از استعفای شهردار تا انحلال شورای شهر تویسرکان


از استعفای شهردار تا انحلال شورای شهر تویسرکان

شهر تویسرکان در چند وقت اخیر شاهد تغییر و تحولات مهمی از جمله استعفای شهردار و دو تن از اعضای شورای شهر بود به طوریکه حرف و حدیث‌های زیادی در بین مردم و فضای مجازی رد و بدل شد. با استعفای شهردار تویسرکان برخی بحث انحلال شورای شهر و بازداشت تعدادی از اعضای شورای شهر تویسرکان را مطرح کردند.

به‌گزارش ایسنا، موضوع چند روزی در محافل و بین مردم مطرح بود که در نهایت این موضوع پس از بررسی در صحن علنی شورا به موافقت با استعفای "سید امراالله میرزاجانی" به عنوان یکی از اعضای شورا و "محمد کاظم گمار" به عنوان شهردار تویسرکان شد و "علی باقری" عضو دیگر شورا استعفای خود را پس گرفت.

بر اساس قانون، نفر اول علی‌البدل شورای شهر تویسرکان یعنی "مریم مرادیه" رسماً به عضویت شورای هفت نفره تویسرکان درآمد و احسان پیری که قبلا مدیر تاکسیرانی تویسرکان بود به عنوان سرپرست شهرداری تویسرکان معرفی شد.

شایعات درباره اعضای شورای شهر تویسرکان مستند نیست

فرماندار تویسرکان گفت : شایعات مطرح شده در مورد برخی اعضای شورای شهر تویسرکان به صورت رسمی تأیید نشده و تأیید آن منوط به حکم مراجع ذی‌صلاح قانونی است.

سید رسول حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد : برخی شایعات و اتهامات در مورد برخی از اعضای شورای شهر در فضای عمومی شنیده می‌شود اما بر اساس قانون، شنیده‌ها با اخبار رسمی کاملاً متفاوت هستند.

وی افزود: نمی‌توان صرفاً شنیده‌ها و شایعات را مبنا قرار داد و در صورت اثبات هر تخلف، اطلاع‌رسانی رسمی از سوی مراجع برخوردار از صلاحیت قانونی صورت می‌گیرد.

حسینی تصریح کرد: حاشیه و شایعه در مورد مجموعه‌های اجرایی و مدیریتی مانند شورای شهر در همه جا و همیشه وجود دارد اما نمی‌توان شنیده‌های تایید نشده را به عنوان اخبار موثق تلقی کرد.

وی افزود : فرمانداری تویسرکان به عنوان مهمترین نهاد نظارتی دولتی در شهرستان در حیطه وظایف و اختیارات قانونی خود از فعالیت سازنده و منسجم شورای شهر تویسرکان حمایت می‌کند.

شورای شهر تویسرکان با تمام توان به کار خود ادامه می‌دهد

رئیس شورای شهر تویسرکان نیز به خبرنگار ایسنا گفت :شورای شهر با تمام توان به کار خود ادامه می‌دهد.

مازیار عبدی اظهارکرد: شورای شهر تویسرکان اکنون و پس از ایجاد برخی تغییرات در شهرداری و اعضای خود نه تنها دچار رکود نشده بلکه با تمام توان به کار خود ادامه می‌دهد.

وی تصریح کرد : برخی شنیده‌ها و شایعات غیر مستند در مورد شورای شهر تویسرکان صحت ندارد و به هیچ وجه بحث انحلال شورای شهر تویسرکان حتی مطرح نیز نشده است.

هیچ یک از اعضای شورای شهر تویسرکان بازداشت نشده‌اند

وی با بیان اینکه شهردار سابق تویسرکان با اعلام آمادگی و موافقت شخصی خود از سمت شهردار استعفا داد، خاطرنشان کرد: شورای شهر با استعفای وی موافقت و احسان پیری را به عنوان سرپرست شهرداری تویسرکان معرفی کرد.

عبدی افزود: هیچ یک از اعضای شورای اسلامی شهر تویسرکان بازداشت نشده‌اند و مورد پیگرد قانونی قرار ندارد و استعفای "سید امرالله میرزاجانی" به عنوان یکی از اعضای شورا نیز بر اساس قانون در صحن علنی شورا مورد موافقت قرار گرفت.

وی از بازپس گیری استعفای علی باقری به عنوان یکی دیگر از اعضای شورای شهر تویسرکان خبر داد و تأکید کرد: اکنون شورا با پویایی، انسجام و برنامه‌ریزی روند مؤثر مدیریتی خود را با تمام توان در پیش گرفته است.

عبدی افزود: شورای شهر تویسرکان با مشکل و چالش غیر طبیعی و غیر قابل حلی روبه رو نیست و از تضارب آرا و طرح ایده‌ها و نظرات اعضای خود در صحن علنی شورا استقبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه "مریم مرادیه" به عنوان نفر اول علی‌البدل بر اساس قانون و پس از استعفای "سید امرالله میرزاجانی" وارد شورای هفت نفره تویسرکان شد،ادامه داد: شورای شهر تویسرکان از تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود برای مدیریت کارآمد و سازنده شهری استفاده می‌کند و افق روشنی را در پیش روی خود ترسیم کرده است.

عبدی خاطر نشان کرد: همیشه در مورد نهادهای مدیریتی مانند شورای شهر شایعات، حواشی و شنیده‌هایی وجود دارد که این شایعات در مورد شورای شهر تویسرکان مستند نبوده و برخلاف حقیقت است.

گزارش از: لیلا منیعی؛ خبرنگار ایسنا-منطقه همدان


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا