تاکید کرد اینها چه آدمهایی هستند که برای اینکه ظاهراً موقعیت چانه زنی خود را تقویت کند، عده زیادی را می کشند؟ آنها موفق به این کار نشدند، آنها فقط اوضاع را بدتر کردند! اگر آنها نتوانند در طول این مذاکرات صلح بسیار مهم با آتش بس توافق کنند و حتی 12 انسان بی گناه را نیز به قتل برسانند، احتمالاً آنها به هیچ وجه قدرت مذاکره برای دستیابی به یک توافقنامه معنادار را ندارند. چند دهه دیگر آنها حاضر به جنگ هستند؟“
هفته گذشته مذاکره کنندگان طالبان و آمریکا به پیش نویس یک توافق صلح دست یافتند که ممکن است به کاهش تعداد نیروهای آمریکایی در افغانستان منجر شود ولی موجی از خشونت های طالبان سایه ای سنگین بر این موافقتنامه افکند.
بر طبق پیش نویس این توافق هزاران نظامی آمریکایی در ماه های آینده از افغانستان خارج خواهند شد و به ازای این تضمین که از این کشور به عنوان پایگاهی برای حملات ستیزه جویان علیه آمریکا و متحدان این کشور استفاده نخواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا