به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در گفتگویی با اعلام اینکه اقدامات لازم برای رفع کامل تو‌قیف نفتکش استنا ایمپرو در حال انجام است، گفت: الان آخرین مراحل حقوقی و قضایی خود را طی می کند که امیدواریم به زودی این مراحل طی و این کشتی هم از توقیف دربیاید.

وی درباره تخلیه محموله نفتکش آدریان دریا هم عنوان کرد: از همان ابتدا اعلام کردیم مقصد را ما تعیین می کنیم و همین کار را نیز انجام دادیم و ما محموله را در سطح دریا فروختیم و اقدامات حقوقی، سیاسی و دیپلماتیکی که لازم بود این نفتکش به راه خود ادامه دهد و محموله اش را تا آخر به مقصد برساند نیز انجام شده است.

سخنگوی وزارت خارجه که با شبکه خبر گفتگو می کرد، افزود: همانطور که قبلا ریاست جمهوری و بقیه مقامات اعلام کردند جمهوری اسلامی علیرغم همه اقدامات نفت خود را خواهد فروخت و این اقدامات ایذایی اثری بر کار ما نمی گذارد و بیشتر خود آنها را دچار انزوا خواهد کرد، به خاطر اینکه کارهای خلاف موازین حقوقی و بین المللی انجام می دهند.

مو‌سوی اضافه کرد: کشتی به مقصد خودش رفته و نفت فروخته شده و در آینده هم تمهیداتی برای این کشتی دیده شده که مربوط به صاحب کشتی و کارهایی است که آنجا انجام خواهد شد.

وی همچنین گفت که نفتکش آدریان دریا الان در سواحل مدیترانه پهلو گرفته است.

چند روز قبل نیز هفت خدمه نفتکش انگلیسی استنا ایمپرو شامل پنج تبعه هندی، یک تبعه روس و یک تبعه اهل لتونی آزاد شدند.