از منسوبین به شهید مطهری که معلم انقلاب بوده انتظار بیشتری داریم/ متاسفانه برخی نمایندگان مجلس شئون نمایندگی را رعایت نکردند/ با اظهارنظرهایی که هیچ گونه منطق حقوقی و عقلانی ندارد مواجه هستیم


از منسوبین به شهید مطهری که معلم انقلاب بوده انتظار بیشتری داریم/ متاسفانه برخی نمایندگان مجلس شئون نمایندگی را رعایت نکردند/ با اظهارنظرهایی که هیچ گونه منطق حقوقی و عقلانی ندارد مواجه هستیم

مسعود اخوان فرد با اشاره به سخنان علی مطهری درباره حادثه خودسوزی یک دختر گفت: از منسوبین به شهید مطهری که معلم انقلاب بوده است ما انتظار بیشتری داریم و از باب دلسوزی این موضوع را تذکر می دهیم که بیشتر به آرمان های نظام و قانون اسلامی توجه کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛«مسعود اخوان فرد»، رئیس سابق سازمان بسیج حقوق‌دانان کل کشور در گفتگو با خبرنگار سیاسی راه دانا درباره اظهارات جنجالی برخی از نمایندگان مجلس درباره خودسوزی یک دختر گفت: حرکتی که علیه قوه قضائیه پیش آمد تا حدود زیادی قابل پیش بینی بود، به این لحاظ که وقتی یک حرکت ضدفساد و ضدتبعیض مطرح می شود طبعا منافع عده ای به خطر می افتد و از هر راهی برای مقابله با این حرکت استفاده می‌شود. یکی از روش های مقابله بدنام کردن این حرکت صحیح از طرق مختلف است. البته اغلب این تاکتیک های تخریبی نخ نما شده و شناخته شده هستند.

وی افزود: متاسفانه جریانان سلبریتی و جریاناتی که هیچ گونه پایه و اساس مردمی و انقلابی ندارند عمدتا در این دسته قرار می گیرند. جریانات دیگری هم از خارج از کشور از این ها حمایت می کنند و به دنبال هر بهانه ای برای تخریب نظام هستند. در این تاکتیک مطرح می شود که اگر مثلا مشکل ورود زنان به ورزشگاه ها حل شود مشکلات معیشتی، اقتصادی، جوانان و ... حل می شود. این طرز برخورد آدرس غلط دادن به جوانان و جامعه است.
این حقوق دان و استاد دانشگاه درباره اظهارات برخی نمایندگان مجلس درباره این حادثه تلخ گفت: از همه این جریانات که بگذریم انتظار می رفت که نمایندگان محترم مجلس که قانونگذار هستند بیش از این پاسدار قانون و نظام اجرایی قانون که نظام قضایی است، باشند. متاسفانه در این ماجرا با اظهارنظرهایی که هیچ گونه منطق حقوقی و عقلانی از حیث پارلمانی ندارد مواجه شدیم؛ اظهاراتی که به نوعی با نگاه جوسازی و پوپولیستی به موضوع پرداختند و متاسفانه فضا را طوری آلوده می کنند که گویی که چند ماهی تنها برای عرض اندام فرصت ندارند.
وی افزود: اگر کسی معتقد به مواد قانونی باشد و دیگری بتواند قانون را به منصه ظهور برساند باید خوشحال باشد. اما متاسفانه برخی نمایندگان مجلس شئون نمایندگی را از لحاظ قوانین ما بخصوص آنچیزی که به عنوان قسمنامه یک نماینده مجلس است رعایت نکردند و فضا را به سمت و سوی حاشیه و ایجاد بحران کشاندند.
استاد حقوق بین الملل با بیان اینکه هر چه این حادثه بیشتر بررسی می شود ابعاد دروغ ماجرا بیشتر آشکار می شود، ادامه داد: وقتی موضوع بررسی می شود، می بینیم که عکس هایی که منتشر شده برای فرد دیگری است و آدرس تا این میزان غلط است. فردی که خودسوزی کرده است نیز پرونده ای داشته و هنوز حکمی در مورد آن صادر نشده و موضوع در حال بررسی بوده است. با این حال طبعا انتظار رعایت قانون را از همه داریم اما از نماینده مجلس بیشتر. این نمایندگان با این رفتارشان نشان می دهند که در انتخاب اصلح اشتباهی صورت گرفته است و احتمالا در انتخابات بعدی فردی را انتخاب می کنیم که حرمت قانون را بیشتر نگاه دارد.
وی با بررسی رفتار نمایندگان مجلس درباره حادثه خودسوزی دختر جوان و جنجال های پس ازآن گفت: از لحاظ حقوقی موضوع روشن است و تشخیص آن با دادستان است و ما تقاضا می کنیم که قوه قضائیه در این رابطه بدون اینکه عجله کند و دچار حساسیت های اجتماعی بشود با رعایت تدبیر و دقت به موضوع رسیدگی کند. از لحاظ قانون اینجا فرقی میان نماینده مجلس و مردم عادی نیست و قانون باید به طور یکسان در این حوزه رسیدگی کند.
اخوان فرد با اشاره به تاکید بنیانگذارکبیر انقلاب اسلامی به رعایت قانون اظهار کرد: حضرت امام (ره) به این موارد بسیار تاکید می کردند و بایستی در نظام جمهوری اسلامی به موارد قانونی بیشتر توجه شود، خصوصا از طرف کسانی که به بیت شهدای انقلاب منسوب هستند و بایستی در حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی بیش از حد کوشا باشند. از منسوبین به شهید مطهری که معلم انقلاب بوده است ما انتظار بیشتری داریم و از باب دلسوزی این موضوع را تذکر می دهیم که بیشتر به آرمان های نظام و قانون اسلامی توجه کنند.
استاد حقوق بین الملل با بررسی حقوقی رفتار نمایندگان در قبال حادثه خودسوزی دختر جوان گفت: باید توجه داشته باشیم که هر رفتاری عکس العملی در جامعه ایجاد می کند. اگر این عکس العمل ها باعث اغواگری، انحراف و ایجاد تشویش در افکارعمومی و همچنین باعث حساسیت نسبت به ارکان نظام بشود هر کدام از این موارد با تشخیص قاضی مربوطه قابیلت پیگیرد دارد.
وی در پایان تصریح کرد: از قوه قضائیه انتظار داریم که با دقت و انصاف به این موضوع رسیدگی کند. اینطور نباشد که افراد فکر کنند که دوران بزن و در رو است و به قول مقام معظم رهبری دوران بزن و در رو برای خارجی ها از بین رفته است و برای داخلی ها هم که شدت این موضوع بیشتر است.
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شهید طهرانی‌مقدم انتخاب شد