به گزارش برنا، سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان اصفهانی مبنی بر اینکه با دریافت اینترنت نامحدود، مبلغ 40 میلیون ریال از حساب وی به صورت غیرمجاز برداشت شده است، کارشناسان پلیس را بر آن داشت تا موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان افزود: شاکی در اظهارات خود عنوان کرد در یکی از کانال‌های تلگرامی با تبلیغ دریافت هدیه اینترنت نامحدود به مناسبت محرم مواجه شدم و جهت شرکت در قرعه‌کشی مبلغ 10 هزار ریال از طریق درگاه بانکی به حساب کانال مربوطه واریز کردم اما بعد از آن متوجه شدم علاوه بر این که بسته اینترنت دریافت نکردم کل موجودی حسابم که 40 میلیون ریال بود هم برداشت شده است.

وی عنوان داشت: در بررسی‌های اولیه مشخص می‌شود، درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به واریز وجه کرده است، درگاهی جعلی بوده که اطلاعات حساب بانکی وی را به سرقت برده است که نهایتاً کارشناسان با اقدامات تخصصی خود موفق به شناسایی فرد کلاه‌بردار و دستگیری وی شدند.

مرتضوی به کاربران فضای مجازی هشدار داد: مجرمان سایبری به راحتی با عناوین مختلف شهروندان را برای ورود به درگاه‌های جعلی تشویق می‌کنند، بنابراین کاربران با صفحاتی روبرو می‌شوند که ادعای ارائه بسته‌های اینترنتی، شارژ شگفت‌انگیز و... دارند، در حالی که بیشتر این لینک‌ها کاربر را به صفحات فیشینگ هدایت می‌کند و با دریافت اطلاعات کارت بانکی اقدام به برداشت از حساب می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در‌ میان بگذارند.