انواع آبچکان برای مرتب کردن آشپزخانه به روش حرفه ای ها


انواع آبچکان برای مرتب کردن آشپزخانه به روش حرفه ای ها

همۀ ما می دانیم که کلیۀ آشپزخانه ها به آبچکان نیاز دارند. در این میان آنچه اهمیت دارد خرید مدل مناسب برای آشپزخانه است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید ابعاد آشپزخانه در انتخاب نوع و مدل آبچکان تاثیر گذار خواهد بود. از طرفی داشتن ماشین ظرفشویی نیز به این معنا نیست که ما دیگر به آبچکان نیاز نخواهیم داشت. زیرا گاهی قابلمه های بزرگ را نمی توان داخل ماشین ظرفشویی قرار داد. یا تعداد ظروف بسیار کمتر از آن است که روشن کردن ماشین به صرفه باشد. در ادامه قصد داریم که نکات مهمی را جهت خرید بهتر انواع آبچکان آشپزخانه عنوان کنیم، پس با ما همراه باشید.

انواع آبچکان برای مرتب کردن آشپزخانه به روش حرفه ای ها

به جنس کابینت آشپزخانه توجه کنید

اینکه کابینت آشپزخانۀ ما فلزی باشد یا ام دی اف در انتخاب آبچکان داخل کابینت اهمیت دارد. زیرا نحوۀ نصب آن داخل این دو جنس کابینت با یکدیگر تفاوت دارد. قطر بدنه کابینت فلزی نسبت به کابینت mdf کمتر است. به همین دلیل اندازۀ آبچکان باید دقیقا با طول درب کابینت یکی باشد.

به عنوان مثال اگر طول درب کابینت فلزی شما ۹۰ سانتی متر است، آبچکان ۹۰ سانتی برای آن مناسب است، اما در رابطه با کابینت‌های ام دی اف اگر درب ۹۰ سانت باشد، فضای داخل کابینت ۸۶.۸ سانتی متر خواهد بود. شرکت‌های تولید کننده جهت رفع این مشکل یک تبدیل ۱۶ میلی متری را برای کابینت‌های ام دی اف در نظر گرفته اند. پس پیش از خرید حتما جنس بدنه کابینت خود را در نظر داشته باشید.
انواع آبچکان برای مرتب کردن آشپزخانه به روش حرفه ای ها

آبچکان استیل یا آبکاری، کدام ضد زنگ است؟

یکی از سوالات پرتکرار که در فامیلا کالا همواره از سوی خریداران مطرح می شود احتمال زنگ زدگی آبچکان به مرور زمان است. جنس کلیۀ آبچکان های موجود در بازار را می توان به دو گروه استیل و آبکاری تقسیم کرد. آبچکان آبکاری قیمت ارزانتری دارد ولی اگر بر روی سطح آن خراش ایجاد شود زنگ می زند. آبچکان استیل گرانتر است اما زنگ نمی زند و در برابر رطوبت کاملا مقاومت دارد.

انواع آبچکان برای مرتب کردن آشپزخانه به روش حرفه ای ها

آبچکان رومیزی، بهترین گزینه برای سینک زیر پنجره

اگر در آشپزخانه یک پنجره با چشم انداز زیبا دارید بدون نگرانی سینک ظرفشویی را زیر آن قرار دهید. مدل های مختلف آبچکان رومیزی می تواند در این مورد پاسخگوی نیاز شما باشد. زیرا امکان قرار دادن آن بر روی کانتر آشپزخانه، سینک ظرفشویی و حتی میز نهارخوری وجود دارد. با خرید یک آبچکان رومیزی نیازی به کابینت بالای سینک نخواهید داشت. همچنین از مدل های متنوع سینک مانند سینک توکار، زیر کورین و سینک گرانیتی می توانید استفاده کنید.

انواع آبچکان برای مرتب کردن آشپزخانه به روش حرفه ای ها

با کاربرد آبچکان های ساده و ترکیبی آشنا شوید!

آبچکان های دیواری از نظر کاربرد و طراحی به دو گروه ساده و ترکیبی تقسیم می شوند. آبچکان های ترکیبی به مدل هایی گفته می شود که معمولا از جا بشقابی و جا لیوانی تشکیل شده اند. اکثر مدل های موجود در بازار به صورت ترکیبی طراحی شده اند. اما در آبچکان های ساده یک طبقه به صورت کامل به جا بشقابی یا جا لیوانی اختصاص دارد. معمولا آبچکان های ساده به صورت دو طبقه داخل کابینت نصب می شوند. در طبقه ی تخت آبچکان لیوان، استکان و کاسه قرار می گیرد. طبقه ی شیاردار را نیز به بشقاب ها اختصاص می دهند.

انواع آبچکان برای مرتب کردن آشپزخانه به روش حرفه ای ها

آبچکان دو طبقه بخریم یا یک طبقه؟

اینکه آبچکان ما یک یا دو طبقه باشد به تعداد ظروفی که در طول روز استفاده می کنیم بستگی دارد. برای یک خانواده با رفت آمد بالا آبچکان های دو طبقه گزینۀ مناسبی هستند. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که نصب یک مدل دو طبقه نیاز به ارتفاع بیشتری دارد. به همین دلیل امکان قرار دادن کابینت دیگری بالای آبچکان را نخواهیم داشت .

مدل هایی از آبچکان که امکان برش ندارند را بشناسید

گاهی ممکن است آبچکان سایز مناسبی جهت نصب داخل کابینت نداشته باشد. به عنوان مثال چند سانتی متر برای کابینت ما بزرگ باشد، در این صورت نیاز به برش آن خواهیم داشت. اکثر مدل‌های موجود در بازار را می‌توان برش داد. البته در این میان آبچکان‌هایی که ابتدا و انتهای آن‌ها به وسیلۀ گیره بسته شده (مشابه آبچکان استیل مدل ۱۰۰۱ که در تصویر مشاهده می‌کنید) را نمی‌توان برش داد.
انواع آبچکان برای مرتب کردن آشپزخانه به روش حرفه ای ها

در چه صورتی آبچکان خم می شود؟

خم شدن یا اصطلاحا شکم برداشتن آبچکان در موارد بسیار کمی اتفاق می افتد. کلیۀ مدل های موجود در بازار از مقاومت کافی جهت قرار گیری ظروفی با وزن سنگین را دارند. اما گاهی کابینت محل نصب کوچکتر از آبچکان است. به همین دلیل پس از نصب آن این احتمال وجود دارد که با توجه به کوچک بودن فضا، آبچکان به مرور زمان آبچکان خم شود. توصیه می کنیم که در خرید آبچکان طول کابینت را با دقت اندازه گیری کنید.

آبچکان آویز، هر سانت آشپزخانۀ کوچک با ارزش است

در یک آشپزخانۀ کوچک هیچ فضایی کم اهمیت نیست. به عنوان مثال دیوار ۶۰ سانتی بین کابینت‌های دیواری و زمینی را می‌توان با نصب یک لوله ساده به محیطی کاربردی تبدیل کرد. سپس آبچکان‌های آویز را جایگزین مدل‌های دیواری کنید. با این کار علاوه بر استفاده بهینه از فضا، می‌توانید کابینت بالای سینک را به ظروف یا مواد غذایی اختصاص دهید.
انواع آبچکان برای مرتب کردن آشپزخانه به روش حرفه ای ها

یونیت چیست و چه ارتباطی با آبچکان دارد؟

احتمالا برای شما هم پیش آمده که در مشخصات فنی آبچکان با کلمه‌ی یونیت مواجه شده باشید. اما این کلمه چه معنی دارد و کاربرد آن چیست؟ کابینت سازان و فروشندگان تجهیزات کابینت به طول درب کابینت بالای سینک ظرفشویی یونیت می‌گویند. برای اندازۀ یونیت کافیست طول درب کابینت را با متر اندازه گیری کرده و مدل مناسب را انتخاب کنید. طول درب یا همان یونیت معمولا ۸۰، ۹۰، ۱۰۰ و ۱۲۰ سانتی متر است.
انواع آبچکان برای مرتب کردن آشپزخانه به روش حرفه ای ها

تصمیم گیری برای خرید

در نهایت تصمیم گیرندۀ نهایی شما خواهید بود. اما پیشنهاد میکنیم که در انتخاب انواع آبچکان داخل کابینتی، آبچکان رومیزی و آویز به نکات اشاره شده در متن توجه کنید. سپس با توجه به جنس و ابعاد کابینت، نوع آبچکان خود را بخرید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دکوراسیون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس