هنسی: بوگاتی شیرون رکوردشکن نزدیک به دو هزار اسب بخار قدرت دارد


هنسی: بوگاتی شیرون رکوردشکن نزدیک به دو هزار اسب بخار قدرت دارد

بوگاتی اوایل هفتهٔ جاری توانست از مرز 300 مایل بر ساعت عبور کرده و به سرعت 490 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این اولین خودروسازی است که توانسته از این مرز عبور کند و بنابراین این رکورد دستاورد واقعاً قابل‌توجهی محسوب می‌شود. البته خودرویی که این رکورد را به ثبت رسانده یک شیرون معمولی... The post هنسی: بوگاتی شیرون رکوردشکن نزدیک به دو هزار اسب...

بوگاتی اوایل هفتهٔ جاری توانست از مرز 300 مایل بر ساعت عبور کرده و به سرعت 490 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این اولین خودروسازی است که توانسته از این مرز عبور کند و بنابراین این رکورد دستاورد واقعاً قابل‌توجهی محسوب می‌شود. البته خودرویی که این رکورد را به ثبت رسانده یک شیرون معمولی نیست بلکه نسخهٔ اصلاح‌شده‌ای از این خودرو است که به گفتهٔ بوگاتی 1600 اسب بخار قدرت دارد. این یعنی قدرت شیرون رکوردشکن 100 اسب بخار از نسخهٔ معمولی بیشتر است.

هنسی: بوگاتی شیرون رکوردشکن نزدیک به دو هزار اسب بخار قدرت دارد

اما هنسی نسبت به تعداد اسب‌های بخار اعلامی بوگاتی تردید دارد. جان هنسی طی مصاحبه‌ای با تاپ گیر گفته است که شیرون برای عبور از سرعت 300 مایل بر ساعت به افزایش قدرتی بیش از 100 اسب بخار نیاز دارد. وی فکر می‌کند این شیرون پروتوتایپ نزدیک به دو هزار اسب بخار قدرت داشته باشد. این ادعای هنسی اختلاف زیادی با عدد اعلامی بوگاتی دارد اما این شرکت غیر از افزایش قدرت پیشرانهٔ 8 لیتری W16 چهار توربوی شیرون، اصلاحات دیگری هم در این خودرو انجام داده است.

هنسی: بوگاتی شیرون رکوردشکن نزدیک به دو هزار اسب بخار قدرت دارد

بوگاتی با همکاری کارشناسان شاسی شرکت دالارا، طول شیرون را حدود 10 سانتیمتر افزایش داده است. علاوه بر این، بال عقب و ترمز هوایی شیرون حذف شده و برای کاهش درگ، سر اگزوزها جابجا شده‌اند. همچنین میدانیم که بوگاتی برای کاهش وزن شیرون هم اقداماتی انجام داده که یکی از آن‌ها حذف صندلی سرنشین است اما از سوی دیگر، در خودرو یک رول کیج و یک صندلی ایمنی برای راننده نصب شده است که این‌ها به وزن شیرون اضافه کرده‌اند.

هنسی: بوگاتی شیرون رکوردشکن نزدیک به دو هزار اسب بخار قدرت دارد

درهرحال هرچند بوگاتی از مرز 300 مایل بر ساعت عبور کرده است اما شرکت‌های هنسی، کوئنیگ‌زگ و SSC نیز همگی قصد عبور از این مرز را دارند. هرچند هیچ‌کدام از این شرکت‌ها نتوانستند در رسیدن به سرعت 300 مایل بر ساعت اولین باشند اما این رکورد هنوز در دسترس است زیرا با اینکه بوگاتی سد 300 مایل بر ساعت را شکسته است اما این شرکت نتوانست شرط لازم برای ثبت رکورد خود در کتاب گینس که رکورد زنی در دو جهت است را اجرا کند زیرا چنین امکانی در پیست Ehra Lessien وجود ندارد. این یعنی هنوز هم هرکدام از سه شرکت هنسی، کوئنیگ‌زگ و SSC می‌توانند با رسیدن به سرعت 300 مایل بر ساعت در دو جهت، این رکورد را بنام خود ثبت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403