سندرز: الحاق کرانه باختری نقض حقوق بین‌الملل است


سندرز: الحاق کرانه باختری نقض حقوق بین‌الملل است
«برنی سندرز" سناتور آمریکایی و نامزد انتخابات ۲۰۲۰ این کشور، با انتقاد از وعده نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری به خاک این رژیم، خواستار مخالفت همگان با چنین اقدامی شد.

«برنی سندرز» سناتور ایالت ورمانت آمریکا و یکی از نامزدهای حزب دمکرات برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ این کشور در پیامی توئیتری نوشت: طرح نتانیاهو برای الحاق کرانه باختری به خاک اسراییل نقض حقوق بین‌الملل است و راه‌حل دو دولت را تقریبا ناممکن می‌کند. همه کسانی که حامی صلح اسرائیل - فلسطین هستند باید با آن مخالفت کنند.

نتانیاهو در حالی که یک هفته به انتخابات در سرزمین های اشغالی مانده، وعده داد در صورت پیروزی در انتخابات رژیم صهیونیستی، دره رود اردن در کرانه باختری و شمال بحر المیت را به سرزمین‌های تحت اشغال این رژیم الحاق می‌کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که الحاق این منطقه گام اول پس از پیروزی در انتخابات خواهد بود و در اقدامات بعدی پس از رونمایی از طرح معامله قرن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بخش‌های دیگری از فلسطین را نیز الحاق خواهد کرد.

نتانیاهو که در تجمع انتخاباتی حزب لیکود درباره تایید ترامپ و حمایت دولت آمریکا از الحاق جولان اشغالی به این رژیم سخن می گفت وعده الحاق دره رود اردن به سرزمین های اشغالی در صورت رای موافق اسرائیلی ها به او در انتخابات را داد و گفت که ارتش اسرائیل در غور اردن تا ابد خواهد ماند.

او گفت همان کاری که درباره سینا و بلند های جولان انجام دادیم درباره اردن هم انجام خواهیم داد.

در نخستین واکنش ها به اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی، قطر از اظهارات نتانیاهو درباره الحاق غور اردن و شمال بحر المیت به سرزمین های اشغالی انتقاد کرد.

وزارت خارجه قطر در بیانیه ای اعلام کرد: این اعلان نتانیاهو، ادامه سیاست اشغالگری مبتنی بر نقض قوانین بین المللی و اقدامات حقیرانه برای آواره کردن ملت فلسطین و سلب حقوق آن بدون در نظر گرفتن اخلاق و وجدان است.

بیانیه وزارت خارجه قطر اقدام نتانیاهو را «تجاوز کامل به حقوق ملت فلسطین با هدف تحقق دستاوردهای انتخاباتی» دانست و افزود: «ادامه اشغالگری با زیرپا گذاشتن قوانین بین المللی و تحمیل منطق زور و امر واقع، همه فرصت های صلح را نابود می کند.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که از حمایت کامل دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برخورداراست، بی‌پرواتر از همیشه خوی اشغالگری این رژیم را به نمایش گذاشته و هر بار از اعمال حاکمیت رژیم اشغالگر به بخش جدیدی از فلسطین سخن می‌گوید.

irna​.‎​ir

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش