پشت فرمان SSC تواتارا، هیولای وحشی آمریکایی


پشت فرمان SSC تواتارا، هیولای وحشی آمریکایی

با رکورد زنی بوگاتی شیرون، این روزها بحث‌ها در مورد رکورد سرعت و سریع‌ترین خودروی دنیا بسیار داغ است و شرکت‌های هنسی و کوئنیگ‌زگ ضمن عرض تبریک به بوگاتی، ادعا کرده‌اند که قصد دارند رکورد این شرکت را بشکنند؛ اما شرکت آمریکایی SSC هم یکی دیگر از مدعیان رکورد سرعت است و هایپرکار جدید این... The post پشت فرمان SSC تواتارا، هیولای وحشی آمریکایی...

با رکورد زنی بوگاتی شیرون، این روزها بحث‌ها در مورد رکورد سرعت و سریع‌ترین خودروی دنیا بسیار داغ است و شرکت‌های هنسی و کوئنیگ‌زگ ضمن عرض تبریک به بوگاتی، ادعا کرده‌اند که قصد دارند رکورد این شرکت را بشکنند؛ اما شرکت آمریکایی SSC هم یکی دیگر از مدعیان رکورد سرعت است و هایپرکار جدید این شرکت بنام تواتارا ممکن است در آینده سریع‌ترین خودروی تولیدی جاده‌ای دنیا لقب گیرد؛ اما تا زمانی که این هیولای آمریکایی برای رکورد سرعت مورد آزمایش قرار گیرد، بد نیست به این ویدئو از «سوپرکار بلوندی» نگاهی داشته باشید که تجربهٔ نشستن پشت فرمان تواتارا و رانندگی با آن‌را نشان می‌دهد.

پشت فرمان SSC تواتارا، هیولای وحشی آمریکایی

سوپرکار بلوندی در این ویدئو همراه با رئیس شرکت SSC آقای «جرود شلبی» پشت فرمان یک نمونهٔ پیش‌تولید از تواترا مینشیند. این نسخه تا حد زیادی کامل و آمادهٔ استفاده است اما باز کردن درهای آن به فرایند نسبتاً پیچیده‌ای نیاز دارد. علاوه بر این، در این خودرو بجای آینه‌های جانبی از دوربین استفاده شده که هنوز برای تردد در جاده‌های آمریکا قانونی نیست. تواتارا به یک نیروگاه 5.9 لیتری V8 توئین توربو مجهز است که با استفاده از بنزین اکتان 91 قدرتی برابر با 1350 اسب بخار تولید می‌کند اما درصورتی‌که باک خودرو با سوخت اتانول E85 پُر شود، قدرت پیشرانه به 1750 اسب بخار افزایش پیدا می‌کند.

پشت فرمان SSC تواتارا، هیولای وحشی آمریکایی

SSC معتقد است که تواتارا می‌تواند به سرعتی بیش از 300 مایل بر ساعت (480 کیلومتر بر ساعت) دست پیدا کند که برای شکستن رکورد 447 کیلومتر بر ساعت کوئنیگ‌زگ آگرا RS کافی است ولی اینکه آیا می‌تواند رکورد 490 کیلومتر بر ساعت بوگاتی شیرون را هم پشت سر بگذارد یا نه، چیزی است که در آینده مشخص خواهد شد. در این ویدئو، سوپرکار بلوندی با تواتارا در جاده‌های تنگ مونتری کالیفرنیا به رانندگی می‌پردازد و خودرو با چنین عملکرد بالایی انصافاً در سرعت‌های پایین رام و اهلی به نظر می‌رسد؛ اما وقتی شلبی پشت فرمان می‌نشیند، واقعاً هیولای خفته در سینهٔ تواتارا را آزاد می‌کند زیرا وی با تخته کردن گاز، صدای توربوشارژرها را درمی‌آورد و شتابی انفجاری را به نمایش می‌گذارد که با خروج آتش از اگزوز همراه است.

پشت فرمان SSC تواتارا، هیولای وحشی آمریکایی

SSC تنها صد دستگاه از تواتارا تولید خواهد کرد که هرکدام 1.6 میلیون دلار قیمت دارند. البته به گفتهٔ جرود شلبی، برای این خودرو یک کتابچهٔ بیست‌صفحه‌ای آپشن وجود دارد که خریداران می‌توانند با استفاده از آن و سفارش آپشن‌های مختلف قیمت خودروی خود را افزایش دهند. در حال حاضر لیست سفارشات تواتارا برای نیمهٔ اول سال 2020 پُر شده است. SSC اولین دستگاه از این هایپرکار جدید را در طول هفتهٔ اتومبیل مونتری به خریدار تحویل داد.

[دانلود ویدئو]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق