ابوترابی‌فرد: پیروزی مقاومت در جنگ اقتصادی به‌زودی محقق می‌شود


ابوترابی‌فرد: پیروزی مقاومت در جنگ اقتصادی به‌زودی محقق می‌شود

شهرری ـ ایرنا ـ حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امروز صدای پیروزی محور مقاومت از تمامی مناره‌های کشورهای جهان اسلام به گوش می‌رسد گفت: این پیروزی در جنگ اقتصادی نیز به‌زودی محقق می‌شود.

به گزارش ایرنا وی سه‌شنبه شب در مراسم عزاداری شام غریبان در حرم امام خمینی(ره) اظهارداشت: دشمنان و یزیدیان عصر حاضر با ایجاد تحریم‌های ظالمانه محدودیت‌های زیادی برای ایران و محور مقاومت ایجاد کرده‌اند که به زودی تمامی آنها بر طرف خواهد شد.

وی به سخنرانی روز گذشته سید حسن نصرالله در خصوص اهداف و برنامه‌های محور مقاومت اشاره کرد و افزود: امام خمینی(ره) با الگو برداری از مکتب عاشورا، محور مقاومت را در عصر جدید ایجاد کرد و رهبر معظم انقلاب نیز آن را به خوبی هدایت نمود، به طوری که امروز صدای آن از مناره‌های کشورهای جهان اسلام به ویژه سوریه، یمن، عراق و سایر کشورهای آزادی خواه به گوش جهانیان می‌رسد.

ابوترابی‌فرد اضافه کرد: امروز پس از گذشت چهار دهه از عمر مبارک انقلاب اسلامی ایران، سید حسن نصرالله این فرزند صالح امام راحل و بازوی پر توان رهبر معظم انقلاب و مجاهد فی سبیل الله در مقابل آمریکا، اسرائیل و حکام فاسد منطقه صدای اعتراض خود را بلند کرده است.

وی با بیان اینکه سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش همواره الگوی مجاهدان محور مقاومت در تمامی کشورهای اسلامی هستند، افزود: اگر در صحنه عاشورا سینه نورانی امام حسین(ع) برای سرنیزه‌های سپاه یزیدیان آماده نبود، امروز سینه‌های جوان غزه، رزمندگان مقاومت اسلامی و جوانان سوریه، یمن و افغانستان نیز برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) در مقابل گلوله‌های دشمنان و صهیونیست‌ها شکافته نمی‌شد.

ابوترابی فرد ادامه داد: اگر می‌خواهیم انقلاب اسلامی و محور مقاومت تداوم پیدا کند و به اهداف و آرمان‌های بلندش برسد باید به استقبال از سرنیزه‌های دشمنان و یزیدیان زمان که همانا آمریکا، اسرائیل و حکام مرتجع منطقه هستند، برویم.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگر سخنان خود به ماجرای دعوت حاکم مدینه از امام حسین(ع) برای گرفتن بیعت اشاره کرد و گفت: سیدالشهدا(ع) در این دعوت در وهله اول خود و خانواده اش که خاندان نبوت و رسالت است را معرفی می‌کند و سپس یزید را فردی فاسق، فاسد، دایم الخمر، متجاهر به گناه و قاتل بهترین بندگان خداوند می‌نامد.

ابوترابی فرد تصریح کرد: اباعبدالله به حاکم مدینه تاکید می‌کند که فرد و یا افرادی مانند من در تمام طول تاریخ با فرد و افرادی مانند یزید هرگز بیعت نخواهند کرد، امام راحل نیز جزو شاگردان مکتب عاشورا بود که هرگز در مقابل یزیدان زمان خود خاموش نشد.

وی یادآور شد: حضرت اباعبدالله حسین(ع) در اولین گردهمایی سیاسی خود در حیات ننگین معاویه با جمعی از برجستگان جامعه اسلامی اهداف روشن خود را بیان می‌کند و از معاویه به عنوان یک عنصر طغیان گری که در مقابل مکتب اهل بیت(ع) ایستاده و جنایات فراوانی را مرتکب شده نام می‌برد.

ابوترابی فرد در ادامه با بیان اینکه سیدالشهدا(ع) همیشه دغدغه حاکمیت اولیای حق بر مردم را داشت و از حکومت افراد فاسدی مانند معاویه بر امت اسلامی ابراز نگرانی می‌کرد، افزود: این امر بیانگر اهمیت موضوع رهبری در جامعه اسلامی است که نباید از کنار آن به راحتی عبور کرد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) همواره اعتقاد داشت، نظام شاهنشاهی در مقابل آموزه‌های اسلامی ایستاده و حیثیت، شرف، هویت و استقلال ملت ایران را به بازی گرفته است، ابراز کرد: فریاد امام راحل در مسجد اعظم قم نیز در همین راستا بود

امام جمعه موقت تهران ابراز کرد: دغدغه اصلی بنیانگذار کبیر انقلاب به دور از هرگونه دنیا پرستی و ریاست طلبی ایجاد حکومت اسلامی و انجام امور در راه خداوند بود.

ابوترابی فرد با اشاره به اینکه مساله امامت، رهبری و زعامت جامعه اسلامی از مهمترین مسائل مدرسه وحی و مکاتب الهی است، عنوان کرد: در حکومت مورد نظر خداوند افراد صالح، عالم و عادل باید حاکم جامعه باشند، پیشوایانی که نماد آیات خداوند هستند باید زمامدار حکومت باشند.

وی یادآور شد: امام حسین(ع) نگران حاکمیت افراد ظالم و ناصالح بر امت اسلامی بود، ایشان نگران از یاد رفتن حکومت امامان و اولیای خداوند بر مردم بودند.

ابوترابی فرد مهمترین دغدغه امام راحل در زمان غیبت امام زمان(عج) را حکومت فقه های عالم، عادل، زاهد و شجاع بر مردم عنوان کرد و افزود: مهمترین مساله در اندیشه سیاسی امام راحل موضوع ولایت فقیه بود، ایشان بر اساس آموزه های دین مبین اسلام معتقد بودند که در زمان غیبت ولی عصر(عج) باید فقه‌های عالم، صالح، وارسته و آراسته به آموزه‌های وحی بر کرسی حکومت بنشینند.

مراسم عزاداری شام غریبان سید و سالار شهیدان سه شنبه شب با حضور بیت شریف امام راحل، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران و جمعی از مردم خداجوی تهران و اتباع افغانستانی در حرم امام راحل برگزار شد.

/۶۰۰۳/۳۲۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...