سود بزرگ استقلال پس از بازگشت روزبه چشمی


سود بزرگ استقلال پس از بازگشت روزبه چشمی

آبی‌ها نقل و انتقالات را بردند.

بازگشت روزبه چشمی به استقلال خبری است که در هفته‌های اخیر منتظرش بودیم. باشگاه استقلال سیگنال‌هایش را داده بود. مذاکراتی هم پی‌درپی میان دو طرف انجام شد اما به نتیجه‌ای نمی‌رسید به این دلیل که باشگاه‌نشین‌ها اعتقاد داشتند چشمی باید از مبلغ درخواستی‌اش کم کند. در روزهای آغازین نقل‌و‌انتقالات که مسئولان استقلال برای تمدید قرارداد این بازیکن آستین بالا زدند، چشمی مبالغ چشمگیری پیشنهاد داد و بعد از چند روز هم اعلام کرد می‌خواهد استقلال را به مقصد دیگر تیم‌ها ترک کند. همین شد که مذاکرات با این بازیکن به بن‌بست خورد و چشمی هم به حال خود رها شده تا به تیم جدیدش ملحق شود.

ابتدا صحبت از حضور هافبک-مدافع استقلال در تیم الاهلی قطر بود، بعد نام یک تیم ترکیه‌ای به میان آمد و دست آخر هم صحبت از پیوستن به لالیگا بود. حتی رسانه‌های اسپانیایی نیز پیرامون انتقال احتمالی چشمی به این باشگاه‌ها مطالبی نوشتند اما در نهایت انتقال میسر نشد به این دلیل که چشمی نتوانست نظر مثبت تیم‌های خواهان خود را جلب کند.

البته پیشنهادهای مالی نیز نقشی کلیدی در رقم نخوردن این انتقال داشت و تیم‌های خواهان بازیکن استقلال مبلغ آنچنانی برای جذب این بازیکن پیشنهاد ندادند. چشمی هم در نهایت به سمت استقلال چرخش داشت و در شرایطی که باشگاه تراکتورسازی هم او را می‌‌خواست حاضر شد با مبلغی کمتر پیراهن استقلال را تن کند.

ماندن چشمی می‌تواند برای استقلال هم بار مثبت به‌همراه داشته باشد و هم بار منفی به این جهت که روشن نیست این بازیکن در ایامی که تمریناتش را رها کرده و در حال مذاکره با تیم‌های خواهانش بوده در چه وضعیتی به‌لحاظ بدنی قرار داشته است. از سویی تنش‌هایی که در روزهای آغازین نقل‌وانتقالات میان چشمی و مدیران باشگاه استقلال وجود داشته می‌تواند در آینده کاری این بازی تأثیرگذار باشد اما به هر حال نمی‌توان منکر قابلیت‌های فنی چشمی بود و در شرایطی که کاملاً مشخص است استقلال در بخش دفاعی با نقص‌های عظیمی مواجه شده و خریدهای جدید نیز نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند، بازگشت چشمی را باید به فال نیک گرفت.

چشمی اگر بتواند برخی رفتارهایش را اصلاح کند و با مدیران باشگاه وارد تنش نشود و پیشقراول برخی اعتصاب‌ها نباشد، بدون شک بازدهی بیشتری خواهد داشت. درباره رفتارهای چشمی در استقلال خبرهای خوبی نمی‌شنیدیم. حتی صحبت از این بود که چشمی در حین حضور در اردوی تیم ملی، برخی اعتصاب‌ها در استقلال را مدیریت و بازیکنان را برای حضور نیافتن در تمرینات بخصوص اردوی ترکیه ترغیب می‌کرد.

البته حتماً بازیکن استقلال هم برای خودش دلایلی داشته که اینچنین در مقابل تصمیم‌های باشگاه ایستاده اما نباید از این مهم غافل شد که ورود بازیکنان به این دایره حتی اگر به‌حق باشد به هر حال آنها را در وضعیت متزلزلی در باشگاه قرار خواهد داد که چشمی نیز از این فضا لطمه‌های بسیاری دید و همین که برخی در نقل‌و‌انتقالات پیش‌فصل موافق تمدید قرارداد او نبودند از همین نقطه نشأت می‌گرفت.

به هر حال چشمی با هر عقبه‌ای که ساخته به استقلال بازگشته و او اگر همچون سال اول حضورش در استقلال بازیکنی مطیع و فرمانبر باشد می‌تواند به استقلال کمک کند و بار مسئولیت سنگینی را در این تیم به دوش بکشد. استقلال در بخش دفاعی عمیقاً به داشتن چنین بازیکنی نیازمند است و بدون تعارف این بازگشت از لحاظ فنی برای استقلال بسیار ثمربخش خواهد بود.

اینکه چشمی به قول معروف دورهایش را زده و بعد از مدتی و در حالی که تمرینات بدنسازی مناسبی را سپری نکرده و دوباره شانس پوشیدن پیراهن استقلال را هم یافته، حرف گزاف و بیراهی نیست، اما به هر شکل که به این بازگشت بنگری می‌بینی هم استقلال از این قرارداد نفع خواهد برد و هم خود چشمی که رویای لژیونر شدن در سر می‌پروراند. بدون شک استراماچونی هم تا حدی خیالش در بخش دفاعی آسوده خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی