امنیت کشور با تلاش مرزبانان حاصل شده است


امنیت کشور با تلاش مرزبانان حاصل شده است

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: ایران اگر در کنار کشورهایی که با ناامنی مواجه‌اند و زیر چکمه‌های استکبار در حال غرق شدن هستند، امنیت مثال زدنی دارد به برکت قامت‌های ایستاده مرزبانان وطن است که بازوی آنان را باید بوسید.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در صبحگاه مشترک نظامی، انتظامی و امنیتی نقطه صفر مرزی در شهرستان سربیشه افزود: امروز مرزبانان این امانت بزرگ خدا و مردم را حفظ می‌کنند و افتخار می‌آفرینند.

وی با بیان اینکه حضور، وجود و بیداری مرزبانان عبادت است اظهار داشت: امنیت مرزهای کشور به صورت سلسه مراتب به نسل‌های آینده سپرده می‌شود و در نهایت مرزبانان این پرچم را به دست صاحب اصلی آن حضرت مهدی (عج) خواهند سپرد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه عالم کنونی عالم تضاد است عنوان کرد: بدون شک خداوند حکیم بر اساس حکمت عالم را اینگونه آفریده است که شاید نتوانیم عمق حکمت را بفهمیم اما تکامل لازمه تضاد است.

وی بیان کرد: در تمامی ارکان از جمله جمادات، نباتات، حیوانات و انسان‌ها تضاد وجود دارد مانند آهن که ساختمانی بر آن تکیه دارد ولی اگر رطوبت با همه نرمی به آهن برسد آن را پودر می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بزرگترین سرمایه بشر را سرمایه انسانی دانست و تصریح کرد: فرهنگ انسان فرهنگ الهی است، انسان‌ها در قیافه مانند هم هستند اما در باطن خیلی فرق دارند و شاید یکی مانند فرشته و یکی مانند ابلیس شیطان باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ انسانی حفظ شود یادآور شد: مشاهده می‌کنید در مقابل فرهنگ انبیا که تمام آن دعوت به علم، فهم، بصیرت، عقل، اندیشه و کمالات است ابوجهل‌ها و ابولهب‌ها نیر بودند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: در دین خدا که بر اساس عدل است نیز ظالم صفت‌ها در هر قیافه‌ای وجود دارند بنابراین حقیقت حیات و زندگی را به عنوان زندگی مفید باید اینگونه در نظر گرفت که عقیده حق را عدل، انصاف، انسان دوستی و کمالات دانست.

وی گفت: انسان بایستی عقیده حق، عدل و جهاد داشته باشد لذا برای اینکه عناصر بیگانه آن را نابود نکنند باید برای این فرهنگ جهاد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: همه خیرها در سایه جهاد، شمشیر و سلاحی است که در مقابل ستمگر و متجاوز به کار گرفته می‌شود، هیچ چیز جز این راهی ندارد چون دشمن پایبند به عقل، فطرت، دین و قانون نیست و فقط می‌توان با زبان قدرت با دشمن حرف زد.

وی بیان کرد: دشمن ۷۰ سال است که فلسطین را به عنوان گوشه‌ای از پیکره جهان اسلامی اشغال کرده است، اشغالگرها به پشتوانه استکبار جهانی همواره می‌گفتند از نیل تا فرات، چطور شد دور خود را دیوار کشیدند چون با مقاومت رو به رو شدند.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: صهیونیست‌ها می‌خواستند لبنان را ارعاب کنند اما سید حسن نصرالله فقط یک هشدار داد لذا چنان ترس بر متجاوزان صیهونیستی غالب شد که حتی سنگرها را رها کردند و در ماشین‌ها آدمک گذاشتند، خاصیت جهاد این است.

وی اضافه کرد: اگر لبنانی‌ها می‌خواستند تحت تاثیر ارعاب دشمن قرار بگیرند دشمن تا داخل خانه آنان ورود می‌کرد اما به همان ضرب شصت که نشان دادند کفایت کرد و دشمن خونخواری که ۷۰ سال است می‌کشد از قامت‌های راست مجاهدین فی سبیل‌الله می‌ترسد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: همچنین توطئه بیگانه داعشی‌ها و سایر عناصر را به عنوان تروریست وارد عراق و سوریه کرد و گفته بودند تا چند روز دیگر این کشورها ساقط خواهد شد و در حالیکه دشمن به گفته خودشان هفت تریلیون دلار هزینه کرده بود بخاطر مقاومت و جهاد منطقه را ترک کردند.

وی با تاکید بر اینکه صلح جهانی بر پایه جهاد در راه خدا است اظهار داشت: دل ما برای همه انسان‌های شرافتمند، آزادمنش و دارای بصیرت می‌سوزد انسان‌هایی که این مطلب را درک می‌کنند اعم از مسلمان و غیرمسلمان، یهودی، ارمنی، زردشتی، و سایر ادیان که در مانور بین المللی و جهانی اربعین حسینی شرکت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: اینکه انسان‌ها در سراسر دنیا حضرت حسین (ع ) را به عنوان سمبل آزادی برای همه انسان‌ها می‌شناسند مایه افتخار است.

وی گفت: امید است روزی مکتب حسینی به وسیله فرزندش جهانی شود و انسان‌ها در هر گوشه‌ای از دنیا از نعمت بزرگ امنیت برخوردار شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند صبح امروز (یکشنبه) به منظور بازدید از مناطق مرزی استان وارد شهرستان سربیشه شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در مراسم صبحگاه نظامی، انتظامی و امنیتی شرکت کرد. وی همچنین از پاسگاه مرزی چاه انجیر و پاسگاه مرزی سور تیغ در نقطه صفر مرزی بازدید کرد.

نشست با فرماندهان نظامی مستقر در منطقه مرزی سربیشه، دیدار با گروه‌های طلاب جهادی و تبلیغ و سخنرانی در جمع مردم ‌ولایتمدار شهر درح از دیگر برنامه‌های سفر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به شهرستان سربیشه بود.

۷۵۵۷* ۶۰۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟