لندرور دیفندر 2020 رونمایی شد


لندرور دیفندر 2020 رونمایی شد
لندرور سرانجام در نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۹، مدل ۲۰۲۰ دیفندر را رونمایی کرد.

پس از ده‌ها سال، بالاخره مدل کاملا جدید لندرور دیفندر رونمایی شد. همچنین برای اولین‌بار پس از چندین دهه، لندرور دیفندر به‌طور رسمی وارد بازار آمریکای‌شمالی نیز می‌شود.

لندرور دیفندر 2020 رونمایی شد

با اینکه معمولا خودروهای آفرود سنتی حرف جدیدی برای گفتن ندارند، دیفندر جدید این‌بار دست پری در بخش فناوری دارد. حتی در زیر کاپوت نیز نوآوری‌های زیادی را شاهد هستیم. لندرور دیفندر جدید با دو پیشرانه‌ی دیزلی و یک پیشرانه‌ی بنزینی توربوشارژر چهار سیلندر و یک پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی هیبریدی وارد بازار می‌شود. همچنین، لندرور پیش‌بینی کرده است مدل پلاگین هیبرید دیفندر نیز تا سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شود.

لندرور دیفندر 2020 رونمایی شد

پیشرانه‌ی توربودیزل دولیتری ۲۳۷ اسب‌بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. ناگفته نماند پیشرانه‌ی بنزینی دولیتری احتمالا در نسخه‌ی پایه‌ی دیفندر عرضه خواهد شد که از سری اینجینیوم خواهد بود و می‌تواند ۲۹۶ اسب‌بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. قوی‌ترین نسخه‌ی دیفندر نیز مدل هیبریدی با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی سه‌لیتری است. این پیشرانه از یک موتور برقی و باتری لیتیوم‌یون نیز استفاده می‌کند و مجموع قدرت آن ۳۹۴ اسب‌بخار و گشتاورش ۵۵۰ نیوتن‌متر است. لندرور دیفندر در دو نسخه‌ی ۹۰ و ۱۱۰ به بازار عرضه خواهد شد که مدل ۱۱۰ ابعاد بزرگ‌تری دارد. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت در مدل ۹۰ با پیشرانه‌ی هیبریدی، ۵.۷ ثانیه و در مدل ۱۱۰، ۵.۸ ثانیه است. برای تمامی پیشرانه‌ها هم جعبه‌دنده‌ی هشت‌سرعته‌ی خودکار در نظر گرفته شده است.

لندرور دیفندر 2020 رونمایی شد

این جعبه‌دنده‌ی خودکار نیروی پیشرانه را ازطریق سیستم چهارچرخ محرک دائمی به چرخ‌ها انتقال می‌دهد. دیفندر جدید به‌صورت استاندارد به دنده‌ی کمکی دوسرعته و سیستم چهار چرخ نیز به سامانه‌ی Terrain Response 2 مجهز است. امکان قفل‌کردن دیفرانسیل مرکزی در این خودرو به‌صورت دستی وجود دارد و محور عقب نیز از قفل دیفرانسیل خودکار بهره می‌برد. لندرور به‌صورت سفارشی سیستم تعلیق بادی را هم به خریداران دیفندر جدید عرضه می‌کند.

لندرور دیفندر 2020 رونمایی شد

در بخش فناوری‌های داخل کابین، دیفندر جدید پیشرفت چشمگیری کرده است. سیستم اطلاعات و سرگرمی Pivi Pro قابلیت به‌روزسانی اینترنتی دارد و از نمایشگر ۱۰ اینچ استفاده می‌کند. لندرور دیفندر جدید مدل ۱۱۰ در دو نسخه‌ی ۵ و ۵+۲ نفره وارد بازار خواهد شد و مدل ۹۰ نیز توانایی حمل ۶ سرنشین را دارد. یکی از جالب‌ترین تجهیزات در هر دو مدل، امکان سفارش صندلی نیمکتی ردیف جلو است. پشتی صندلی وسط جلو در این حالت، قابلیت تاشدن روی کنسول مرکزی و استفاده به‌عنوان جا لیوانی را دارد. لندرور لوازم جانبی زیادی هم برای دیفندر جدید در نظر گرفته است؛ بیش از ۱۷۰ نوع تجهیزات سفارشی برای دیفندر جدید طراحی شده‌اند که قابلیت شخصی‌سازی گسترده‌ای دراختیار خریداران قرار می‌دهند.

لندرور دیفندر 2020 رونمایی شد

از امکانات سفارشی مختلف لندرور دیفندر ۲۰۲۰ می‌توان به ورودی هوای مرتفع‌تر، باربند سقفی، نردبان سقفی، محافظ رنگ بدنه، مخزن آب ۶.۵ لیتری و مسیر لوله‌ی دوش و کمپرسور باد درون خودرو، چادر روی سقف، وینچ جلو و... اشاره کرد. لندرور دیفندر ۱۱۰ پنج‌در با قیمت پایه ۴۵ هزار و ۲۴۰ پوند (حدود ۵۶ هزار دلار) و مدل ۹۰ سه‌در هم با قیمتی حدودی ۴۰ هزار پوند (حدود ۵۰ هزار دلار) عرضه خواهند شد.

لندرور دیفندر 2020 رونمایی شد
لندرور دیفندر 2020 رونمایی شد
لندرور دیفندر 2020 رونمایی شد
لندرور دیفندر 2020 رونمایی شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403