آیین شام غریبان در حرم مطهر رضوی برگزار شد


آیین شام غریبان در حرم مطهر رضوی برگزار شد

مشهد- ایرنا- آیین سنتی شام غریبان عاشورای حسینی سه شنبه شب با حضور صدها خادم رضوی در بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) برگزار شد.

به گزارش ایرنا در این مراسم که بعد از نماز مغرب و عشا برگزار شد، جمعیت چند هزار نفری خادمان آستان ملائک پاسبان رضوی در صفوف منظم در حالی که مسئولان عالی رتبه استان پیشاپیش آنان قرار داشتند از مقابل سازمان مرکزی آستان قدس رضوی در چهارراه شهدای مشهد حرکت خود را به سوی حرم مطهر رضوی آغاز کردند.

هر یک از خادمان یک لاله شمع در دست داشته و لباس خدمت بر تن کرده بودند و همنوا با مرثیه سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در حالی که "لبیک یا حسین" و "مظلوم حسین جان" می گفتند خود را به صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی رساندند.

در طول مسیر حرکت این کاروان ۳۴ جایگاه ویژه در پیادهروهای معابر برای روشن کردن شمع تعبیه شده بود.

خادمان بارگاه منور رضوی هنگام رسیدن به صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر، در برابر ساحت مقدس حضرت امام رضا (ع) عرض ادب کرده و در صفوف منظم گرداگرد صحن حلقه زدند و به مرثیه سرایی ذاکران اهل بیت (ع) گوش سپردند.

امام جمعه موقت مشهد نیز در این مراسم گفت: وابستگی ملت ایران به خاندان اهل بیت (ع) روز به روز بیشتر می شود و انقلاب اسلامی مردم ایران نیز به برکت خون حضرت امام حسین (ع) بود و اگر عاشورا نداشتیم، چنین انقلابی هم نصیب ملت ایران نمی شد.

حجت الاسلام محمدباقر فرزانه افزود: آرمان های انقلاب اسلامی جز اهداف حضرت امام حسین (ع) در عاشورا نیست و دشمنان عاشورا دشمنان این انقلاب نیز هستند.

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران بال شهادت طلبی خود را از عاشورا و بال عدالت خواهی خود را نیز از انتظار برای ظهور مهدی موعود (عج) گرفته و دشمن قدرت شکار این پرنده با چنین دو بالی را ندارد زیرا همه چیز این انقلاب با عاشورا گره خورده است.

قرائت دعای توسل و عزاداری توسط جواد غفاریان و امیر کردی از مداحان اهل بیت (ع) در رواق امام خمینی (ره) از جمله برنامه‌ های حرم مطهر رضوی در شام غریبان عاشورای حسینی بود.

۷۴۸۹/۶۰۵۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟