نماز ظهر عاشورا به امامت ‌آیت الله عبادی در بیرجند اقامه می شود


نماز ظهر عاشورا به امامت ‌آیت الله عبادی در بیرجند اقامه می شود

نماز ظهر عاشورا در بیرجند به امامت آیت الله «سید علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند اقامه می شود.

حجت الاسلام «علی محقی» مسئول ستاد نماز جمعه شهرستان بیرجند به خبرنگار شبستان گفت: نماز ظهر عاشورا در محل میدان قتلگاه بیرجند به امامت آیت الله «سیدعلیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند اقامه می‌شود.

وی از همه مسئولان هیئات مذهبی و تمامی عزاداران حسینی خواست در هنگام پخش اذان، با تعطیل کردن مراسم عزاداری، به صفوف نماز جماعت ملحق شوند.

حجت الاسلام محقی افزود: تدابیر لازم برای مفروش کردن مکان اقامه نماز از سوی ستاد نماز جمعه بیرجند انجام شده است، اما با توجه به پیش بینی حضور بیشمار عزاداران در محل قتلگاه، به مسئولان هیات‌های عزاداری توصیه می‌شود برای عزاداران خود فرش و مُهر به همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین با همکاری شهرداری بیرجند، آب منطقه‌ای و اداره کل عشایری، تانکرهای آب لازم در قسمت‌های مختلف میدان قتلگاه تعبیه خواهد شد.

مسئول ستاد نماز جمعه شهرستان بیرجند خاطرنشان کرد: با مساجد و حسینیه‌های نزدیک به قتلگاه هماهنگ شده است که درب این اماکن را در هنگام اقامه نماز به منظور انجام وضوی نمازگزاران باز بگذارند.

وقتی ظهر عاشورا ابوثمامة ‌صائدی به امام حسین(ع) نماز ظهر را یادآور شد، از صمیم دل برای آن یار با وفایش دعا کرد و فرمود: «نماز را یادآور شدی. خداوند تو را از نمازگزاران قرار دهد». بعد امام از دشمن خواست مهلت ادای نماز بدهند، ولی آنان با گستاخی تمام از نبرد دست نکشیدند و امام مجبور شد نماز خوف بخواند اما بنا به روایتی دیگر با اشاره ادای واجب نماید.

پایان پیام/70

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد