مذاکرات دیپلمات‌های بلندپایه روسیه و آمریکا درباره مبارزه با تروریسم


مذاکرات دیپلمات‌های بلندپایه روسیه و آمریکا درباره مبارزه با تروریسم

معاونین وزرای خارجه روسیه و آمریکا در جریان نشستی در وین، درباره همکاری‌های دوجانبه در مبارزه با تروریسم و اقدامات سازنده در این جهت گیری، در چارچوب توافقات پوتین و ترامپ در هلسینکی، رایزنی کردند.

مذاکرات دیپلمات‌های بلندپایه روسیه و آمریکا درباره مبارزه با تروریسم
به گزارش فانوس، روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، نوشت: "آلیگ سیرومالوتوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه و "جان سالیوان" معاون اول وزیر خارجه آمریکا در جریان نشست روز دوشنبه خود در وین، تمایل دو کشور برای همکاری‌های دوجانبه در عرصه مبارزه با تروریسم را مورد تایید قرار دادند.

بر اساس اطلاعات وزارت خارجه روسیه، در جریان این گفت‌وگوها، مسائل مربوط به مقابله با تهدیدات تروریستی مورد بررسی قرار گرفت و دو طرف بر تمایل دو کشور برای ادامه اقدامات سازنده در این رابطه در چارچوب مذاکرات بین مسکو و واشنگتن تاکید کردند.

نمایندگان وزارت خارجه روسیه و آمریکا همچنین درباره مسائل مهم در عرصه مبارزه با تروریسم و همچنین جهت گیری‌های اصلی و همکاری‌های دوجانبه در این زمینه گفت‌وگو کردند.

وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه کتبی اعلام کرد که دیپلمات‌های آمریکایی و روسی در وین درباره انجام گفت‌وگوهای دوجانبه در زمینه مبارزه با تروریسم در بالاترین سطح، به توافق رسیده‌اند.

لازم به یادآوری است که "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری آمریکا در جریان نشست سران دوجانبه در ماه جولای سال 2018 در هلسینکی به "دونالد ترامپ" همتای آمریکایی خود پیشنهاد کرد که فعالیت گروه دوجانبه در عرصه مبارزه با تروریسم که از سال 2001 الی 2014 فعالیت داشت، باردیگر از سر گرفته شود.

نخستین نشست در این زمینه در همان سال 2018 با شرکت معاونین وزرای خارجه روسیه و آمریکا در وین انجام شد و تاکنون دو نشست دیگر در سطح کارشناسان برگزار شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !