مصرف فرآورده‌های نفتی در اردبیل افزایش یافت


مصرف فرآورده‌های نفتی در اردبیل افزایش یافت

اردبیل _ ایرنا _ مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل از افزایش 11 درصدی مصرف انواع فرآورده‌های نفتی در این استان در پنج ماه نخست امسال در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته خبرداد.

به گزارش ایرنا ،سیدحجت مدنی روز یکشنبه در نشستی با فرماندار خلخال گفت: در این مدت حدود ۳۷۴ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر انواع فرآورده‌های نفتی وزیع شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۱،۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی از آمادگی این شرکت برای ذخیره‌سازی مناسب در انبارهای نفت منطقه و تامین و توزیع سوخت مطمئن مراکز صنعتی، تولیدی، جایگاه‌های عرضه سوخت، کشاورزان و ناوگان حمل و نقل عمومی در ایام محرم امسال در اردبیل خبر داد.

مدنی با بیان اینکه در پنج ماه نخست سال ۱۳۹۸ مقدار ۸۵ میلیون مترمکعب گاز سی، ان، جی با ۳،۸ درصد کاهش در استان اردبیل مصرف شده ، افزود: مقدار مصرف بنزین موتور با ۲۰ درصد رشد و همچنین نفت سفید با کاهش ۴۷درصد روبرو بوده که این میزان کاهش مربوط به توسعه خطوط گاز در روستاهای منطقه است.

او اظهار داشت: در پنج ماه اول امسال مصرف نفت گاز بدون نیروگاه‌ها نیز با کاهش یک درصد و نفت کوره نیز با ۸۸ درصد کاهش در استان اردبیل تامین و توزیع شده است.

وی در مورد مصرف گاز مایع در منطقه نیز افزود: مقدار مصرف گاز مایع جهت مصرف خانگی در پنج ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد کاهش داشته که این کاهش نیز ناشی از توسعه خطوط گازرسانی روستایی در مناطق مختلف استان است.

وی با اشاره به کوهستانی و صعب‌العبور بودن راه‌های روستایی شهرستان خلخال از ذخیره‌سازی زمستانی سوخت نفت سفید در روستاهای فاقد لوله‌کشی گاز قبل از آغاز فصل سرما و بارش‌های برف در منطقه خبر داد.

پژوهان ، رئیس شرکت توزیع فرآورده های نفتی خلخال نیز در این جلسه از تامین بنزین سوپر در جایگاه‌های سوخت این شهر در تابستان امسال خبر داد و گفت: این کار با هدف تامین سوخت مورد نیاز گردشگران و جلب رضایت مشتریان این سوخت صورت گرفت.

او اظهار کرد: در حال حاضر تنها جایگاه عرضه بنزین سوپر در شهر خلخال جایگاه واقع در ابتدای جاده خلخال به گیوی و راه قدیم اردبیل است و در صورت تامین امکانات مورد نیاز ۲ جایگاه دیگر این شهر ، بنزین سوپر برای فروش در اختیار این جایگاه‌ها قرار خواهد گرفت.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این 11 مرد شیطان صفت دست به قتل و آزار زنان و مردان می زدند / مخوف ترین باند بی رحم را ...